Har åter hamnat i min soffa. Känner mig så fruktansvärt lat. Jag bara sitter här och timmarna går och blir till dagar och veckor... Tiden springer iväg medans jag sitter här och inte gör ett skit med mitt liv. Får verkligen PANIK över den känslan. Visst, jag utför ett inre krig hela tiden, kämpar mot ätstörning och depression och ångest. Men annars gör jag inget. Har inget meningsfullt att göra. Tror det mycket är därför jag bara sitter här. Har inget att göra. Va på stan och bibblan en sväng förut. Fyndade ett par byxor och en blus på rean, va 70 % 😃 Det kryllade av glada semesterfolk och turister på stan. Folk fikade och satt på uteserveringar. Kände mig bara ÄNNU mer ensam där jag gick helt ensam. Usch! Jag vill inte ha mitt liv såhär men det är så jävla svårt att ta mig vidare. Att nå en sund vikt är viktigt för att orka göra saker men när det inte finns nåt att göra eller någon att göra det med? När ens liv är innehållslöst spelar det ju ingen roll att jag äter bättre och är piggare. Blir nästan ännu värre då för då VILL och ORKAR jag göra saker men har ingen att göra dem med. Blir sittandes hemma.
Skolan börjar 21 augusti. Men ibland känner jag mig bara såå klar med Livslinjen och Färgelanda (världens tråkigaste by). Finns absolut INGET att göra där. Så deprimerande. Kommer nog åka till Lidköping en del på helgerna tror jag. Ibland vill jag istället skaffa mig en hund (allergivänlig), börja på lydnadskurs och agility. Pendla till DBT:n härifrån två dagar i veckan. Umgås mer med Otto. Börja i kör. Men sen känner jag att Livslinjen kanske är ett bra alternativ ändå. Kommer härifrån. Träffar nytt folk. Hamnar i ett sammanhang. Jag vet inte just nu...?
Bella

Vad man gör då? Då tar man upp ett intresse! Det givetvis inte lätt, men kom ihåg att det bara är du som kan göra en förändring. Våga testa, det värsta som kan hända är att du finner det tråkigt och får leta vidare. Kram!

Svar: Absolut är det så. Ingen kan göra jobbet åt mig. Kram
Ida

Jenny

Testa livlsinjen? Man får väl hoppa av efterhand annars? Jag tycker verkligen DBT är bra så hoppas det kommer hjälpa dig också. Kram

Svar: Ja men då har jag ingenstans att bo :( Hyr ut min lägenhet.
Ida

Helena

Om du fortsätter kämpa och tillför mer näring åt kroppen må hända att du, när du väl orkar ta dig för saker, finner någon/några härliga personer att hänga med. Då kanske även resten av det du önskar uppnå faller på plats med tiden. Våga Ida. Jag tror på dig! Du kan fixa det om du vågar tro på att det är möjligt ❤️

Svar: Tack för pepp! ❤ Jag SKA våga! Så trött på att va trött o nere :(
Ida

Days by Johanna

Bra och fundera. Vad är det jag vill egentligen. Det låter som du har motivationen och förändra ditt liv. Så kämpa på du kommer fixa det.

Svar: Ja jag vet inte vad jag vill just nu. Börjat komma till ro här hemma nu o då är det jobbigt att flytta och hyra ut lägenheten IGEN... Ja jag är motiverad och kämpar på!
Ida

Hanna

Kämpa på! Du kommer fixa det!

Svar: Tack snälla!!
Ida

Anonym

Alltså.. Vad VILL du med ditt liv Ida? Kommer du att någonsin bena ut några procent av vilken väg du vill gå? I ett inlägg var du nedstämd över att livslinjen skulle läggas ned, nu verkar du mer vackla och gå utb "bara för att". Kan dock förstå din situation, att vara sjukpensionär i så pass ung ålder måste ta oerhört på psyket att den lilla frihet eller chans till umgänge/självständighet som en utb/skola ger -den tar man. Men du verkar så ambivalent och det märks efter kort tid. Nu menar jag inte bara angående skola. Du kanske ska reflektera angående inläggning? Verkar inte sunt att sitta ensam mestadels av dygnet.. Just saying. Kram

Svar: Japp jag är ambivalent. Vet inte vad jag vill med mitt liv. Vad skulle en inläggning vara bra för anser du? Man blir inte inlagd för att få sällskap o bryta sin ensamhet. Dessutom har jag tackat ja till skolan o ska börja i augusti men att vara tveksam o tänka på andra alternativ är mänskligt.
Kram
Ida

Zara

Kämpa på!
Hundar är verkligen fantastiska, har själv en, och så kul med lydnad och agility, kram!

Svar: Tack! Ja hundar är helt underbart! Är ofta hos "mina" hundar som bor hos mamma nu. Så synd jag är allergisk :(
Ida

My

Det är bara att kämpa på! Tillslut kommer du hitta det du söker!
Låter som att skaffa en hund skulle vara bra på det viset att du får sällskap och träffa människor på kurser och så, då kanske det inte känns lite ensamt. Gör det du vill och stå inte emot utan våga :)

Svar: Tack snälla! Ja en hund skulle hjälpa mig på många sätt. Sällskap, komma ut på aktiviteter, träffa andra, få en mening med att gå upp på morgonen. Så synd jag är allergisk bara :( Vill hitta en ras jag tål.
Ida

Cilla

Det är ju en tomhet som inte går att förklara för någon som inte har BDD.. men du vet att den känslan inte är varje dag men så svårt att koppla bort den känslan. Du vet vad det beror på, det går att tänka logiskt men en känsla är ju så svår att komma ur. Inte bara att det är BDD utan din kropp har under en väldigt lång tid inte fått den näring som behövs för att fungera. Jag vet att jag har järn/ferretin brist som bara det kan orsaka trötthet, håglöshet, tomhetskänsla och depression.. min kropp tar helt enkelt inte upp det. Efter att jag kom hem från roadtripen var jag nere på botten. Hatade solen, ville inte ut, kände mig som världens sämsta mamma, hopplös, ensam.. så fort jag stod upp snurrade huvudet och kroppen kändes som bly. Sen vände det och jag är plötsligt mig själv på en tvärvändning. Jag vet att det kommer att vända till det sämre men försöker njuta så länge det går samtidigt som jag vet att när jag mår skit så kommer det med att vända. Det finns många i kommentarsfältet som går till attack för att ena dagen så har du tro och hopp om att bli bättre och du är glad till att i nästa sekund vända och så är precis allt fel. Det är tyvärr så.. när jag mår skit så bubblar allt upp som egentligen inte är ett när man mår lite bättre. Jag säger inte att vi kommer må bra varje dag men med terapi så kan vi lära oss hantera och programmera om våra tankar. Kämpa på!

Cilla

Det är ju en tomhet som inte går att förklara för någon som inte har BDD.. men du vet att den känslan inte är varje dag men så svårt att koppla bort den känslan. Du vet vad det beror på, det går att tänka logiskt men en känsla är ju så svår att komma ur. Inte bara att det är BDD utan din kropp har under en väldigt lång tid inte fått den näring som behövs för att fungera. Jag vet att jag har järn/ferretin brist som bara det kan orsaka trötthet, håglöshet, tomhetskänsla och depression.. min kropp tar helt enkelt inte upp det. Efter att jag kom hem från roadtripen var jag nere på botten. Hatade solen, ville inte ut, kände mig som världens sämsta mamma, hopplös, ensam.. så fort jag stod upp snurrade huvudet och kroppen kändes som bly. Sen vände det och jag är plötsligt mig själv på en tvärvändning. Jag vet att det kommer att vända till det sämre men försöker njuta så länge det går samtidigt som jag vet att när jag mår skit så kommer det med att vända. Det finns många i kommentarsfältet som går till attack för att ena dagen så har du tro och hopp om att bli bättre och du är glad till att i nästa sekund vända och så är precis allt fel. Det är tyvärr så.. när jag mår skit så bubblar allt upp som egentligen inte är ett när man mår lite bättre. Jag säger inte att vi kommer må bra varje dag men med terapi så kan vi lära oss hantera och programmera om våra tankar. Kämpa på!

Svar: Så himla skönt med nån som förstår ❤ Jag har inte riktigt förlikat mig med att jag har EIPS. Svårt att ta in då det är ganska nytt för mig. Tänker ibland "har jag verkligen EIPS?". Mina känslor pendlar väldigt. Ena dagen, som igår tex, va allt såå bra!! Jag njöt av livet och kände mig stark. Nästa dag ser jag ingen mening alls med livet och vill bara sova bort dagen o ångesten är hemsk. Kan svänga på samma dag också. Rädd att fatta beslut som blir fel. Rädd att inte orka med livslinjen för är såå trött. Även rädd att det blir för ensamt här hemma om jag inte börjar. Vet verkligen inte hur jag ska göra o vet inte vad jag VILL??
Ni verkar ha haft en underbar resa till Öland 😀 Så fina foton!!
Stor kram
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress