Valde att gå in på mitt rum och äta kvällsmat idag. Orkar inte med alla kommentarer och samtal om mat, kalorier, träning mm. De "friska" pratar mer om det än jag någonsin trott. Många friska verkar inte vara friska faktiskt. Jag försöker tänka på vad som är bäst för mig just nu och det är inte promenad före frukost och en kost utan kolhydrater och socker. Nej, jag vill och behöver äta av allt. Är betydligt lättare att äta ensam när jag slipper påverkas av alla andra. Men är inte så socialt såklart fast å andra sidan är jag social resten av dygnet. Tagit min näringsdryck nu och ätit annat till den såklart. Ångest. Försöker tänka på allt jag vill uppnå. Framtiden. Jag behöver en starkare kropp för att orka leva livet. Man blir inte tjock av näringsdryckerna. Visst har jag ökat i vikt men har inte blivit tjock. Är dock fortfarande rädd att bli det. Tappa kontrollen och bara börja hetsäta igen. Men en dag i taget. Nu är nu. Jag kämpar verkligen på hårt. Varit helt slut idag. Tårar och ångest efter en utmanande lunch. Känt mig utanför på nåt sätt. Inte orkat va så social. Varit väldigt nedstämd. Mest velat åka hem faktiskt. Men nu ska jag joina de andra och se klart på skräckfilmen. Stor kram till er! Så tacksam att ni tar er tid och skriva till mig ❤
Sara, 31 år Stockholm [email protected]

När jag har tuffa dagar brukar jag också tänka en dag i taget. Det är guld <3 En stor kram till dig och hoppas att du hade det trevligt med de andra sen.

Svar: Stor kram tillbaka!!
Ida

Anonym

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden."

Hej Ida!
Du kämpar bra. Men försöker inte din omgivning. Du kastar energi bort i sjön som du behöver för dig själv. Hackar inte dig up på de som har varit. Du kan inte förändra de GAMMLA. Du kan leva bara här och nu. Du vet inte hur de se imorgon ut. Jag läser vad du skriver : hur jobbigt är de att andra ta inte hänsyn och vill inte förstå. Men tycker inte synd om dig. Var stolt över hur långt du har kommit.

Svar: Ett bra citat! Förstår inte riktigt vad du menar men är inte ute efter att andra ska tycka synd om mig. Jag försöker ta en dag i taget. Kram
Ida

lilliskutt.blogg.se

Jag tycker också det är lättare att äta när jag är själv, för att kunna fokusera enbart på mig själv och kunna distrahera mig från maten med en bok eller serie. Man slipper kommenterar och jag skäms också en väldans massa inför att äta inför folk, som att jag inte förtjänar det och att det blir konstigt när jag nu helt plötsligt (eh, inte så plötsligt kanske för jag har varit inlagd sen juli....) har börjat äta igen. För mig är det också en process att liksom "komma ut" och inte vara bara anorektikern som aldrig äter för alltid. Jag trivs bäst med att äta själv, gillar att ha mycket tid för mig själv och kanske bara några timmar per dag med folk men det är också väldigt bra att kunna äta med andra. Det underlättar mycket i lovet. Stor kram

Svar: Håller med dig! Vill gärna sitta i lugn och ro. Känna att jag kan äta hur mycket jag vill utan att få kommentarer om det. Väldigt tufft att äta alla måltider tillsammans med andra i matsalen varje dag flera gånger om dagen. Kramar
Ida

Anonym

Framtiden kommer vara värd varenda näringsdryck i hela världen❤

Svar: Hoppas verkligen det! Kram
Ida

Linda

<3

Svar: Kram!
Ida

Ida

Kram <3

Svar: Kram!
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress