Hoppas ni har en skön och lugn sommarkväll såhär dagen innan midsommar. Vad ska ni göra imorgon? Inget särskilt? Dansa runt stången? Äta sill? Tell me 😀 Jag gillar faktiskt sill men inte för mycket för då mår jag illa. Sill är väldigt speciellt. Imorgon ska jag fira midsommar med mamma, syrran, Otto, syrrans kille och delar av hans familj samt några vänner till dom. Två av dom kommer från ett land där man inte firar midsommar och svenska kan dom inte så det ska bli spännande att se va dom tycker om sill 😉 Haha! Gissar på fet diss! Något jag förknippar midsommar med är såklart jordgubbstårta! Mamma brukade baka en maräng och sockerkakstårta med hemgjord smörkräm som fyllning och sen grädde och jordgubbar på. I marängsmeten hade hon ricecrisp så blev extra knaprigt och gott ☺ Vad äter ni på midsommar?
Annars så har min dag pendlat upp och ner och upp igen. Har hittat kläder jag ska ha på mig på min kusins bröllop i augusti, städat och nu på kvällen träffat X. Även haft hemsk ångest men också mått ganska bra. Nu äter jag och ser på "sommar med Ernst ". Det huset han gör om är bara såå fint! Tänk om jag kunde bo så...
Önskar er alla en fin midsommar vad ni än gör ❤
Camilla

Det låter som att du kommer få en fin midsommar ☺️ Jag blir kvar här på avdelningen. Det känns väldigt tufft då det bara jag blir och en till kvar här, resten åker på permis. Försöker tänka att det inte är midsommar men svårt när man hela tiden blir påmind.
Önskar dig en trevlig midsommar vännen 💖 Kramar

Svar: Midsommar är överskattat. Jag åt mat med familjen och dansade runt stången. Sen hem i soffan o slappa. Inget märkvärdigt. Det kommer fler midsomrar o nästa år mår du förhoppningsvis bättre 😍
Ida

elin

Mums så gott det såg ut med tårta!<3

Svar: Ja den är så god :)
Ida

Anonym

Spännande! Tänker ofta på att du bara du släppte lite på ÄS skulle lätt få en partner. Mr x är byr det nån du skulle kunna bli ihop med? Ni verkar ha det bra ihop då ni ses. Kram!

Svar: Det handlar inte om att det inte finns "kandidater". Vet bara inte om jag orkar med ett förhållande just nu. X och jag är nog ingen bra match för han bor typ 40 mil härifrån. Kram
Ida

Anonym

Jag ska jobba fredag, lördag och söndag, 7-15.10... blir sju dagar i rad då jag tar en kollegas pass i morgon och har jobbat alla dagar denna vecka, hittills. 🙃

Svar: Ha så bra på jobbet :)
Ida

Ninna

Anorexifritt midsommarönskningar till dig vad bra att du har sällskap. Hoppas du äter bra även tårta.

Svar: Tack! Blev ingen tårta tyvärr :( Men serverades jordgubbar med vispgrädde som jag åt av :)
Ida

Bella

Hoppas du har en bra midsommar! Själv firar jag inte alls eftersom jag inte kan åka hem, orkar verkligen inte dra ut idag heller haha. Däremot ska jag eventuellt ut på krogen med några kompisar imorgon, så det kanske får räknas som mitt midsommarfirande?

Svar: Gå ut o festa orkar inte jag heller. Minns inte senast jag gjorde det... Åt bara mat med familjen o sen lite dans runt stången. Kvällen ensam i min soffa.
Ida

lilliskutt.blogg.se

Jag hade sett fram emot midsommar men det blev bara jag och ett gäng gamlingar och några lite yngre men dom hade barn och var så inne i det att vi inte pratade. Hela situationen med att vara social, försöka anpassa mig och klara andra rutiner blev för mycket så jag åkte hem tidigt. Valde faktiskt att spendera kvällen i soffan och gå en långpromenad med hunden först för att kunna slappa nu. Gör så på alla högtider, är med 2-3 timmar sen orkar jag inte mer. Men det känns inte som jag sörjer det.

Svar: Bra att du va med ett tag ändå :) Skönt att vara ensam hemna med din hund ❤
Ida

Bella

Nej, Skinny Syrups Sverige är den enda försäljaren utav dessa i Sverige. Men jag kan mer än rekommendera dig att beställa en! Iskaffe är otroligt gott och dessa syrups är dom godaste. Världens trevligaste företag, och med min rabattkod blir det ju dessutom billigare ;)

Svar: Kanske borde testa men vet inte om jag har råd :( Går inte runt med sjukersättning och eget boende :( Hatar det! Hur länge räcker en flaska?
Ida

Bella

Vilken tur att jag kikade in här så att jag kan svara! Till att börja med så är jag själv studerande med eget boende, så tro mig, jag vet precis hur det är ;) (eller kanske ;( istället, haha )
En flaska kostar 89 kr, plus frakten då. Men med rabattkoden jag angav i inlägget så blir det billigare såklart, så glöm inte bort att ange den. Står mer om det i inlägget.

Flaskan är stor, så den räcker länge. För att ge dig ett litet hum om storleken så rymmer glaset i inlägget 5 dl, och flaskan är ju betydligt större. Eftersom det dessutom är ett koncentrat så behövs inte mer än 1-2 msk. Man får mycket för pengarna med andra ord. Tycker absolut du ska testa!

Svar: Tack för ditt svar! 😊
Ida

Maria

Jag fick också jordgubbstårta på midsommarafton hemmagjord av mamma, det är ju sååå gott :)

Svar: Åh gud va gott 😃
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress