Har stressat som en tok hela dagen. Mycket mer än man kan tro att göra innan man kan hyra ut en lägenhet. Har inte fått godkänt från föreningen än att hyra ut så väntar otåligt på det. Sen ska allt förhoppningsvis lösa sig. Är helt utmattad efter all stress. Även hunnit göra hemuppgiften från skolan och träffat hundarna. Turbo har börjat bli så trött och slö. Han orkar inte följa med ut och gå på kvällarna längre. Han vill mest va inne och ligga i knät. Men när jag kom idag så ville han följa med ut bara för att jag följde med. Gullis ❤ Älskar honom så otroligt mycket! Är så tädd att han snart ska försvinna ifrån oss. Kommer jag hamna i ett mörker då? Säkert. Han betyder så oerhört mycket för mig ❤ Skulle egentligen inte prata om Turbo. Nej, jag skulle ta upp att jag blev väldigt besviken/ledsen förut. En person jag umgåtts med en del det senaste året hörde av sig och ville ses. Jag orkade verkligen inte igår då jag mådde skit rent fysiskt pga migrän och kass mage. Idag har jag haft fullt upp och det är först nu på kvällen jag kunnat landa och andas ut lite. Försökte förklara situationen och sa att det va bättre vi sågs längre fram då jag inte är så stressad. Då jag mår bättre. Får tillbaka att "ja vi kan ju ses i maj, då kanske du mår bättre...". Fick även "om du inte vill ses så säg det", "du mår ju aldrig bra". Blev så ledsen! Vi har inte setts på länge och jag vill visst ses men just nu är jag såå stressad och mår inte bra psykiskt. Behöver fokusera på mig själv och min hälsa. Orkar ingenting utöver det jag verkligen MÅSTE göra. Så tråkigt när andra inte kan acceptera det. Att de ska tro att jag ljuger när jag i själva verket bara säger sanningen. Jag har NOLL energi till att umgås just nu. Lägenheten tar all min kraft. Och skolan. Önskar att vännen sa "förstår, vila du och ta hand om dig så ses vi när du fått tillbaka krafterna, jag finns här".
lilliskutt.blogg.se

Ja det är inte lätt det där med vänner och psykisk ohälsa. Många vet dessutom inte hur dom ska hantera att någon mår dåligt och försvinner för att dom blir osäkra och rädda. Har tappat så många under tiden jag varit sjuk, det började redan i gymnasiet när jag var sjukskriven och inte orkade eller klarade att vara med på saker, redan då slutade vissa fråga om jag ville med på saker och sen när jag sa att jag ville att dom frågade i alla fall var det som att det var för sent. Jag har kvar ganska få vänner av dom jag hade när jag var yngre, vi hörs ibland, vissa träffar jag typ en gång per år och vissa har jag inte sett på flera år. Jag försöker fokusera på dom som accepterar mig som jag är, dom jag har kvar och dom jag fått dom efter skoltiden. Det innebär att dom jag umgås med i vardagen är ganska få men dom är desto viktigare. Dom förstår att jag inte orkar umgås mer än typ 2 timmar, att jag måste anpassa mig efter måltider och allt sådant där. Dom är gula värda. Har du någon som du känner så med? Har nu börjat kontakta lite gamla vänner och även om vi bor i olika delar av landet och världen tänkte jag försöka få tillbaka kontakten med dom nu när jag mår lite bättre, jag hoppas att det ska gå. Hejar på dig och du förtjänar verkligen en vän som förstår. Tyckte det var ett väldigt otrevligt svar du fick av din "vän". Förstår om det gjorde dig ledsen. Kram

Svar: Bättre med några få riktiga vänner än massa vänner som egentligen inte bryr sig eller accepterar dig. Jag har tappat de flesta vänner pga sjukdomen men det kommer nya :) Ge inte upp!
Ida

Ida

Usch, hoppas du får ett godkännande snart! Kram

Svar: Ja det hoppas jag med! Kram
Ida

Anonym

Svårt det där.
Om du tittar tillbaka på dina egna inlägg och tankar så blir du ju också ledsen när personer lämnar återbud. Alla kan ju bli besvikna. Sedan var sättet hen svara på inte det bästa.
Men ibland när man har sett fram emot att se någon så mycket så kan det göra ont.
Men men....
Allt man kan göra är att säga som det är och sedan låta det gå. Att folk ska förstå är liksom överkurs. (Om de inte har samma bekymmer med depression etc själv.)

Hoppas att fixar sig nu utan problem med lägenheten.

Bra att du trivs i Färgelanda.

Svar: Kan förstå att man blir besviken men tycker ändå inte att man behöver va dryg eller arg över det. Är jag trött så är jag. Är nån sjuk så är den. Förstår att andra inte kan förstå men de kan iaf acceptera läget tycker jag. Kram :)
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress