Skillnaden på mig nu för tiden och på mig förut är att jag agerar trots att äs skriker på mig. För jag är inte fri från rösterna som skäller på mig och det ofta och mycket. Men jag vet vid det här laget att INGET blir bättre av att lyda rösterna. Jag vet var jag hamnar och dit vill jag inte igen. Vill inte förlora fler år på något så oviktigt som vikten. Vill inte bli behandlad som en sjukdom, vill inte bli sedd som en sådan heller. Jag är inte längre en grå mus som lyder äs. Jag är starkare än så!
När jag blir sjuk så gör sig ätstörningen ännu mer påmind. Har inte kunnat promenera på en vecka, bara legat i sängen. Trots detta har jag ändå ätit bra för jag vet att allt blir tusen gånger svårare att börja äta normalt när jag blir frisk igen om jag slarvat när jag varit sjuk. Haft och har hemsk ångest, speciellt över min kropp, nu när jag ätit och vilat i en vecka. Magen fungerar inte som den ska heller vilket gör att känslan av att ha ökat i vikt blir ännu värre... Men ska jag minska på maten bara för det? NEJ! Jag är så less på denna ätstörning! Livet går inte ut på att vara smal. Livet går inte ut på att ha ett visst bmi. Livet går inte ut på att äta strikt och räkna kalorier. De som vill spendera sina liv på det får gärna göra det men jag vill inte leva så! Det är inget liv. Därför går jag emot. Gör sånt JAG VILL! Just nu snaskat i mig godis till kaffet trots att jag bara ligger i sängen. Självklart ätit en rejäl frukost och lunch också! Ångest som fan men det finns inget alternativ om jag vill framåt. Du kan faktiskt välja. Så trött på de som säger att de inte "kan" äta ditten o datten. Det är faktiskt bara att göra det. Att äta. Bestäm dig. Ta ångesten som kommer efteråt. Kan jag så kan du. Frågan är om du vill tillräckligt mycket? Låter hård men så är det! Stor kram till er ❤ Våga tro på dig själv!
Anonym

Kan du inte ha en frågestund?

Svar: Absolut ☺
Ida

Asta

Men du...ska du inte åka in till vårdcentralen iallafall om du har legat i sängen en hel vecka? Har ni ingen sköterska på skolan?

Svar: Varit sängliggandes en vecka förut. Blir rejält sjuk när jag är sjuk. Men samtidigt nedstämd så vänder det inte i veckan ringer jag nånstans. Nej ingen sjuksköterska på skolan tyvärr. Såå dåligt!
Ida

Linda

<333

Svar:
Ida

Asfaltsblomma

Vilken kämpe du är 😍

Svar: Tack så jättemycket 😊
Ida

CykelStyre

Rätt inställning! Fortsätt så. Hoppas att du snart mår bättre.
Kram

Svar: Tack snälla Pär!!
Ida

ljuva julia

Du är en makalös människa :) <3

Svar: Men åååå tusen tack ❤
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress