Godmorgon på er! Solens strålar lyser skarpt ute idag. Det ska bli upp till tio plusgrader på dagen. Våren är på gång vilket känns underbart MEN jag ligger i min säng och mår mindre bra både fysiskt och psykiskt. Mår jag dåligt fysiskt så blir jag alltid mer nedstämd och får mer ångest än vanligt. Känner mig instängd. Hatar att se alla andra va ute och njuta av vädret, promenera mm medans jag ligger inne och ugglar. Påminner om när jag va inlagd om somrarna och såg livet passera utanför fönstret. Hemsk känsla! Så känns det nu.
Sov i princip hela dagen igår. Va bara uppe och åt emellanåt. Tankar om att jag kommer gå upp i vikt gör sig ständigt påminda. Tankar om att jag är lat och inte förtjänar mat nu när jag är sjuk maler i huvudet. Jag går emot. Va uppe vid åtta och åt frukost i matsalen trots allt. Men allt blir så mycket jobbigare när jag är sjuk fysiskt. Känner mig febrig och matt. Blir att vila idag med. Så himla ledsen att jag missar föreläsningen med Kay Pollak i eftermiddag 😢 Hade sett fram emot den men kan inte följa med när jag mår så här. Vissa verkar ha svårt att förstå att jag inte orkar följa med men jag blir extremt trött och slutkörd när jag är sjuk. Andra kanske kan jobba el plugga trots att dom är sjuka men jag orkar verkligen inget. De få stunder jag är uppe så kanske det inte syns hur slut jag är för jag försöker va pigg o social de få stunderna. Men benen bär mig knappt. Nu är det som det är. Hoppas må bättre nästa vecka så jag kan deltaga i lektionerna då. Nu blir det sängen igen. Stor kram!
Ochlivet

Krya på dig hörru ❤ kram!

Svar: Tack! Allt blir så mycket jobbigare av att va sjuk. Kram
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress