Tjoho! Är en tuff kväll rent psykiskt. Tankarna bråkar med mig. Dom säger till mig att jag ätit alldeles för mycket idag och att jag verkligen inte behövde den där näringsdrycken jag nyss svepte. Till den åt jag dessutom jordnötssmör med sked direkt ur burken. Inte nåt anorexin jublade över direkt... Fy satan vilken ångest! Innan detta åt jag middag i form av kycklinggryta med ris. Min mage är såå mätt nu och jag känner mig uppstoppad vilket är obehagligt. Behöver tänka rationellt nu. Använda min logiska sida. Jag blir inte tjock bara för att jag är mätt. Punkt!
Vår lärare sa till oss idag att det vore bra om vi började promenera FÖRE frukost för att få mer energi. Gissa om äs blev glad? Såklart! Jag kände mig genast lat och dålig som inte motionerar före frukost. Kände mig såå dålig! Ångesten slog till direkt och äs började skrika ännu högre. Läraren menade bara väl men jag tycker man ska vara försiktig med sådana "råd" till andra. Det kan slå fel. Väldigt fel. Oftast är det ju de som INTE behöver ta åt sig av informationen som faktiskt gör det. Jag försöker minska mina promenader. Äta mer. Vila. Men är så sjukt svårt när folk runtomkring gör precis tvärtom. Igår åt jag tex en kaka efter maten och fick då en kommentar om att sånt inte är bra att äta... Blir så less! Jag försöker kämpa på och fokusera på vad JAG behöver just nu. Ignorera allt annat. Galet svårt. Men jag vill må bra nån gång. Kram på er!
Helena

Ida du är grym som krigar på så starkt varje dag!! Du inspirerar mig massor. Vet du? Tack vare dig o detta inlägg ska jag också svepa en ND nu. Tack snälla för att du är en så bra förebild ❤
Ang dessa råd från personer om vad som är bra o inte att äta eller i vilken utsträckning/när man bör motionera - Det ÄR individuellt men tyvärr har de flesta inte den förståelsen och kläcker dessvärre dessa korkade uttalanden till vem helst de träffar. Galet svårt att ej ta åt sig eftersom sjukdomen snappar upp informationen på en millisekund. MEN kom ihåg att för dig, mig o andra med ÄS är vila o näring precis vad som behövs oavsett vad någon annan, som ej är läkare/behandlare, säger. Styrkekramar i massor ❤❤

Svar: Åh wow 😀 Grymt jobbat av dig!!! Så glad att jag kan inspirera! Jag är så trött på alla kommentarer om vad man ska o inte ska äta. Önskar alla skötte sig själva!
Stor kram
Ida

Anonym

Du gör det bra! Till skillnad från andra bloggar så visar du att du är beredd att kämpa. Det är inte bara tomma ord som beskriver hur man nu ska exponera sig, våga vara mätt och andra ord som går det att låta som om personen hela tiden går emot och sk exponerar sig. När samma ord nämns efter ett halv år inser man att bliggerskan saknar helt insikt. Men det gör inte du. Du jobbar aktivt med att gå emot och hymlar inte om att du inte äter tillräckligt men att du satsar på det. Du innesluter dig inte Heller utan har ett härligt socialt liv både med killar och kompisar.värre vore det om du aldrig haft kille och var socialt hämmad att du sällan umgicks med vänner. Läser såna bloggar och det är verkligen sorgligt att de lever så. Men det är ju de som sitter deprimerad och ensamma i slutet. Men jag är helt övertygad om att du inte är sån. Du är sprudlande härlig, har en vacker insida och vacker utsida. Man blir ju bara så sprallig av dig! är helt övertygad om att du kommer klara det här. Du har insikt och pratar inte tomma ord du levererar. Kramar

Svar: Du anar inte hur glad och stärkt jag blev av din kommentar 😀 Tusen tack!!! Behövde höra detta. Stor kram
Ida

Camilla

Det var ju något du inte behöver höra! Det verkar vara väldigt mycket snack om mat, motion och vikt på skolan.
Varför skulle man få mer energi om man promenerade före frukost? Tänker att kroppen är helt tömd på energi då.
Hur många nd om dagen tar du nu?
Du är stark som kämpar på <3
Kramar

Svar: Ja det är mycket snack om hälsa... Vissa vill gå ned i vikt o vissa vill få rutmage o vissa vill sluta äta godis o kakor. Jobbigt! Jag orkar iaf inte göra nåt innan frukosten!
Kramar
Ida

Jennfierevelina

Ida du måste sluta jämföra dig och utgå från dig själv. Precis som du behöver äta och vila mer behöver andra äta bättre och röra på sig mer. Inget är mer eller mindre fel, bara att alla har ju olika svårighet. Kram

Svar: Jag jobbar på det. Men anser ändå att ingen mår bra av att ständigt höra på snack om kalorier, träning och vad man ska o inte ska äta. Kram
Ida

Asta

Varför pratas det så mycket om vad som "ska" och inte ska ätas på skolan? Är det en del av kursen? Med kosthållning?

Har aldrig hört om något liknande på ett individuellt program.

Svar: Nej inte en del av kursen men vi har sett filmer om vad socker gör med kroppen tex. Pratat om kostens betydelse för hälsan på en del lektioner.
Ida

Anonym

Hmmm... påstår inte att jag är någon kost/motions/energiexpert men jag är rätt säker på att det är mat som GER energi rent fysiskt och att en promenad TAR energi... Så att få energi av en promenad före frukost känns inte särskilt logiskt ;)

Svar: Nej jag orkar inget innan frukosten iaf!
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress