17 januari 2017

Kände mig trängd

Allmänt

Fick hastigt lämna matsalen med tårar rinnandes längs mina kinder nu ikväll. Vi hade käkat hamburgare och satt kvar en stund och snackade. Vi kom in på mina näringsdrycker, att jag får magkramp, illamående och diarré av dom. Det är hemskt! Äter hellre nåt extra istället för att ta dom. Blev en del snack om hur mycket jag verkligen vill ha en förändring. Blev utfrågad. Kändes som ett förhör och jag kände mig trängd. Instängd i ett hörn. Pressad. Började gråta och blev ledsen och besviken. Jag har gjort framsteg men i andras ögon syns dom kanske inte eller ses som pyttesmå men det SKITER JAG I!!! I min värld är det framsteg. Sjukt jobbigt att äta i matsalen med andra VARJE dag flera gånger om dagen. Att dessutom ta näringsdrycker när andra tränar på gym och snackar om att dom ska sluta äta socker gör det ÄNNU svårare för mig. Att äta extra som igår tex då jag va sugen på kex med jordnötssmör på och faktiskt åt det är stort för mig. Men inte för andra. Så snälla, döm ingen och säg att hen inte gör framsteg eller kämpar tillräckligt. För ni ser inte allt. Det mesta syns inte alls faktiskt. Sen hänger inte allt på vågen. Jag har gjort framsteg oavsett vad vågen visar. Den ska inte få avgöra om jag kämpat eller inte. Vissa lägger allt fokus på siffror och det mätbara men mycket syns som sagt inte. Det som sker inom dig själv är inte mätbart men nog så viktigt. Känner mig ensam ikväll. Sitter vid teven o ska ta en näringsdryck nu för MIN framtids skull. Även om jag får lida för det... Magen mår inte bra av dom alls! Men sup och svälj typ! Bättre dag imorgon!
ellen

Skickar jordens största bamsekram här uppifrån norr! Du är inte ensam vännen❤️❤️ så jobbigt att du liksom ska behöva försvara dina framsteg för huvudsaken är att du vet att du tar dig framåt för ingen annan vet ju egentligen hur du tänker och känner. Visst att vikten är viktig då det inte går att bli frisk i en sjuk och underviktig kropp men precis som du skriver så är vikten långt ifrån allt, jag har flera gånger pressat mig upp i vikt men inte varit ett dugg friskare i tankarna...denna gången ska vi se till att bli friska både fysiskt och psykiskt Ida, el hur?! Hejar på dig och vet att du fixar det!

Svar: Ja men egentligen ska vi skita i vad andra tror o säger om vår resa. Så länge vi själva vet att vi gör rätt så spelar inget annat nån roll. Kämpa på Ellen!
Ida

Anonym

För oss som inte är inne i ditt huvud. Som ser allt utifrån och vet vad du bör göra för att ha en chans att må bättre.
För oss blir det lixom ingen skillnad om du äter en sked jordnötssmör eller inte.. För somatiskt sett tar det dig inte framåt.


Svar: Detta handlar inte om att ta en sked med jordnötssmör. Gjort större förändringar o framsteg än så. Egentligen ska det kvitta va andra tycker bara jag vet att jag gjort framsteg själv. Kram
Ida

Marina

Det viktigaste är att DU ser och uppmärksammar dina framsteg och i det du skriver så verkar det som att du gör det. Det ÄR stort. Tro inget annat. Förstår att det är jobbigt när andra inte ser eller förstår. Men din resa är din och den förstår du bäst. Jag tror på dig jag. KRAMIS <3

Svar: Jag vet att jag har gjort framsteg. Tråkigt bara när andra tycker att jag inte gör framsteg trots att jag kömpar som fan. Men ska fokusera på MIG SJÄLV och va nöjd över mina framsteg oavsett om andra är det eller inte. Stor kram!
Ida

Asta

Det är din resa till ett bättre friskare liv och bara du och dina behandlare som kan avgöra vad du behöver för att må bättre. Kram

Svar: Ja så är det faktiskt! Kram
Ida

ISA

Hmm, ursäkta okänslig fråga kanske men varför måste du prata med dina kursare om DINA näringsdrycker? du vet ju att de antagligen inte kommer förstå och risken är stor att något sägs som gör mer skada än nytta? Det hjälper mig många gånger att "låtsas" vara mer frisk än jag är, man vill liksom inte vara den sjuka som ska särbehandlas eller vad man ska säga. Tips förresten; fråga din läkare om du kan få Calogen istället? Lättare att få i sig, smakar skit men det är *bara* en shot. Funderar själv på det!! Kramsi

Svar: Detta är en nära vän som vet allt om mig o mina problem. Hela klassen vet förresten. X frågade hur det gick med mina näringsdrycker och jag svarade. Så vi kom in på det. Önskar att jag kunde sköta mitt utan att bli utfrågad eller pressad av andra. Men x ville egentligen bara hjälpa till men blev så fel! Ja såna shots verkar grymt ju! Kram
Ida

Linda

<3

Svar: ❤❤
Ida

ajlimullersandvik.blogg.se

Jag förstår att du kände dig trängd, särskilt när du just ätit bland andra!

Svar: Ja det va jobbigt...
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress