Tjoho! Hade sååå långtråkigt igår så jag begav mig ut för att leta vildhallon. Fanns en hel del fast de flesta va så små att de knappt gick att plocka men jag fick ihop en liten hink iaf 😀 Såå gott!!! Älskar bär och vill en dag ha en trädgård med vinbär, hallon, smultron, jordgubbar, krusbär, äpplen mm. Lyx!
Annars har jag mest letat utbildningar och jobb på nätet. Letat efter utbildningar på distans men även folkhögskolor. Fastnat för en kurs på Nordiska folkhögskolan i Kungälv. Dokumentärfoto. Den börjar i januari 2018 och slutar i maj samma år. Vore så kul 😃 Ska nog söka... Vill göra nåt med livet. Vill inte bara sitta här och mögla. Vill så gärna ha ett jobb så jag kan tjäna egna pengar. Att få en bättre ekonomi skulle underlätta oerhört mycket för mig. Även lätta på ångesten. Men behöver orka jobba först. Utåt sett skulle nog ingen gissa på att jag är utmattad, har ätstörningar, ångest och lider av depression. Men allt syns inte utåt. Det mesta syns inte utanpå skulle jag säga. Går oftast och lägger mig vid 21 på kvällarna för att jag mår så jävla dåligt över att jag är ensam. Pallar inte med kvällarna helt enkelt. Nä, nu ska jag snart iväg till kiropraktorn och svära och skrika lite 😉 Satan va ont det gör!!!
Anonym

Nä det är svårt att förstå en utmattning. Kanske därför du går tillbaka till ätatörningen? För när du ser sliten ut förstår folk mer?
Har du tänkt på det?

Svar: Ja lite så har det nog varit. Känt sån press på mig att jag ska klara av att jobba/plugga när jag gått upp i vikt för då ser jag frisk ut och folk tror jag är frisk o ska klara av allt som en frisk för5.
Ida

ninna

Absolut skall du ta kurser du är intresserad över låter bra, synd att är först nästa år. finns det inget nu till hösten? gäller att ha initiativ och ta ansvar, du förblir ensam om du inte gör något. säger rakt ut men tyvärr är det så. ingen hämtar en hemifrån, man måste själv göra. ingenting ändras om man inte ändrar på saker. everything remains the same if you stay in Place.

Svar: För sent att söka nu till hösten. Sen ska jag börja i dbt snart så det kommer ta mycket tid och kraft. Absolut är det så. Jag behöver göra förändringar för att få ett annat liv. Svårt bara när man är så trött.
Ida

elin

Mums så gott det såg ut med hallon och fin bild på dig !<3

Svar: Mmm så gott 😋 Tack snälla!
Ida

Anonym

Kul att du vill! Sen kanske inte din ångest syns men din ätstörning syns tyvärr allt för mycket vännen 😢 men jag hoppas du blir frisk nån dag och får tillbaka livet. ❤

Svar: Ja jag vill mycket men orkar lite tyvärr :( Tack snälla!
Ida

ajlimullersandvik.blogg.se

Jag vill också göra något av mig själv, jag vill bli något och klara mig själv! Jag känner mig också så jävla ensam... suck.

Ssäm är en koreansk kötträtt som rullas in i salladsblad, men ingen aning om vad den egentligen är för jag köpte den på restaurang ^^ Ghákku är ett samiskt mjuk bröd som tillagas över glöden på en eld :D


Svar: Men du har ju jobb, kille, familj och lägenhet 😊 Vad menar du med klara dig själv? Det gör du väl? Jobbigt att du känner dig ensam 😦 Har du några du kan umgås med? Tycker jag läst om det på din blogg. Att du hängt med nån vän. På vilket sätt känner du dig enaam? Synd vi inte bodde närmre varandra. Skulle va nice att hitta på nåt ihop.
Wow maten lät sjukt god 😃
Ida

Bella

Utbildningen låter så rolig! Hm, ett jobb som intresserar dig kanske? Det finns så mycket som inkluderar intressen och inte bara "jobb", om du förstår hur jag menar. Ett jobb på restaurang, jobba på förskola, finns massor! Kram.

Svar: Skulle gärna jobba på förskola men dom tar bara emot utbildad personal...
Ida

Camila

Är din dbt redan klar i januari 2018? Kommer du orka med både plugg och skola? Det är bra att du har en morot som driver dig framåt <3 kramar

Svar: Nej dbt:n håller på typ 3 år men kan inte sitta hemma och vänta på att börja leva i 3 år. Vet inte vad jag orkar med. Fotokursen va bara nåt jag skulle vilja göra men sen vet jag inte om det går rent praktiskt. Om jag orkar o så.
Hur går det på dagvården? Kram
Ida

Linnea Kinis

mums med hallon!

Svar: Ja det är verkligen lyx 😃
Ida

Matilda Berlin

Men alltså guu vad gott med vildhallon!!! Kram

Svar: Jaa bästa bäret 😃
Ida

Kattis

Åh jag vill också ha en trädgård så småningom att odla egna bär i, är ju bara så gott!😀
Hoppas du hittar någon rolig utbildning att börja med och att återhämtningen från utmattning går framåt. Förstår precis hur du menar, folk har verkligen svårt att förstå när det inte syns på utsidan. Upplever samma sak under min återhämtning!

Svar: Ja det är ju såå gott!! Ja men vet inte om jag kommer orka... Får se hur mycket dbt:n tar.
Är du återhämtad nu?
Ida

Ingrid

Att skaffa sig ett sammanhang är verkligen viktigt på många plan däribland för självkänslan.
På många ställen brukar man kunna göra en sen anmälan och ändå har goda chanser att få en komma med. Har själv gjort det flera gånger och blivit antagen till flera kurser. Det ligger ju i skolorna och universitetens intresse att fylla platserna. Värt att testa iaf!
Du är på så god väg att bli fri - kämpa på!
KRAM

Svar: Grejen är ju att jag är sjukpensionär och får då inte studera eller jobba :(
Ida

Ingrid

Jag kanske inte riktigt hänger med i svängarna, men du skrev ju i inlägget att du letade utbildningar och jobb. ?
Vet att det är mycket regler, vad man får och inte får när man får bidrag.
Tänkte bara att det kanske var en möjlighet för dig inför hösten.
Oavsett vad du gör och hur det blir, ta hand om dig själv!


Svar: Ja jag har kikat lite för att finna inspiration och motivation. Just nu får jag bara jobba 5 timmar / vecka. Nån kurs får jag gå men inget program som leder till jobb. Tack!
Ida

Anonym

Ring upp någon gammal kompis du gillat förr och bjud hem på gofika 😀 Du gillar ju och baka .

Svar: Bara det att alla har flyttat till andra städer, har egna familjer mm. Vill inte ringa nån från högstadiet nu liksom haha. Skulle kännas jävligt konstigt.
Ida

Angelica

Vildhallon är ju så fantastiskt gott!

Svar: Ja mycket godare än odlade :)
Ida

Camilla

Nej det kan du ju inte sitta och vänta på. Tänkte bara om du kommer orka.
Jag har inte börjar dagvården än och vet inte ens om jag kommer att få göra det, men jag hoppas. Min psykolog är tillbaka från semestern på måndag så får se om hon ringer mig. Annars har dala ABC där jag går stängt i två veckor, 33 och 34. Så än vet jag ingenting. Kram

Svar: Vet inte om jag kommer orka förrän jag provar ;) Hoppas du får det! Hur går det på hemmaplan nu då?
Kram
Ida

Anonym

Bara älskar din kommentar till Camilla! S pot on! Varför vänta? Livet väntar inte!klart man ska prova 😘

Svar: Ja man måste testa annars vet man inte vad man orkar :)
Ida

Maria Linnea

Åh ja vad härligt det skulle vara med en trädgård med en massa bär! Och det låter bra med att börja studera, då får du annat att tänka på! :)

Svar: Ja det är lyxigt! Hade det när jag bodde hemma med föräldrarna.
Ida

Anonym

Du kan få vilande sjukersättning! Du får dessutom behålla 25% av beloppet, vilket är typ 2200kr någonting eftersom beloppet är skattefritt om du börjar jobba heltid. Börjar du studera så får du CSN som, om utbildningen är på heltid, är runt 10000kr med bidrag och lån. Studera kan du bara göra på heltid, arbeta kan du göra 25, 50, 75 eller 100%.
https://www.forsakringskassan.se/myndigheter/arbetsformedlingen/forsakring/sjukersattning bläddra ner på sidan så står det där.

Svar: Ja jag är medveten om det. Svårt hitta jobb på 25% tyvärr 😦 Iaf i den här lilla stan. Lättare i storstäderna. Orkar inte jobba mer än 25% just nu. Och absolut inte studera på helfart. Tack för länken! Kram
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress