Vet att det är kväll nu men frukoststunden på morgonen är min bästa stund på hela dagen. Jag vägrar stressa på morgonen. Vill ha väldigt gott om tid för att äta i lugn och ro, bläddra i nån tidning, kika igenom bloggar, kolla på nyhetsmorgon. Att få en bra start på dagen är väldigt viktigt tror jag. Det sätter liksom grunden för hela dagen. Hade det inte varit för frukosten så hade jag haft sjukt svårt att komma upp ur sängen... Det är sant! Är frukosten som jag ser fram emot när jag vaknar. Förstår verkligen inte de som hoppar över frukosten eller de som kastar i sig en macka i farten. Skulle jag aldrig göra! Något av det bästa jag vet är hotellfrukost och frukost på café. Äter det tyvärr extremt sällan pga min ekonomiska situation. Hade jag haft det bättre ställt hade jag absolut unnat mig att äta frukost och brunch ute ofta 😃 Helst med nån vän.
Så här såg dagen frukost ut his mig. Delar av frukosten. Viktigt att poängtera i dessa tider då folk tycks ta sig friheten att kommentera att man äter för lite/mycket/fel mm. Åt iaf overnight oats med nötter, frön, kokos, sharonfrukt, yoghurt mm. Även mitt hembakta bröd med mandlar i. Mums! Vad äter ni till frukost?
Rain

Jag är en sån som hoppar över frukosten. Har så svårt för att äta på morgonen men det händer att jag äter men då blir det helst lite godis hehe. Men komepenserar upp det på kvällen istället, det är då min aptit kickar igång:) Måste säga att ditt bröd ser helt oroligt gott ut:)

Svar: Ja så kan det va. Vissa klarar inte av frukost. Alla är vi olika :) Mmm det va verkligen gott!
Ida

Louise

Ser riktigt gott ut måste jag säga! 😊

Svar: Mmm det va det 😃
Ida

E

Men åh va gott brödet såg ut! Gärna recept på det 😋

Svar: Tack :) Det är mums! Jag använder aldrig recept när jag bakar utan slänger ihop lite av det jag har hemma så den ena brödet blir aldrig det andra likt. På gott och ont...
Ida

Jenny

Åh vad lyxig din frukost såg ut!

Svar: Haha ja vissa tycker det men jag äääälskar frukost och lägger ner en del energi på den :) Viktigt för mig :)
Ida

Anonym

Äter inte heller frukost. Räcker med en slät kaffe så är jag nöjd. Sen på kvällen och natten då vill jag ha istället 😊 lite choklad och varm choklad till nån mysig film 😊

Svar: Ja alla är vi olika :) Äter också choklad på kvällen 😉
Ida

Bella

Åh jag är din raka motsats haha, jag hatar frukost! Önskar att jag gillade det, men jag har verkligen ingen aptit på morgonen.

Svar: Haha hatar du "frukostmat" eller att äta på morgonen? Äter du ingen frukost då?
Ida

Josefina

Ser att flera verkar hoppa frukosten, jag är som dig och behöver energi. Hade rasat i vikt annars! Hemma käkar jag alltid 2 portioner havregrynsgröt toppat med nötsmör, 2 bananer, keso, russin och frysta bär :)

Svar: Jag hade svimmat och varit sjukt otrevlig om jag inte fick frukost! Mums, låter jättegott 😃
Ida

ellen

Åh, vad mysigt och gott det ser ut! Hade mer än gärna ätit frukost ihop med dig;). Och med risk för att låta tjatig, dina bilder är så fina!!

Svar: Åh det hade varit supermysigt ju!!! Du är INTE tjatig alls! Blir såå glad 😃 Kramar
Ida

MALIN

Hoppas att du har haft en bra måndag! Kram

Svar: Tack fina!
Ida

Amanda CL

Jag har svårt att äta frukost, men vet att om jag inte äter ordentlig frukost blir jag hungrig väldigt snabbt! I perioder äter jag bra frukost, bröd (färskt) med olika slags pålägg och sen kommer perioder då frukosten består av glass, chips, kakor :P Ibland äter jag pasta till frukost också

kram

Svar: Huvudsaken är att du äter nåt iaf. Spelar ingen roll om det är pasta, bröd eller kakor. Energi på morgonen behövs! :) Kram
Ida

Minna

Jag är också en frukostälskare! Framför allt när jag inte har jobb/skola eller nått annat på morgonen som kan göra mig stressad! Så just nu passar mitt liv för go frukost. Hemma äter jag mer än gärna själv och hotellfrukost eller liknande med nära och kära! ☺️

Svar: Att va stressad när man äter är ett big nono för mig! Äter också gärna själv faktiskt. Inye så pratglad på morgonen 😂
Ida

Evahle - en blogg om psykisk hälsa

Jag äter väldigt sällan frukost faktiskt. Avundas dock de som klarar av att äta på morgonen... Kram

Svar: Ja det är olika. På helgen kanske du kan äta frukost om du äter lite senare? Kram
Ida

Ninna

Bra att du gillar frukostar, glädjer att veta sunt och hälsosamt. En lugn start på dagen är nog viktigt för fortsättning av dagen. Läser du många bloggar? Själv öppnar datorn först senare inte genast när jag stigit, tycker morgonen bör vara tv/nät/telfonfri. Förstår inte heller människor som äter först vid lunchtid eller värst av allt börjar morgonen med kaffe+tobak eller energidryck. Vatten/vätska är viktigt genast på morgonen nog men inte endast. Men vi är olika och vad som fungerar för en fungerar inte för en annan, alla bör lyssna på sig själv vad som passar. Ja, inte kommentera dina portionsstorlekar/innehåll längre tror du har koll på de och du gör som du själv vill liksom alla andra bör.

Svar: Vore skönt att inte dyka in i mobilen det första jag gör men kan inte låta bli 😉 Ja kaffe o tobak är ingen hit som frukost... usch!
Ida

starsinlife.blogg.se

Åhh då gott! Fil & Granola macka kaffe ägg. Älskar oxå ta det lugnt med nyhetsmorgon när man är ledig. In är jag det :)) kram

Svar: Åh jag älskar granola! Det ska va en rejäl frukost och inte bara en macka 😉
Ida

starsinlife.blogg.se

Lägg gärna ut receptet på brödet om du vill:)

Svar: Åh jag använder aldrig recept. Blandar ihop det jag har hemma :)
Ida

Johanna Utterberg

Älskar frukost! :) Vilken gofrukost du åt! :D

Svar: Ja frukost är så gott!! Tack den satt fint 😃
Ida

Frida G Svensson

Den stunden älskar jag också!

Svar: Ja den är guld!!
Ida

Becca

Ååh va jag känner igen mig! Älskar frukost, det är bästa måltiden på hela dagen så jag håller med dig helt <3 Kramar

Svar: Ja frukost är BÄSTA MÅLET!!! Kram
Ida

Linda

Gud så mys!

Svar: Ja underbart!
Ida

Netti Starby

Så himla gott det ser ut och jag är dålig på att äta frukost! :-D Kramis

Svar: Det va jättegott :) Har du svårt att ätanpå morgonen? Kram
Ida

NICOLE

Jag är preciiis likadan :)Går upp lite tidigare för att kunna äta frukost i lugn och ro =)

Svar: Det är såå skönt med den lugna stunden 😊
Ida

sustainably.blogg.se

Brödet såg fantastiskt ut! :)

Svar: Åh tack! Slängde ihop nåt bara :)
Ida

A

Jag äter olika frukost varje morgon typ:p

Gröt med mjölk o något på, eller yoghurt müsli, bär o juice, eller mackor med pålägg o juice. Oooooch kaffe såklart!:)

Svar: Ja kaffe är ett måste 😉 Kul med variation!
Ida

Amanda

Så mysigt det såg ut <3

Svar: Det va det :)
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress