Nä hörrni, nu kunde jag inte hålla mig längre. Började spela julmusik precis. Älskar verkligen julmusik!!! Så många minnen kommer fram och det väcks massa känslor inom mig. Inte endast positiva men gillar ändå att lyssna på jullåtar. Har ni någon favorit? Just nu spelas "a very merry christmas" och den älskar jag. Även " hej mitt vinterland" och "gläns över sjö och strand" är favoriter.
Idag kom första snön. Det har blåst storm och dalat ned tunga, blöta snöflingor som blivit till blask på våra gator. Inte det mest upphetsande vädret. Därav julmusiken. Den gör liksom vädret lite enklare att handskas med. För jag AVSKYR blask och slask!!! Hade hellre haft vädret som är på nedanstående bild...
Annars är det en stor dag av en viss anledning idag. Jag är mycket känslosam och tacksam. Är stolt över mig själv och över det jobb jag utför/utfört med mig själv. Jag är stark! Hoppas att ni har en fin söndag oavsett snö, slask eller solsken. Ta hand om er och va snälla mot er själva <3
ninna

hatar också slask, vet ingen som skulle tycka om det? där finns snö redan? här+5och regn, mörkt hela dagen käns att solen inte alls skiner. inte julmusik än men klassiska favoriterna är bäst im dreaming of a white christmas, Bjällerklang(rolig barndomsminne)Nu tändas tusen juleljus, Rudolf med röda mulen(dansar alltid runt granen till den!)deck the halls, let it snow, Tomtarnas julnatt och av nyaste britney spears jullåt. kan inte tåla last christmas, den spelas alltid hela tiden. Din favorit? Brukar ni sjunga i jul? Vi sjunger alltid och läser julpsalm. Dansar även till musiken det är så kul. Hur gick det hos systern och Otto? Ta hand om dig själv också, du är ditt livs värdefullaste person. Planer för nästa vecka?

Svar: Många fina jullåtar finns det :-) Nej vi sjunger inte på jul. Läser ingen psalm heller. Är inte troende på det sättet. Dansar inte heller.
Det gick bra hos syrran och Otto :-) Har inga planer i veckan direkt. Får se va som sker.
Ida

Helena

Du har ALL anledning i världen att vara stolt över dig själv, varje dag. Du är fantastisk! Stora kramar ❤️

Svar: Åh tack fina du <3
Ida

Matilda Berlin

Älska julmusik! Woop woop! Så himla underbart ju! Kram <3

Svar: Ja helt underbart :-)
Ida

Anonym

Ett tips till dig för o tjäna lite extrapengar är att gå ut med andras hundar. Du är ju ändå ute o går varje dag så varför inte tjäna pengar på det?
Finns många hundägare som har sina hundar hemma hela dagarna när de jobbar. Säkert hos dig med.

Svar: Har försökt få nån hund att gå ut med. Sökt på faceboook och andra sidor utan napp :-(
Ida

Anonym

Åh, vilken härlig vinterbild :D

Svar: Tack så jättemycket 😊
Ida

Anonym

Ah ok synd! Här i göteborg kryllar det av dem. Har en nu men orkar inte fler.
Dock ger det otroligt mycket:)

Svar: Ja mer sånt i storstäderna.
Ida

Maria

Julmusik är mysigt och slask och blask det kan vi vara utan :) Antingen får det vara snö eller ingen alls :)

Svar: Håller med! Snö är mysigt men inte slask!
Ida

A M

Åh ja det är så mysigt med julmusik!!

Svar: Verkligen 😃
Ida

Netti Starby

Åh älskar julmusik och har många favoriter och speciellt från Elvis! :-D Kramis

Svar: Ja Elvis har en gryn röst!
Ida

Hanna Karlsson

Åh, jag älskar julmusik och tjuvstartade i början av november med att sjunga oh helga natt för en av damerna på mitt jobb.

Svar: Åh va kul att sjunga 😊 oh helga natt är så fin!!
Ida

Maria at Inredningsvis

Vi fick också massa snö här i morse här i Göteborg men den regna bort efter några timmar ....totalt onödig vinter haha :)

Grananalys idag på bloggen:)

Ha en kanon vecka! LOVE Maria på Inredningsvis

Svar: Haha, så vintern ser ut i södra Sverige ;-)
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress