27 juli 2017

Längtar lite...

Allmänt

Nu kommer jag säkert få massa skit för detta men jag längtar faktiskt lite efter hösten. Ja du läste rätt. Gillar faktiskt hösten och har alltid gjort. De flesta har ju sommaren som favoritårstid men jag vet inte om jag håller med om det. Visst är det skönt med ljuset och att kunna sola men känner lätt press och krav på sommaren. Känner mig även ännu mer ensam än jag redan gör.
Längtar efter kalla morgnar när dimman ligger tät längs den fuktiga marken. Längtar efter att kunna ta en promenad utan att svettas. Att kunna andas frisk luft. Längtar efter att tända massa levande ljus om kvällarna. Att dricka hett te ur stora koppar. Längtar efter höstäpplena som man bakar så god paj på. Längtar du till hösten?
Anna - Fotograf & Rovfågeltränare

Hösten är ju hur mysig som helst! Absolut inget att skämmas över, man får tycka precis vad man vill! :)

Svar: Ja den är verkligen mysig! Nej jag skäms inte men får ofta höra att jag är knäpp som gillar hösten...
Ida

Helena

Ja ja jaaa längtar till höst! Min favorittid på året är övergången från sommar till höst, då man känner hur luften blir sådär klar, krispig och frisk. Love it. En annan sak jag uppskattar med höst/vinter är att gå klädd i stickade mysiga tröjor.

Svar: Håller heeelt med dig där! Övergången sommar/höst är helt magisk. September månad med dagg, krispig luft och dimma ❤
Ida

Sarah

Så fin den översta bilden e :) ja älskar sommaren <3

Svar: Ja den är underbar! Sommaren är också fin men längtar lite till hösten.
Ida

Natalia

Så fina bilder :)

Svar: Underbart!
Ida

Anonym

Nej usch! H ar ju knappt varit en riktigt sommar mest regn och halvkallt...hellre värme sol och bad och ljumma sommarnätter. Campa och bara njuta av ledigheten med nära och kära 😍 rabarberpaj eller jordgubbspaj duger bra det med! Och för att inte tala om alla goda kulglass smaker 😀 sa jag att jag föredrar sommaren?

Svar: Juli månad har varit fin tycker jag. Jag har solat och badat 😃 Tycker det är skönt när det inte är för varmt. Haha ja jag förstår att du gillar aommaren 😃
Ida

Becca

Jaaa jag tycker väldigt mycket om hösten! Och även vintern när det är "riktig" vinter med snö. Kram ❤

Svar: Ja det är så mysigt! Gillar när det är snö men inte blask som det oftast bli här... Kram ❤
Ida

Linda

Hösten är mysig :-DD

Svar: Ja visst är den 😃
Ida

Ninna

Beror mycket på värdret; om det regnar hela tiden blåser är kallt är det inte roligt. Men färggranna löv saknar och ordentlig tidsrytm(mörkt-ljust)Så kommer alla evangemang att öka iallafall här, bla halloweenfest. dåliga; min födelseag är höstens barn. När är du född? Bästa med hösten är kläderna! Får använda de bästa favoriter jag har. Ljus och te är också favorit. Aldrig gillat sommaren heller speciellt våren är min favorit. Äppelkaka på bilden? Gjort själv? ser gott ut.

Svar: Ja regn o blåst är inte så kul... Jag är född i november så är ett höstbarn.
Ida

Camilla

Jag tycker väldigt mycket om sommaren men nu har det ju ändå inte varit någon sommar så då kan lika väl hösten komma. Tycker som du att det är härligt med den klara friska luften och alla färger. Finast i skogen då 🍁 Kram

Svar: Nja varit snålt med högsommardagar. Men augusti brukar kunna vara fin så än finns hopp 😃 Ja skogen är såå vacker om hösten 😊 Kram
Ida

Bella

Hösten är mysig, även om sommaren är min favoritårstid! Sommaren glömde ju dock bort Sverige i år, haha..

Svar: I år var sommaren på en torsdag 😂😂 Sen försvann den.
Ida

elin

Hösten kan vara mysig men föredrar sommaren<3

Svar: Tror det kan bero lite på att jag känner mig ensammare om sommaren.
Ida

ajlimullersandvik.blogg.se

Jag brukar gilla våren allra bäst, men så var det ju en riktig skitvår i våras - här i Umeå snöade i MAJ!!!???

Svar: Ja jag älskar våren!!! Vår och höst 😃 Men en snöfri vår tack 😉
Ida

Anonym

Njae att längta till hösten är kanske att ta i? Beror kanske på din depression.

Anonym

Njae att längta till hösten är kanske att ta i? Beror kanske på din depression.

Svar: Hahaha nej det va det dummaste jag hört 😂 Jag har ALLTID älskat hösten!
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress