4 augusti 2018

Good enough

Allmänt

Hej gott folk!
(tänk att Otto varit så liten) Här har ni en trött (underdrift) Ida! Dessa dagar med Otto tog verkligen musten ur mig. Va där från onsdag eftermiddag till fredag eftermiddag och alla som vet hur en 2-åring är vet också hur mycket energi det tar att passa en sådan. Alla barn är såklart olika men Otto är en kille som inte är nöjd med att titta på film eller pyssla om jag säger så. Det ska hända saker hela tiden och han kan inte sitta still mer än ett par minuter typ. Dessutom är han sjukt äventyrlig och stark och vill klättra på allt och en måste passa honom KONSTANT för annars händer lätt en olycka. Han gör sånt som större barn gör. Åker de brantaste rutschbanorna, klättrar på ställningar som är till för stora barn, springer nedför branta backar osv. När han inte får som han vill blir har sur som f-n och skriker så tårarna sprutar! Dessutom har han inte mått så bra i värmen, ätit dåligt, sovit dåligt och varit svår att få i vätska. Detta resulterar i ett lättirriterat barn och han har satt mitt tålamod på prov. Igår blev jag så trött på honom att jag började gråta och ringde syrran på jobbet och frågade vad jag skulle ta mig till... Som tröst så är han likadan mot dem som mot mig så det är inte mig han ogillar vilket jag kan få för mig. Vi skulle åkt iväg med bilen och hittat på nåt kul men han vägrade ta på sig blöja och kläder och vägrade åka bil så vi blev kvar hemma. Satte på "saltkråkan" och så pusslade vi lite. Kände mig så misslyckad som inte klarade av att åka iväg med honom men ibland får det vara okej att se på film och pussla. Good enough. Blev ju lekplatsen iaf. Är som sagt sjukt trött nu (sovit kass om nätterna där också) Inte så konstigt kanske. Tog på mig mer än jag orkade. Ska inte upprepas kan jag meddela. Nästa gång, om två veckor, ska jag "bara" passa honom en eftermiddag och kväll. Nu är det vila som gäller för mig. Kram <3
Anonym

Tycker det låter som du gjorde ett jätte bra jobb! 2 åringar är inte lätt.

Svar: Tack snälla! ❤ Gjorde mitt bästa!
Ida

Emma Engström

Hoppas verkligen att du får vila upp dig lite! Kram

Svar: Ja det behövs! Kram
Ida

Anonym

Det blir ju alltid lite kruxigare när det är andras barn och man är ovan med tempot och inte vet hur hårt man ska agera/ uppfostra om barnet vägrar och motsätter sig allt. Du gjorde det bra❤ när mina barn har besök som agerar så så brukar jag också ta den enkla vägen och stanna hemma. Men gör mina barn så så åker jag ändå iväg eftersom jag ändå är den som uppfostrar. Passa på att vila nu❤

Svar: Ja alltid svårare med andras barn . Sen är han i en tuff period och då får det bli som det blir känner jag. Man får välja sina strider ❤ vilar nu 😪
Ida

My

Har en sjövild 2,5 åring och det är inte lätt. Han är totalt orädd och det gäller att ha ständig koll för han klättrar/springer och lyssnar absolut inte. En utmaning 😌 men det gör inget för han är världens bästa ändå ❤️ men det är slitsamt! Hoppas du kan vila nu! Kram

Svar: Verkligen en utmaning. Mår ju inte så bra i mig själv o är extremt trött så detta va utmattande men även kul såklart ❤ Vilar nu. Kram
Ida

Anonym

Låter som du gjorde ett strålande jobb!!!! Kram. 💜💜💜💜💜

Svar: Tack snälla ❤
Ida

ajlimullersandvik.blogg.se

Jag blev typ trött av att bara LÄSA det här, så jag förstår att du behöver återhämta dig. Är man så trött att man gråter och inte vet vad man ska ta sig till så är det ju utmattning deluxe <3 BRA JOBBAT!

Svar: Ja herregud va trött jag va!! Orkade inte ta en strid till! Tack 🌸
Ida

Camilla

Du gjorde mer än ditt bästa. Jag har också passat Agnes två dagar och det är verkligen fullt upp. Hon är inte heller nöjd med att se på tv utan det ska hända saker hela tiden, men sen tror jag att det är extra svårt för oss som inte är hens mamma och då svårt att sätta gränser. Sen testar ju barnen oss såklart. Du gjorde ett jättebra jobb. Se till att vila ❤️ Kram

Svar: Ja de testar en men jag sätter nog mer gränser än hans föräldrar. Va trött o mådde inte så bra när jag kom dit o då blir allt tusen gånger jobbigare. Kram ❤
Ida

Anonym

Bara ladda om inför kommande barnvaktsdag😘 vore intressant att läsa mer om dig typ nån lista om favoritmusik, tvprogram en drömdag mm

Svar: Ja nu vilar jag upp mig inför nästa gång 😀 Absolut kan jag skriva om det:)
Ida

Matilda Berlin

Mer än good enough! Du är verkligen så grym hjärtat <3

Svar: Men tack fina du <3
Ida

Matilda Berlin

Mer än good enough! Du är verkligen så grym hjärtat <3

Johanna Ahlsten

Åh du förtjänar en medalj! Tvååringar är nog lika hemska som de är underbara 😂❤️

Svar: Haha ja verkligen påfrestande 😂
Ida

Mia

Bra där Ida, tvåårstrotsen är ingen lek precis. Vad schysst av dig att ställa upp och hjälpa din syster. Kram

Svar: Nej verkligen inte! Pust 😟😥 Ja jag vill gärna hjälpa och umgås med Otto men blev fööör mycket... kram
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress