16 januari 2017

Psykiskt tufft

Allmänt

Haft en tuff dag rent psykiskt. Känner mig obekväm i min kropp. Svullen, större än vanligt och har mycket ångest. Känns så fel att dricka näringsdrycker när jag är såpass "stor". Är inte stor egentligen men jämför med hur jag HAR varit och då är jag xx antal kilon tyngre nu. Så svårt att känna mig mätt, skapar oerhört obehag i mig. Så sjukt! Ska trots allt ta en näringsdryck nu! Kan inte lita på mina känslor just nu. Vill ju framåt. Vill må bättre. På lång sikt hjälper mig näringsdrycken och maten även om det känns piss i stunden. Vill bara slippa alla sjuka tankar! Slippa lägga energi på sånt onödigt trams. Vill kunna fokusera på annat. På viktiga saker. På livet!
lilliskutt.blogg.se

Precis, det är det vi ska göra. Släppa allt fokus på mat och vikt och kroppens storlek och börja fundera på andra saker. Saker som för oss framåt, saker som får oss att må bra. Ibland kan man inte lyssna på vad ens inre säger när man varit sjuk länge, då måste man lita på andra och ge det hela en chans. Se det som ett experiment. Kram

Svar: Ja precis. Jag försöker se det som en spännande resa. En upptäcktsfärd. Att vara sjuk är inget liv. Vi är värda att få må bra o njuta av livet men vägen dit är tuff. Stor kram
Ida

Anonym

Lev livet med sjukdomen, acceptera att den finns där, men kämpa givetvis för det goda i livet. Om inte annat är det snart mer sol ute och med sol kommer mer glädje, lite nakenbad på det så är du snart på bättringsvägen!

Svar: Vill inte dela mitt liv med sjukdomen. Vill va fri! Ja snart är våren här 😀
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress