6 juli 2017

Falsk ischias?

Allmänt

Hej på er finingar! Ännu en dag till ända. Mina dagar ser i princip likadana ut varje dag. Ganska trist men samtidigt lite skönt på ett sätt. Blir så stressad för minsta lilla grej. Samtidigt är min tillvaro just nu jävligt innehållslös. Men försöker acceptera det. Jag jobbar med mig själv och det tar mycket kraft. Orkar inte så mycket annat. Gillar att vara ute och gå och lyssna på podcast annars. Gillar "psyket", "jag är sjuk i huvudet", "omänskligt", "värvet" med flera. Det får mig på lite andra tankar men har svårt att behålla fokus på podden. Mina tankar svävar lätt iväg... Har dock fått JÄVLIGT ONT i skinkan, baksida lår och baksida knä. Gör ont när jag går och även när jag sitter. Ibland om nätterna med och då kan jag inte sova. Har kontaktat en kiropraktor nu iaf. Kan vara falsk ischias. Nån som haft det? Mamma hade det för några år sedan och fick då kortisonsprutor rakt in i skinkan 😮 Fy fan!!! Hoppas slippa det! Ikväll hänger jag bara hemma och ser på Ernst, äter kvällis och läser amelia. Hur ser din kväll ut?
Days by Johanna

usch inget kul, men kortison är så jäkla bra, tar bort smärtan! Fått det i knäet. Man är lite off ett par dar sedan är man som ny igen!

Svar: Så jåvla spruträdd bara...
Ida

Anonym

God din tallrik ser ut 😍 Jag åt macka och kanelbulle🙂 Hoppas smärtan går över! Kram 💕

Svar: Mmm gott med kanelbulle 😊 Tack! Kram
Ida

Ida

Krya på dig hörredu! <33

Svar: Tack hörredu 💛
Ida

Carro

Jag har, vila benet så gott det går så borde det gå över, kanske gör lite stärkande övningar men inget som belastar tungt. Sök på youtube ☺️ Mitt satt i tre månader, gick och haltade så länge och hade så ont, men det var för jag samtidigt vägrade sluta löpa och träna. En dag så var det bara borta ialf.

Som sagt ingen fara, kram 😘

Svar: Jag tränar eller springer inte men går ju en del. Stretchade du nåt? Det ska va bra läste jag. Har känt av detta länge men aldrig gjort så här ont tidigare :( Tack fina 😚
Ida

Linda

Krya på dig <3

Svar: Tack snälla!
Ida

Asylmamma

Usch! Hoppas det går över och att du slipper sprutorna! Annars låter det som en himla mysig kväll ❤️

Svar: Ja sprutor bävar jag för :( Det va en skön kväll :) Kram
Ida

Ninna

Har haft och gick över så småningom inom ett par veckor. Med aktiv vila dvs. inte bli sängliggande helt och hållet, promenader är helt bra men stretching inte kan tom förvärra symtomen. Kortisonspruta hjälper men bara för en liten tid, inte som direkt behandling alltså. Hoppas blir bättre. Ha en bra veckoslut.

Svar: Läste på nätet att stretching va bra så jag har gjort det och det känns lite bättre nu men fortfarande väldigt ont!
Ida

Camilla

Krya på dig och hoppas att det blir bättre 💖 Kramar

Svar: Tack snälla!!
Ida

Bella

Hoppas det bättrar sig utan behandling, kram!

Svar: Hoppas jag med! Såå jobbigt att ha värk :(
Ida

Anonym

Kan du bara ta det lugnt ibland också eller känner du att du måste gå mycket och lång promenader varje dag? ❤

Svar: tar det mest lugnt hela tiden haha! Men går också men inte alls så mycket som jag har gjort.
Ida

ellen

Åh, hoppas det blir bättre snarast! 💜

Svar: hoppas verkligen jag med!
Ida

ajlimullersandvik.blogg.se

Men fy så hemskt med så mycket värk, stackars dig!

Svar: ja det är inte kul alls …
Ida

lilliskutt.blogg.se

Ibland är det skönt med oplanerade dagar. Jag hatade det förr men har börjat uppskatta det mer och mer. Men jag brukar göra upp en egen plan med lite små mål att göra för att det ska kännas som att jag ändå gjort något och för att det är så tråkigt annars. Kan vara små saker som att gå till affären eller bada hunden. Men det är skönt att kunna sätta upp dom målen själv och anpassa efter dagens mående för ibland känns även dom små sakerna väldigt stora. Och jag håller fast vid rutiner med mat och hunden för att dagen inte ska smälta samman till en enda klump av oplanerad tid och kaos.

Netti Starby

Usch vad jobbigt och hoppas att det blir bättre! Kramis

Svar: Ja det är hemskt! Tack snälla! Kram
Ida

Pauline Hurtig

men vad jobbigt, hoppas det går över!

Svar: Tack snälla!
Ida

Linda

Ajaj lät inget vidare där med sprutorna!
Svar: Tack snälla det skall jag ha, välbehövligt.

Svar: Nej fy! Hoppas slippa det.
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress