9 november 2017

Årets julkalender

Allmänt

Även om jag nu är 32 år så tycker jag det är mysigt att titta på julkalendern på teve till jul. Det hör liksom till. Men vissa år har jag skippat det då den varit så jävla dålig! Tycker det ska vara juligt och något mysterium. Förra året va verkligen en lyckad kalender :-) Men bäst var det såklart förr i tiden haha! Mysteriet på Greveholm, Sunes jul och Pelle svanslös är tre av mina favoriter. Skrattar fortfarande åt pappa Rudolf i Sunes jul haha!! Så jävla bäst :-D Vilka är era favoriter genom tiderna?
Det här året heter kalendern ”Jakten på tidskristallen”, och kretsar kring tre elever på internatet Framtidsakademin och deras lärare professor Styregaard. Onda krafter hotar att stanna tiden dagen innan julafton, och barnen är de enda som kan rädda högtiden och världen med den. Enligt SVT ska julkalendern vara ”ett spännande och juligt sci-fi-äventyr”.
Hoppas årets julkalender bli bra. Vad tror ni? Verkar den nåt att ha?
ninna

Julkalender på tv? Inte bekant till mig. Pelle svanslös är nog en stor barndomsfavorit. Ett måste på julafton är kalle anka, det får jag inte missa. Har traditionell scout bildkalender och sedan brukar jag delta i nätet på tävlingar.

Svar: Går en julkalender på tv varje år i Sverige. En serie med ett avsnitt om dagen fram till jul.
Ida

Nathalie

Jag tycker årets verkar skitspännande!! Ser fram emot den som tusan! M8na favoriter hittills är Greveholm, Sune såklart och förra årets. Så himla bra! 😍

Svar: Ja jag hoppas den blir bra och spännande 😊 Brukar du se den på morgonen?
Ida

Camilla

Jag tittar alltid på julkalendern 😊 den bästa genom åren är helt klart Sune och Greveholm. Vet inte vad jag tycker om årets, tycker inte alls om sience fiction men tänker ge det en chans. Kram

Svar: Håller med :) Nej jag gillar inte sifi heller... Tycker den ska handla om julen o va mysig. Men får kika o se :) Kram
Ida

Anonym

Såg på isabelles blogg att du kommenterat att du inte hade råd att köpa proteinbarer men att du skulle vilka testa. Vill tipsa dig om willys som har många billiga barer. Som fattig student tycker jag de är både goda och billiga. Va jag förstått gillar du både choklad och jordnötter liksom mig 😊 corny big kostar 6 kr och finns i massor av smaker inkl jordnötter och choklad. Finns också rena proteinbarer för 9 och 10 kr. Prova 😊

Svar: Tack för tipset!
Ida

Asta

Älskade kalendern som barn. Men är ganska anti-jul nu. Känns inte mysigt längre. Men sunes jul var ju så rolig!

Svar: Ja sunes jul va bäst 😆 Hur kommer det sig att du inte gillar jul? Kram
Ida

Matilda Berlin

Förra året kikade jag på mysteriet på greveholm (orginalet) istället för den kalendern som gick. Funderar lite på att göra samma sak i år, för tyvärr har jag då inte varit något fan utav dom sista kalendrarna :/ Kram

Svar: Förra årets va mysig tycker jag :) Men inget slår greveholm och Sunes jul 😃
Ida

M

Sedan 2000 tycker jag inte att någon julkalender har varit bra, men det beror kanske mer på att jag hade vuxit ifrån julkalendern?!?

Favoriterna var nog ändå "Sunes jul", "Klasses julkalender", "Håll huvet kallt", "Julens hjältar" och såklart "Mysteriet på Greveholm".

Som tillägg till kommentaren ovan, om proteinbars, kan jag tipsa om att kolla in "matsmart.se". Där brukar de sälja ut en massa olika bars till bra priser :)

Önskar dig en fin helg. Ta hand om dig.

Svar: Tycker också det blivit sämre o sämre faktiskt fast förra årets va bra :) Ja julens hjältar hade jag glömt :) Tack för tipsen. Handlar redan på matsmart men är oftast en hel låda till salu vilket jag inte vill ha. Är inget fan av proteinbars, tycker de flesta smakar konstgjort.
Kram
Ida

Marina

Har typ samma favoriter som du 😊 Kan replikerna till Sunes Jul utantill, haha. Älskar't! Greveholm är dock svårslaget!

Svar: Jag ÄLSKAR Sunes jul 😃 Vill fan se den i jul! Känns som inga nya kalendrar slår de gamla
Ida

Josäfin Andersson

alltså sunes jul var ju typ bästa! skrattar typ fortfarande! och håkan bråkan hahahah!

Svar: Håller med! Hahaha 😂
Ida

Anonym

Såg att en annan blogg hade topp5 favvosar. Vore kul om du kunde göra det 😊 typ resmål, serier,böcker, tidningar, maträtter, bakverk, aktiviteter mm

Svar: Tack för förslaget 😃
Ida

Kajsa- Stina Mattsson

Denna låter ju intressant! Varför tycker jag typ "Dieselråttor och sjömansmöss" är en av de bättre. Sedan typ älskar jag att spela spelet "Kaspar i Nudådalen" Hihi :)

Svar: Ja jag hoppas den blir bra :-D Ja men dieselråttor gillade jag med :-) Mysig!
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress