21 december 2018

Som natt och dag!

Allmänt

Hejsan!
 
Hur har ni det så här dan före dan före dan före dopparedan? Blev det ens rätt haha? Jag är lugn och inte stressad alls. Men mamma är stressad och far fram och tillbaka till stan och köper klappar, handlar och städar, lagar mat mm. Blir stressad av att va hos henne. Önskar det va lugn och ro, gärna en öppen brasa, tyst och skönt men nej. Får fan krupp av att va hos henne då hundarna (Turbo främst) skäller KONSTANT! Han mår inte bra, vet det, men jag står inte ut! Han är förmodligen dement och har även tumörer och annat. Försöker ha tålamod med honom men när han skäller hela tiden (menar verkligen hela tiden) så får jag panik och går hem. Så synd. Behöver lugn och ro och saknar att kunna sitta ned och ha ett samtal med mamma utan att avbrytas av hundskall.
Lånad bild
Annars så mår jag verkligen SÅ mycket bättre idag än jag gjorde igår och föregående två veckor. Det har varit två veckor av totalt mörker. Riktigt läskigt vad mediciner kan göra med en! Fick självmordstankar och mamma ville köra in mig akut till psyket... Fy fan! Har nu slutat HELT med Gabapentin och vill aldrig börja med den igen! Vet de som inte fått några biverkningar alls av den men jag fick typ alla... Nu känner jag mig iaf lite bättre. Mer vaken och mig själv igen. Ska testa en ny medicin men tänker avvakta med det till efter jul och nyår. Orkar inte med en sån här pärs till nu. Däremot är smärtan hemsk och den blir ju bara värre och värre så länge jag inte hittar nån medicin jag tål :-( Suck!
 
Sitter nu och ser på "ensam hemma" och äter choklad och pepparkakor med ost :-) Så gott!! Ensam hemma är verkligen en film en måste se vid jul tycker jag. Och "tomten är far till alla barn". Älskar den! Kom och tänka på det förut att jag numera äter massa saker på julbordet jag inte tyckt om tidigare. Som sill, brysselkål, grönkål och rödkål. Det gick fetbort för några år sedan men nu älskar jag det. Har ni ändrat smak genom åren? Äter ni nåt nu som ni inte gjorde tidigare? Något som INTE går ner är sylta, dopp i grytan, och bruna bönor. Vad är era big no no på julbordet? I dessertform älskar jag knäck, fudge, tryffel, mjuk pepparkaka och ostkaka med sylt och grädde. Mums! Blev sugen på ostkaka NU ;-)
 
Önskar er en skön kväll <3
Camilla

Så skönt att du mår lite bättre 😊 dock skit att smärtan är lika svår igen.
Jag mår inte alls bra, har nått skit i kroppen :/ hoppas må bättre till julafton.
Kraam 😘

Svar: Ja smärtan är fruktansvärd 😔 Usch, krya på dig 😚😚
Ida

ajlimullersandvik.blogg.se

Hoppas verkligen att du efter nyår hittar något läkemedel som LÄKER och inte bara gör dig sämre!

Min familj har inte julbord, däremot vet jag att jag gillar både grönkål och rödkål och dopp i grytan, vilket jag inte gjort förr. Detta för att farmor bjöd på julbord för några veckor sedan :D

På julafton har vi sushi och löjromstårta, ost, kex, sallader och sådant.

Svar: Ja det hoppas jag med för detta är en lång pina!
Åh va gott med sushi och löjromstårta 😃 Spännade! Ost och kex går alltid hem 😋
Ida

Matilda Berlin

Skoja inte att smaken ändras med åren! När jag var liten fanns det inte en chans att jag skulle äta sill eller brysselkol. Idag - bring it please!
Jag jobbar dock fortfarande på både jansons och ägghalvorna, haha!
KRAM finaste <3

Svar: Brysselkål är ju såå gott!! Jansson också 😀 Men ägg gå inte hem här. Kram
Ida

Anonym

Jag älskar all julmat. Som liten hade jag dock problem med senapssill och sillsallad, men idag bara måste jag ha det😀😀

Svar: Älskar sillsallad 😃 Många barn som inte gör det. Konstigt hur ens smak ändras
Ida

Nathalie

Vad skönt att du mår bättre utan medicinen även om smärtan blir värre! Är du sån som är känslig mot läkemedel? Jag är tvärtom och nästan ingenting fungerar på mig, de är som att de förbränns skitsnabbt eller inte ens tas upp. Får aldrig biverkningar och aldrig utsättningssymtom, jättekonstigt.

Jag har ändrat smak massor med åren, men förr tror jag att jag inte åt vissa saker eftersom vi aldrig hade dem hemma så jag fick nog för mig att jag inte gillade det.
Kram ❤️

Svar: Jo det är ju skönt men smärtan blir ju värre 😔 Jag är superkänslig mot mediciner och allt. Blir yr av kaffe tom. Åt ändå minsta dosen nu men inte ens det gick. Alla är vi olika. Beror på hur våra receptorer reagerar på substanser. Vissa tål allt! Men får du ingen effekt eller då? Kram ❤
Ida

Yasmine

Hoppas du hittar rätt medicin snart! Kram

Svar: Hoppas jag med!! Kram
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress