Gokväll gott fölk! 
Har precis kommit hem från Skövde där jag träffat syrran och Otto. Regnat hela dagen så va inne och försökte underhålla en snorig, rastlös Otto 😃 Jag sjunger mycket för honom vilket han älskar, sen läst böcker, lekt med leksaker, kollat på när mamma tvättat och krypit in i diskmaskinen när den tömdes 😂😂 Haha! Så kul 😅
 
Självklart har vi fikat också som alltid. Idag bjöd syrran på hastbullar. Som kanelbullar fast utan att de behöver jäsa. Så smidiga att baka och ha på lut i frysen när fikasuget sätter in. Dom va riktigt goda och saftiga 😋 Tänkte dela med mig av receptet ifall ni vill testa 😃 
 

Hastbullar! Goda kanelbullar som inte behöver jäsa.

Ca 20 st

1 ½ dl strösocker
7 ½ dl vetemjöl
150 g smör, rumsvarmt
3 ½ dl filmjölk

Fyllning
50 g smör, rumsvarmt
½ dl strösocker
2 tsk mald kanel

 Garnering

1 ägg
pärlsocker

Gör så här

1. Sätt ugnen på 250 grader. Blanda ihop vaniljsocker, bakpulver, strösocker och vetemjöl i en bunke.

2. Tillsätt smöret och nyp ihop det med de torra ingredienserna. Tillsätt filmjölken och rör ihop
allt till en kladdig deg.

3. Fördela degen i ca 20 muffins­formar utställda på en plåt.

4. Fyllning: Blanda ihop smör, strösocker och kanel till en massa i en skål.

5. Gör en grop mitt i varje bulle och lägg ner en klick fyllning.

6. Pensla bullarna med uppvispat ägg och strö över pärlsocker.

7. Grädda bullarna mitt i ugnen i 11–13 min. Låt dem svalna på ett galler under bakduk.
Bullarna är godast när de är nygräddade.

 
Camilla

Han är ju så himla söt lilla Otto 😍 Kan du känna att du saknar egna barn då du umgås med Otto? Så känner jag då jag umgås med min brors dotter. Blir ofta ledsen när jag kommer hem, men det ger mig också kämparglöd. Kram!

Svar: Absolut kan jag känna så. Saknar verkligen egna/eget barn. Känner som du. Blir ledsen men får ändå kraft av det. Kraft att bli frisk. Det är sjukt tufft att ta hand om ett barn. Man behöver ha ork och må bra. Både fysiskt och psykiskt. Du har ju iaf en kille, jag är singel... Kram
Ida

Anonym

Camilla och ida. Det är inte försent att skaffa barn även om er tid tickar ner. Ni måste dock våga bli friska. Camilla du har ju också kille så det sparar tid. Men om ni vill ha barn så låt inte en sketen ätstörning ta det ifrån er. Tror aldrig Man kommer förlåta dig själv om man valde en ätstörning framför barn. Visst är det kul med syskonbarn men det är aldrig samma som egna.

Felicia

åh mums

Svar: Mmm verkligen 😉
Ida

Anonym

Kan trösta med att tityo är 50 år och nu gravid;)

Svar: Jo men inte så vanligt och få som kan bli det.. Vill inte va så gammal och gravid heller.
Ida

Camilla

Många anonyma som kommenterar spydigt. Tråkigt att du/ni inte vill visa vem ni är. Det är verkligen inte försent för varken mig eller Ida att skaffa barn. Du vet ingenting om vår problematik och vad vi har varit med om eller vad vi har att jobba med. Sköt du ditt istället!

Svar: Ja verkligen många spydiga kommentarer. Tänker inte ens svara på dom. Vi kämpar vidare Camilla 😘
Ida

My

Uppfattade inte kommentaren som spydig. Hen skrev ju att det inte är försent? Ett försök att peppa att våga bli frisk och få motivation. Nu vill inte jag har barn men hade jag velat skulle jag nog tänka fan va sysslar jag med? Jag vill ju ha barn och då är en ätstörning inget att jämföra med! Tror ätstörningen sitter hårt iver att ni tolkar all välmening som kritik.

Svar: Tror di inte jag tänker så varje dag? Varje sekund? Vad sysslar jag med... Kämpar som fan för att ta mig ur detta.
Ida

El.

Nr 2 är väl snällt tänkt. Snarare nr 5 som är spydig. Kram till dig ida ❤

Svar: Ja precis. Kram <3
Ida

Anonym

Camilla. Spydigt? Folk bryr sig. Var glad över det. Sen har jag själv sett att du skrivit på Kajsas blogg att du undrar över var du ska hitta motivation så det var bland ett sätt att tipsa dig om att använda dom motivation? Jaja. Krya på dig så länge med förkylningen ❤ kramar

Svar: Vet inte om det va din kommentar hon syftade på? Tack. Kram :)
Ida

Anonym

Nej det var inte min kommemtar men kunde inte låta bli att kommentera haha. Vi är nog fler som tänker samma sak. Krya på dig vännen ❤

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress