16 maj 2017

Stolt!

Allmänt

Hej alla! Jag sitter på mitt rum och käkar lunch nu. Resten av klassen är i Lysekil men jag stannade kvar här för mår verkligen inte bra. Bröt ihop i söndags kväll och bara grät och grät. Kände att botten va nådd. Jag äter så det handlar inte om det nu utan mer om att jag är väldigt deprimerad. Sen väldigt trött och matt efter min två veckor långa förkylning. Hade aldrig orkat följa med till Lysekil. Lyssnade på min kropp och stannade här. Stolt över det beslutet faktiskt. Jag tog ansvar för mig själv och min hälsa. Pratade med min läkare på Korallen igår och hon tycker jag ska åka hem till Lidköping och ta hand om mig fram till skolavslutningen som är nästa onsdag. Orkade inte köra bil igår men tror jag åker i eftermiddag. Jävligt tomt här.
Har iaf gjort stora framsteg. Ätit mer. Vilat. Är mätt som fan men det är okej. Bara att stå ut. Min kropp tar stryk för arje dag som går. Jag kan inte jämföra mig med de som varit sjuka i "bara" tre år. Kan inte jämföra mig med de som har ett sjukligt lågt bmi. Efter 18 år av misshandel är min kropp extremt skör och skadad. Det räcker inte med att ligga på gränsen till normalvikt. Jag behöver upp lite till för att min kropp ska må bättre och kunna läka hyfsat. Dessutom är det lätt att halka tillbaka ner om man stannar på en vikt som ligger på gränsen till undervikt. Alla har vi olika förutsättningar. Min kropp är skadad. Jag kan inte ha 18-19 i bmi. Jag är 31 år och inte 18. Ska verkligen försöka ge min kropp det den behöver. Ska försöka bli vän med den. Jag övar på det ❤
Ellen

Tycker du gjorde ett bra beslut Ida! Du är den viktigaste personen i ditt liv. Det kommer bli bättre. Jag kämpar också med en väldigt djup depression, och även om det känns nattsvart oftast, så finns ändå hoppet kvar om att det kommer en dag när allt kommer kännas lättare. Ta hand om dig fina du. Kramar

Svar: Ja jag hoppas att det ljusnar snart för oss båda. Verkligen henskt att vara deprimerad! Stor kram
Ida

Johanna

Helt rätt beslut för dig att inte följa med!
När man inte mår bra så ska man inte tvinga sig iväg när det är så pass stort motstånd då blir det bara en negativ upplevelse överlag. Kram!

Svar: Ja det kändes rätt även om det va trist att missa... Kram
Ida

Anna

Hr du nån gång i livet mått bra? Kan du tänka tillbaka på vad det var som gjorde att allt fungerade så och använda det som målbild? ❤

Svar: Jag mådde bra som barn. Minns inte hur det kändes alls. Va över 18 år sedan.
Ida

Ninna

Håll fast vid dendär inställningen och lilla ilskan som kanske peppar och motiverar dig framåt. Bli arg på anorexian! Är lika gammal som du(tror iallafall, din ålder?)och faktiskt bmi19är minimi för oss vuxna man skall inte jämföra med tonåren. Vi skall se ut som "kvinnor" vi behöver fett, höfter, bröst, kinder. Kämpar likasom du med större portioner och mättnadskänsla, tillsammans kommer vi nog framåt!

Svar: Ja vi ska framåt!! Vi är ju vuxna nu och det är väkdigt få kvinnor som har ett bmi på 19 och mår bra. Vill bara släppa fokus på vikt o kropp. Bara äta o må bra. Ge inte upp! Kram
Ida

Camilla

Du ska vara stolt att du stannade hemma och lyssna på din kropp.
Om du skulle få välja fritt vad skulle du behöva ha för vård?
Min behandlare i Falun ska hjälpa mig att söka till Capio i Stockholm. Dagvård tre dagar i veckan är för lite. Känner mig SÅ jäkla misslyckad som inte ens fixar det :( men jag behöver dygnetrunt vård och hårdare regler. Det är bara att inse.

Kramar

Svar: Åh va bra! Det är inte ett misslyckande vännen! Modigt och starkt att ta sig själv på allvar o inse att sjukdomen är starkare än du just nu. Det kommer bli bra ska du se 😍Jag vet inte riktigt. Hoppas att dbt ska hjälpa men sen skulle jag önska dagvård. Typ va någonstans och äta på dagen och sen hem.
Ta hand om dig 💜
Ida

Anonym

Kommer du inte träffa dina klasskompisar mer? Eller har du möjlighet att vara med på skolavslutningen. Ta hand om dig och många bra upplevelse.

Svar: Jo jag kommer åka tillbaka till nästa vecka och va med på skolavslutningen ☺
Ida

Photo by E M E R E L L A

Åh vilken fin bild! Jag vill ha sommar nuuuu! :)

Svar: Åh tack snälla!! Sommaren kommer på lördag säger dom 😎
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress