Vet att det är tidigt att prata om julen redan nu men jag längtar faktiskt lite efter den ändå. Inte själva julafton utan tiden innan jul. Advent och lucia och adventskalendern :-D Även alla ljus, dofter och musik. Igår såg jag att de sålde julskinka och pepparkaksdeg i affären, lite föööör tidigt! I natt ställer vi TILLBAKA klockan en timma så nu kommer det bli mörkt redan vid fem på eftermiddagen. Dags att bunkra upp med massa ljus och gosa ner sig i soffan och mysa.
Camilla

Jag kan också längta dit men inte till själva julafton då det mest betyder stress för mig. Varje år har jag förväntningar om att allt ska bli så mysigt men sen när väl advent kommer så infinner inte sig den där känslan utan jag mest mår dåligt. Kramar

Svar: Ja den där myskänslan infinner sig extremt sällan. Men vi får njuta av små korta stunder då vi mår bra. Som när vi är i skogen eller bakar eller lyssnar på en fin jullåt :-) Kramar
Ida

Ninna

Pepparkaksdeg, glögg, juldekorationer fanns här(Finland)redan i början på oktober, för 2veckor sedan kom kalenderna. Snart säkert julmusik. Det är nog härligt, har även en egen julradiokanal här. Absolut måste gå till kyrkan lyssna på de vackraste julsångerna. Hur firar ni Lucia där?

Svar: Lucia firar vi med att gå i ett Luciatåg eller titta på ett luciatåg. Det innehåller Lucia, tärnor, stjärngubbar, tomtar. Sen fikar vi med lussebullar och pepparkakor.
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress