24 mars 2017

Känslostorm!!

Allmänt

Känslostorm! Det ordet sammanfattar min gårdag väldigt bra. Vill inte skriva vad som hände men det blev många tårar, skrik, hulkande, kärlek, värme och kramar. Men även missförstånd, sorg, besvikelse och frustration. Jag är vilsen i mig själv och i mina känslor. Vet inte vad jag känner. Kan man älska någon annan om man inte älskar sig själv? Är det smart att gå in i en relation när man som jag arbetar med mig själv och jobbar för att bygga upp min självkänsla och hitta mig själv? Vill inte att min ev kommande partner ska bli min behandlare. Blir så fel! Vill att hen ska va min bästa vän och älskare. Jag känner så oerhört mycket! FÖR mycket! Kan inte hantera allt. Körde hem till Lidköping igår gråtandes och med musiken och gasen i bott. Va verkligen inte smart att köra i mitt tillstånd... Har hemsk ångest nu. Känner mig sååå ledsen. Hatar att göra andra besvikna. Jag vill så mycket men tror att det är bäst att satsa på att bli trygg i mig själv innan jag ger mig in i nåt annat. Vet inte hur jag ska klara av detta? Bara gråter och gråter. När jag inte gråter så gråter själen. Känns som jag håller på att gå sönder.
Men det positiva är att jag INTE låter det gå ut över maten!
Linda

Jag både tror och hoppas att man kan det då jag har både man & barn som jag älskar högt! Däremot så blir såklart förhållandet både bättre och stabilare om man mår bra i sig själv. Kram!

Svar: Så underbart att du har man o barn du älskar 😍
Ida

Anonym

Träffade min pojkvän under min värsta tid och det hjälpte mig otroligt mycket. Han stöttade men inte på ett jobbigt sätt. Vi har det jättebra men självklart är det tufft emellanåt

Svar: Va skönt att höra att det fungerar bra för er 😀
Ida

Anonym

Det där är ju självklart så olika och finns ju inget facit. Men det kan också fungera som en viktig frisk-faktor tänker jag. Något nytt och bra som du kan kämpa för och tillsammans med. bara båda är överens och vill. Men när jag mådde som sämst psykiskt kunde jag inte släpps in någon. Det var fel på alla killar, ingen dög och jag ville ha space. Nu skulle jag inte vilja leva en dag utan min man och döttrar. Ensam är definitivt inte alltid starkast! Kram

Svar: Jag har svårt att känna känslor just nu. Är avstängd på nåt vis. Ingen sexlust och behöver mycket space. Ett förhållande kräver att man orkar jobba på det. Jag orkar inte nu. Tyvärr
Ida

Anonym

Våga leva! Du lever bar en gång ! Kärleken kan vare en väg till friheten. Du kanske är inte så fokuserat på dig och ditt mående. Hoppas du kan leva i här och nuet.

Svar: Jo absolut! Men jag känner mig "avstängd ". Ingen lust, ingen ork.
Ida

Caroline

Jag träffade min sambo när jag var långt nere i en svår depression och hade fruktansvärt mycket ångest. Han är idag fortfarande min närmaste vän och den jag älskar mest på jorden. Han fick mig att hitta ut ur det djupaste mörkret och hitta mening i mitt liv. Utan honom hade jag aldrig varit där jag är idag och för det är jag honom evigt tacksam. Kärlek kan göra underverk för vilken förlorad själ som helst. Jag trodde aldrig att jag skulle leva och absolut inte de liv jag lever idag. Våga ❤

Caroline

Jag träffade min sambo när jag var långt nere i en svår depression och hade fruktansvärt mycket ångest. Han är idag fortfarande min närmaste vän och den jag älskar mest på jorden. Han fick mig att hitta ut ur det djupaste mörkret och hitta mening i mitt liv. Utan honom hade jag aldrig varit där jag är idag och för det är jag honom evigt tacksam. Kärlek kan göra underverk för vilken förlorad själ som helst. Jag trodde aldrig att jag skulle leva och absolut inte de liv jag lever idag. Våga ❤

Svar: Absolut kan kärlek göra underverk! Men jag vill inte bli beroende av nån annan för att må bra. Vill må bra i mig själv oavsett om jag har kille el inte. Sen känner jag mig "avstängd" rent känslomässigt. Som att jag inte kan bli kär nu. Noll lust tex. Hur va det för dig? Kram
Ida

Cykel Styre

Tror som sades tidigare att det finns inga enkla regler för relationer, parallellt med psykisk ohälsa. Det kan vara väldigt bra, och det kan nog också tyvärr vara mindre bra.
Men att vara ärlig och rak är alltid bra. Även tuffa besked tjänar på att levereras med ärlighet. Bättre att vara rak, annars vet inte mottagaren vad hen ska tro.
Så varför inte berätta om dina tankar för den som det berör? Berätta vad du känner, vad du hoppas på, vad du är rädd för.
Hoppas din helg blir fin, det ska ju bli riktig vår de närmaste dagarna.
Magiskt fina bilder, som vanligt! :-)
Kram

Svar: Jo jag har berättat hur jag tänker och känner. Blir inte lättare för det tyvärr. Tror jag är "avstängd" just nu. Har liksom ingen ork att bli förälskad eller lära känna nån partner nu. Hormonerna är borta o jag har noll lust. Tror det skulle kännas annorlunda om jag mådde bättre fysiskt och psykiskt.
Tack snälla! Kram
Ida

Anonym

Av egen erfarenhet så ge dig inte in i nått när man är psykiskt instabil. Det är fruktansvärt jobbigt att ha nån som hela tiden vill att man ska göra saker och ge av sig själv i ett förhållande. Oavsett hur kär du är..

Svar: Exakt så jag känner. Känner att jag inte kan få den egentid jag behöver. Känner att jag måste orka hitta på saker även om jag vill va ensam hemma o se på tv typ. Orkar inte ge av mig själv som jag önskar jag kunde. Känner att jag inte räcker till riktigt. Kram
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress