Nu är det två mellandagar innan det blir helg igen. Lite skönt med ett andrum tycker jag. Gårdagen spenderades hos mamma med syrran, hennes sambo och Otto <3 Vi åt julmat (igen) och delade ut klappar. Asså jag vet inte hur jag ska beskriva kaoset som rådde haha! Jag som inte pallar med höga ljud och ett ständigt spring fram och tillbaka... Mammas hundar är ouppfostrade och vill mest vara i ansiktet på Otto hela tiden vilket han avskyr, de vill äta av maten så vi fick ställa upp ett galler mellan köket o vardagsrummet där vi satt och åt för att hundarna inte skulle äta upp maten som var framdukad i köket. Varje gång en ville ta mer mat fick en klättra över gallret. Otto satt ner i två minuter sen va han klar och sprang då fram och tillbaka och skrek AAAAAA i mammas hall, rev ner gallret och la det på golvet och hoppade på det, rev ner julgranskulor, hundarna skällde så mamma stängde in dem i ett rum men då skällde de ännu mer. Det va NOLL lugn och ro. Jag va trött efter en timma men höll ändå ut i sex timmar :-o Otto va verkligen som en duracellkanin hela eftermiddagen och kvällen. Vi fikade vid åtta på kvällen och då va alla trötta utom Otto haha! Kul att träffa dem iaf ;-)
Fruktsallad med nötter, fikon och grädde hör till julen tycker jag:
 
Dagens mående: ont i hela kroppen. Skulle helst vilja smörja in hela mig med Voltaren gel! Förutom min vanliga smärta så bråkar ju hälsenan och mina knän. Hatar att vara invalid!!! Jag drömmer verklgen på riktigt om en kropp som fungerar och är smärtfri. Vill kunna cykla, promenera, paddla, surfa, springa, hoppa, dansa, simma, leka med Otto osv. Kroppen är verkligen ens verktyg. Inte en trofè som ska visas upp. SKit samma om den är kurvig, platt, mjuk eller hård så länge den fungerar och kan gör det en vill att den ska göra. Är SÅ ledsen över att min kropp är trasig. Blir sjukt deprimerad vilket gör att jag tappar min motivation.
 
Idag händer ingenting. Ska ev fram på stan en sväng om jag orkar. Blir nog en sväng till mamma på julmatsrester också. Tycker ni det är skönt att juldagarna är över? Ser ni fram emot nyår? Det gör INTE jag! Har aldrig gillat nyår. Så överskattat!
 
Kram o hej
Camilla

Barn har verkligen en kraft utöver det vanliga ☺️ Agnes har också kraft för en hel armé.
Så jobbigt att din kropp är ”trasig” tror din kiropraktor att deg kommer bli bättre i framtiden?
Jag tycker inte heller om nyår, så överskattat. Jag har alltid varit hemma med Hugo då han var livrädd för fyrverkerier. Vi blir hemma och äter gott och spelar nyårsbingo.
Kraam 😘

Svar: Ja de blir aldrig trötta ju!! Galet! Sen skriker Otto så himla mycket att man blir trött av bara det. Mysigt med bingo och god mat <3 Kram
Ida

Anonym

Låter som du haft det trevligt i alla fall😊 julen blir lätt intensiv med alla saker som ska fixas innan under och efter och alla intryck.
Haha, ja barn har energi minst sagt😀 vänta tills de blir lite äldre, då ska du få se på energi🏃 sen tror jag det blir mer intensivt om det är någons annans barn, man är mer ovan vid allt då.

Gillar nyår med allt glitter och glamour, god mat mm. Men har full förståelse för de som inte gillar det. Det är lätt att få tankar kring var man står i livet osv. Det får nog alla mer eller mindre. Gäller att fokusera på vad man själv åstadkommit under året och inte jämföra med andra❤❤

Svar: Ja det har varit trevligt i jul :-) Tycker att 2-3 åringar har sjukt mycket energi! Mer än äldre barn men får se med åren ;-)
Visst kan det va kul med glitter och god mat :-) Om man inte är ensam, då är nyår inte så kul :-( Men det blir nog bra ändå <3 Kram
Ida

Asta

Barn+hundar+jul=Kaos! 😂😆

Är inget fan av nyår heller.

Svar: Ja herregud 😂😥
Ida

ajlimullersandvik.blogg.se

Jag blir trött bara av att läsa om dina sex timmar där, så en stor eloge till dig! Heja dig, heja heja heja dig! Detta med värk också, du är verkligen en wonderwoman.

Svar: Ja fy fan!! Värd en medalj 😂 Tack snälla du ♡♡
Ida

Nathalie

Huu, blir fan helt svettig av att läsa om de där sex timmarna 😵 Jag AVSKYR skällande ouppfostrade hundar. Inte så schysst kanske, men fy! 😂
Kram ❤️

Svar: Hahaha jag HATAR det också!!! Bllr såä arg på dem o på mamma som bara säger att jag ska "koppla bort" skallen. Går ju inte!! Och skrikande barn på det 🙉😥 Behöver stöd av mamma men vill liksom inte åka dit pga skällande hundar:( Så synd! Kram 😚
Ida

MALIN

Så gott med fruktsallad :) Kram

Svar: Ja mums!!
Ida

Matilda Berlin

Säger det med! Blir trött utav att bara läsa det! Men mysigt ändå att ni fick vara tillsammans!!! Jag hoppas verkligen, för allt i världen, att du snart kan få bukt på din stackars trasiga kropp! Skickar en STOR KRAM vännen <3

Svar: Ja gud va trötta vi blev! Men ändå kul att ses såklart :-) Tack snälla! KRAM
Ida

Maria

Det är riktigt jobbigt att ha en kropp som inte kan göra det man inte vill göra.

Nja jag ser väl inte direkt fram emot nyår. Jag kommer nog sitta själv och äta lite ost och kex och kolla på nån film. Fast det kan vara ganska så skönt också. Orkar inte med nån nyårsfest.

Svar: Ja det är SÅ frustrerande. Ser alla andra som gör sån jag vill men jag kan inte :-(
Ost, kex och film låter alldeles lagom tycker jag <3
Ida

Me

Jättebra att du får träna på kaos! I och med att du levt isolerad så extremt många år kommer allt vara kaos för sig i början. Men det måste du träna på för att lyckas komma ur!

Svar: Asså nej!! Detta är kaos för ALLA! Inte bara för mig. Både syrran och hennes kille tyckte det va kaotiskt och jobbigt. Känner inte att det är nåt jag behöver öva på faktiskt.
Ida

ME

Jösses okej. Trodde du ville ha barn så småningom? Då blir det ju kaos liksom.

Svar: Ja det kan det bli :) Menade bara att alla tyckte det var jobbigt och att det inte berodde på att jag är " isolerad" som du skrev. 😀
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress