En av mina favoritsysselsättningar är att fika 😃 Asså jag fullkomligt älskar det!! Då menar jag inte fika som i att ta en kaka i farten utan att sitta ner, duka med fint porslin, tända ljus och mumsa på något gott. Antingen på café eller ensam hemma eller med familj/vänner. Det MÅSTE finnas gott om tid för är det något som inte hör hemma vid fikastunder så är det tidspress. Big no no! Idag bjöd mamma mig och syrran och Otto på lunch (otto underhöll). Blev fisksoppa och smörgås. Så gott. Sen bjöds det på fika och när jag såg vad mamma bakat blev jag salig 😍 Mjuk pepparkaka med lingonsylt i. En favorit hos mig.
 
Så glad att jag kan fika som alla andra nu. Att jag kan ta om. Är omöjligt att bara äta en bit av den kakan 😉 Att sitta ner och fika med personer man tycker om är som balsam för själen tycker jag ❤ Vilken är din favoritkaka?
Tänk alla år jag nekat mig själv allt gott. Hemskt!!! Vi alla är värda att äta det vi tycker om! Det vi stoppar i munnen har INGET med vårt värde som människa att göra. Den som äter ett äpple är inte en bättre människa är den som äter en kaka. Punkt slut! 
 
Amanda

Fika är ju aldrig riktigt fel, och det såg helt galet gott ut!! <3

Svar: Nej en fika går alltid hem 😃 Det va mums!
Ida

Mia

Min favroit är just den, Mjuk Pepparkaka med lingon, men efter det kommer Kardemummakakan. Fika är mysigt!
Kram Mia

Svar: Ja kardemummakaka är också riktigt gott!
Ida

Amanda Jona [FOTOGRAF]

Åh, så mysigt med fika ju! :)

Svar: Ja jag älskar fikastunder 😃
Ida

Meg

men gud så gott! kan typ känna lukten av kakan genom skärmen haha!

Svar: Mmm sååå gott!!!
Ida

Anonym

Nej till pepparkaka på senhösten för min del 😀 tycker allt med vaniljkräm är extra mums. Skolebulle eller en Vaniljsockerkaka som man delar på hälften och fyller med vaniljkräm. På med locket och låt suga in och skär bitar efter en stund. Det min vän är munorgasm på hög level 😍

Svar: Mjuk pepparkaka äter jag året runt. Inget som förknippas med julen för mig. Vaniljkräm ogillar jag tyvärr 😉
Ida

ninna

Ni tog redan ett förskott mot Julen. Tycker du om julen? Trevligt att du fick sällskap och märker framgång i att kunna unna sig fika och väldigt viktigt njuta av det i lugn och ro. Sitta ner och slappna av. Ha en bra helg.

Svar: Mjuk pepparkaka äter vi året runt. Inget som förknippas med jul.
Ida

Joanna-livet med Aspergers syndrom

Så gott

Svar: Jaa verkligen 😃
Ida

Anonym

egengjord fudge är gott. har du provat att göra det? finns många bra recept, och kul sysselsättning om man har lite att göra under dagarna. prova vettja :D

Annars kanske det vore kul att göra nått fika och bjuda din mamma och syster på? Baka lite olika småkakor, fudge, minichokladbitar mm och koka kaffe. Ta med till din mamma och duka fint och avsätt en stund med dina kära. det skulle både vara kul för er och så får du nått roligt att planera och baka innan.

Svar: Ja egen fudge har jag gjort. Bakar gör jag ofta men mest bröd då syrran inte vill ha kakor/godis hemma. Fikar med dom ibland men svårt då syrran bor 1 timme härifrån o har barn. Men väldigt kul idé 😃
Ida

Anonym

Ja visst är det skoj! Din syrra behöver ju inte ta med hem, ta med till din mamma och styr upp en dag när alla kan 😊 jag bokstavligen älskar att planera afternoontea! Vill ha scones med sylt och grädde, mini sandwich och olika sorters småkakor. Brukar googla och leta i veckotidningar. 😀😀

Svar: Åh va mysigt!!! Behöver dock ha pengar för att köpa ingredienser för bakning... Men va en fin idé 😃
Ida

Anonym

Mjöl finns billigt 10 kr, handla grädde mjölk nedsatt på nästan utgående datum och sen sylt Margarin på lidl. Kommer undan bra 😀 kanske låter snålt men jag måste vrida på slantarna ibland ❤

Sara Rödett

Åh, så gott det där såg ut! Min favorit till kaffet är helt klart pecanwienerbröd med lönnsirap. Det är ju såå gott!

Svar: Åh det wienerbrödet åt alltid min farmor och farfar 😍
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress