Detta är ett helvete. All glädje har försvunnit ur mig. All energi, lust och iver är borta. Istället har en extrem trötthet tagit över. En trötthet som jag inte kan beskriva med ord. Jag gråter för ingenting. Tankarna är mörka. Jag har yrsel och ständigt illamående. Lättirriterad och "borta". Ångrar att jag sänkte dosen. Vill bara att det ska gå över och bli bra igen. Vill få tillbaka mig själv. Jag ska stå ut en vecka till men är det inte bättre då så höjer jag fan tillbaka till 60mg Fluoxetin per dag. Då får jag väl biverkningar igen pga höjningen... Suck! Jag vet inte vad jag ska ta mig till? Reagerade starkare på nedtrappningen än jag någonsin trott. Är verkligen nere på botten nu. Trots det så sköter jag maten. För jag har bestämt mig för att inte dra ner på maten igen. Det får mig inte att må bättre på sikt. Tvärtom. Sover mest hela tiden. Eller löser korsord. Däremellan äter och gråter jag. Vet inte hur länge till jag står ut. Detta är fruktansvärt! Kommer förmodligen inte kunna va i skolan nästa vecka om jag mår såhär 😦 Stor kram till er fina ❤
ra

välkommen till ett liv med piller...

Svar: Ätit piller i 15 år. Försöker trappa ned nu...
Ida

Camilla

Försök att stå ut vännen <3 det är väldigt jobbigt jag vet. Det blir bättre. Du har ju ätit det så länge så kroppen känner av det väldigt mycket.
Jag fick inte biverkningar när jag satt in medicinen sen när jag varit utan i någon månad.
Kämpa på! Kramar

Svar: Jag försöker. Tar en dag i taget. Blir så fruktansvärt trött av nedtrappningen.. Kram
Ida

Helena

Jag säger tvärtemot Camilla faktiskt. Jag tycker inte att du ska pressa dig i dagsläget. Det är "bättre" att trappa ut medicin när man mår stabilt. Riskerna att sluta när man mår så som du gör är väldigt höga. Pressa dig inte mer än du redan gör vännen! Tänker på dig ❤❤❤

Svar: Jo det är nog egentligen bäst att vänta tills man är stabil . Men nu är skadan redan skedd så kan lika gärna avvakta och se hur jag mår på den nya dosen. Får höja igen annars. Tack för omtanken ❤
Ida

Carro

Kram ❤

Svar: Kram ❤
Ida

Linda

<33

Svar: Kram!!
Ida

lilliskutt.blogg.se

Du kanske skulle prata med din läkare om hur dåligt du faktiskt mår och ta ett beslut om hur du ska göra i samråd med hen? Jag har också mått sämre ibland när jag slutat med någon medicin men jag har alltid börjat med någon ny i samma veva. Det jag känt över en längre period är att jag mådde sämre när jag inte längre åt Litium och att jag faktiskt mår bättre igen när vi höjde min Lamotrigin (som också är för det bipolära). En medicin som jag däremot ångrar att jag inte slutade med tidigare är Mirtazapin för den gjorde mig till en zombie i så där tre fyra år och det blev sååå mycket bättre när jag tagit mig igenom uttrappningen. Några mediciner jag märker direkt om jag inte tar är mina benzo och andra lugnande och mina kvälls och nattmediciner. Kan verkligen inte sova utan dom och jag är livrädd för att min läkare ska plocka bort alla ångestdämpande mediciner för utan dom står jag inte ut. Får panik bara av tanken på att inte ha dom. Men oj vad skönt det skulle vara att vara medicinfri, det har jag inte varit sen jag var 16 och började med antidepressiva. Då kändes det som ett jätte stort steg att börja äta dom och jag skämdes och sa inget till någon. Nu är medicinerna en del av mitt liv men jag förstår att du vill trappa ut men som någon annan skrev kanske det inte är rätt tillfälle just nu? Hoppas du hittar någon lösning och be om hjälp från vården. Kram

Svar: Ska försöka nå min läkare i veckan. Jag vill oxå va medicinfri men så rädd att må piss utan dom. Får se hur det går framöver. Kram
Ida

Helena

Sänder en hop varma styrkekramar o hoppas innerligt att du får må bättre snarast ❤❤

Svar: Tack snälla du!
Ida

Sari

Känner igen mig så väl i det du skriver! Jag minskade ned på en medicin då jag hade dubbel maxdos, och det var ett rent helvete och många gånger var jag så redo att ge upp. Men nu ett år senare så kan jag säga att det var så värt att, när man är i att är det så jobbigt och kroppen och tankarna spelar ett spratt med en. Men det går att lyckas, styrkekramar!

Svar: Åh va skönt att höra! Hoppas det blir bättre med tiden för står inte ut i detta. Måste kännas skönt att slippa mediciner 😊 Kramar
Ida

Bella

Skickar massor med styrkekramar till dig! <3

Svar: Tack snälla ❤
Ida

F

Åh fy vad jobbigt, hoppas det går över snart fina du! Hoppas jag inte får de symptomen när jag ska börja trappa ner med flouxetin..
hoppas du får en bra måndag, kram!

Svar: Ja det är riktigt tufft men alla reagerar olika så inte säkert du känner som jag. Kram
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress