Usch vilken ångest och stress jag har i mig idag. Det är inte en bra kombo när jag ska äta. Slutade med att jag kastade i mig maten och sen gick och smååt ur skåpen fram och tillbaka. Tinade kakor från frysen och åt massa choklad. Usch! Påminner om när jag hade bulimi o överåt och spydde varje dag. Fy fan! Är nog stressad för att jag ska åka till syrran och Otto nu och sova över tills imorgon. Ska leva och äta efter deras schema vilket inte är som mitt. Det skapar oro i kroppen. De åt lunch 11.30 liksom och jag nu 14. De äter middag före 18 vilket jag kommer få göra också och det känns faktiskt jobbigt. Löjligt tycker ni kanske men för mig är det en utmaning. Brukar ju käka runt 19.30. Men det blir säkert bra o mysigt när jag väl kommer dit. Mår bara skit just nu efter hur lunchen spårade ur... Andas Ida, andas!
ninna

Tänk att det är tillfälligt med annan dagsrytm, alltid kan man inte göra det man själv vill. är det anorexin som styr mattiderna, är du väldigt noggrann med dem? kunde ni göra kompromiss med tiderna? och så kunde du tänka vad är det värsta som kunde hända när du avviker? varför det skapar ångest? Absolut inte löjligt tänk inte så! utmaning är bra, prova inget farligt händer. njut istället av familjens närvaro.

Svar: Tack! Tänkte så att detta är ett speciellt tillfälle och alla andra dagar kan jag göra som jag brukar. Vi kompromissade inte utan jag fick anpassa mig efter henne och Otto. Försökte koppla av o njuta.
Ida

A M

Känner igen mig så tydligt... Hoppas du kan vila ut nu i helgen och slippa stress och ångest, kram <3

Svar: Tycker du det är jobbigt att åka bort till andra och följa deras vanor? Sova över? Jag fixade det och är nu hemma igen och vilar ut :-) Kram <3
Ida

Anonym

Din oro är helt ologiskt och bara en sjuk tanke. Du får se det som att det faktum att du tänker så visar att du är sjuk och ätstörningen försöker få dig på fall. Den är van att du lyder dess order med mat tider och träning. Men nu ska du ju åka och ha det mysigt tillsammans med sin systers familj och då är inte ätstörningen välkommen. Så bara att du åker och anpassar dig som friska människor är toppenbra av dig😊 du får jobba sakta men säkert på att få det sjuka successivt. du ska bli frisk ❤😊

Svar: Ja det är sjuka tankar. Medveten om det. Utmanade mig och det gick okej :-) Kram
Ida

Asta

Ge ÄS en rejäl utmaning! Det fixar du.

Svar: I did :-D
Ida

Matilda Berlin

Heja dig!! Vi tror på dig så kick some as nu <33

Svar: Tack SNÄLLA <3<3
Ida

Becca

Du fixar det. Försök utmana dig själv genom att gå utaför trygghetszonen. Vet att det är lättare sagt än gjort, men jag tror på dig. Kramar i massor <3

Svar: Ja jag fixade det okej. Gick utanför min comfortzon fast det va jobbigt. Kramar <3
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress