20 mars 2017

Saker jag vill!

Allmänt

Mår lite bättre idag vilket är underbart! Men är inte mig själv än. Har jätteont i huvudet och är yr och illamående. Blir trött av ingenting men har ändå kunnat vara med på lektionerna idag. Framsteg 😊 Haft samtal med min lärare och pratat framtid. Har en plan för kommande höst/vår och i sommar kommer jag förmodligen vara hemma i Lidköping. Finns möjlighet att ha växelvård på Högsbo men är väldigt osäker på om det är rätt väg att gå för mig? Kan lätt bli att jag backar ett steg och blir sjukare än vad jag egentligen är när jag hamnar på sånna ställen. Men skulle behöva en spark i baken. Komma vidare till nästa platå liksom. Mina värden och hjärta är bra och vikten är stabil även om den behöver upp. Men jag är inte frisk. Är i nåt mellanland. Fruktansvärt jobbigt faktiskt! För sjuk för att vara frisk men för frisk för att vara sjuk. Jag vill så mycket. Ändå är det så svårt. Svårt att ta mig vidare. Svårt att släppa taget HELT! Vill kunna skaffa barn.
Vill ha ett jobb så jag kan bo och inreda som jag vill ha det.
Vill skaffa mig en egen hund som är allergivänlig.
Vill cykla för att jag älskar den frihetskänskan det ger.
Vad vill DU ha i ditt liv? Hur ska du göra för att nå dit? Vad krävs för förändringar? Vad är du villig att "offra" för att nå ditt mål?
Anonym

Ta hjälpen, tveka inte du har inget att förlora. Kram

Anonym

Varför tro du att MHE ska vara bättre med sin växelvård än den i Göteborg ? Blir du inte negativ påverkat av alla dom är inlagt i Mora? De handlar om din motivation. Du måste hitta din väg. Kämpa på

Svar: För gbg och mora jobbar på helt olika sätt. Går inte att jämföra ens. I mora är du fri under ansvar o i gbg inlåst. Sen finns massa andra skillnader oxå. Varit i mora o vet att deras koncept fungerar för mig. Mer rädd att påverkas negativt av att va instängd i sjukhusmiljö.
Ida

Kattis

Håll fast vid dina drömmar och fortsätt kämpa för dem så hittar du din väg så småningom! En av mina drömmar är att kunna flytta utomlands och bo under en period och jag letar fortfarande efter bästa vägen dit!☺

Svar: Jag fortsätter 😊 Åh va härligt att kunna bo utomlands ett tag! Var vill du bo? Kram
Ida

Anonym

men om du säger att mora funkar för dig. har du inte varit där flera gånger? då funkar det väl inte?

Svar: Jo. Har kommit jättelångt med deras hjälp. Sen är jag i ett annat läge nu.
Ida

Linda

Härliga saker!!

Svar: Ja 😃
Ida

Camilla

Det är bra att du har drömmar och jag tvivlar inte en sekund på att du kommer uppnå dom 💖 Du är så stark!
Jag kommer att bli inlagd vilken dag som helst, känns skit men finns ingen annan utväg. Jag orkar inte mer. Kramar

Svar: Tack fina 😊 Jag är stark men det är tufft... Ibland behöver man mer hjälp och stöd för detta är en helveteskamp som pågår dygnet runt. Så slå inte på dig själv för att du blir inlagd. Va stolt över att du tar ansvar för ditt liv. Var blir du inlagd? Det kommer bli bättre Camilla ❤❤
Ida

Camilla

Jag ska försöka att tänka positivt. Jag blir inlagd imorgon i Falun. Nyss varit och träffat läkaren och svarat på tusen frågor.
Kramar

Svar: Ta hand om dig och kämpa på ❤
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress