22 februari 2017

Ständig värk

Allmänt

Mår inte bra just nu i denna stund. Går emot äs så mycket att ångesten är ständigt närvarande. Jag tackar ja till sånt jag tycker om och avstår att ta en promenad fast äs skriker att jag är lat och onyttig som bara är inne. Mamma gick ut ensam med hundarna, jag är trött och frusen och det stormar ute. Det är OKEJ att bara va. Att slappa i soffan. Att trots det äta gott. Är så förbannat trött på att få ångest av att lyssna på MIG SJÄLV! Borde få ångest av att lyssna på äs istället! Jag vill inte misshandla mig själv längre. Jag har ont i kroppen VARJE dag! I knän, rygg, nacke och ben. Har alltid värk. Rädd att det aldrig ska bli bra. Rädd att det är kronisk smärta pga äs. Vill bara somna nu och vakna till en ny dag med ny energi. Vill gråta ut min smärta. Min själsliga smärta. Undrar ibland vad felet är? Även om jag äter bra o når en sund vikt så mår jag inte bra inombords. Varför? Ligger i sängen i mammas gästrum. Ångesten är hemsk! Kroppsångest. Kände mig ÄNNU större när jag läste papprena från Högsbo med deras "bmi-regler". Jag va ju redan på det bmi:et där man får helgpermissioner. Kände mig så malplacerad där. Vet att ätstörningen inte sittet i vikten! Men ändå svårt att va inlagd med andra som är sjukligt magra. Blev ett rörigt inlägg. Beror på min ångest.
Hoppas ni har en skön kväll där ute 😍 Ta hand om er och lyssna till er själva. Ta ingen skit. Stå upp för dig själv. Kram
Annie

Vad jobbigt för dig :/
Har både kronisk värk i min kropp o ångest och det är inte lätt ..

Hoppas din kväll blir något så när iaf :)

Kram

Svar: Usch va jobbigt för dig! Det är tufft. Vi får göra det bästa av läget ❤ Kram
Ida

Angelika Eriksson

Förstår precis hur det är att leva med ångesten.... det är ett rent helvete. Har man aldrig kännt ångest så vet man inte vad en person som har ångest går igenom, men har man en gång upplevt vad en panikångest attack så glömmer man aldrig den känslan. Hoppas att du kan hitta något som kan lindra din ångest! Kramar

Svar: Usch ja, ångest är hemskt! Hoppas du har en fin dag 😍
Ida

J

Usch! Hoppas du mår bättre snart!!

Svar: Tack! Kram
Ida

Asta

Usch ja....ångest är för hemskt. Den är ständig här. Ska ta en biopsi på levern på fredag. *rädd*

Men du ska väl inte till Högsbo?
Det lades väl åt sidan?
Så lägg de papperna åt sidan också.

Såg att du skrev om cannabis. Nu är jag inte säker men det verkar vara i undantags fall som det blir utskrivit. Enligt en artikel i Aftonbladet från den 12:e feb så har 2 patienter hittills fått det utskrivet.
(Prata med din läkare, givetvis.)

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/MeMOE/patienter-far-godkant-for-medicinsk-cannabis


Kram fina, fina Ida.


Svar: Hur gick det i fredags? Jag skulle kontakta Högsbo i april/maj o se hur läget va då. Finns växelvård om jag vill. Va där en vecka o hemma tre. Men det känns inte som rätt hjälp.
Stor kram till dig ❤
Ida

Sussi

Vet hur ångesten känns när man "bara" slappar och inte gör mycket mer än tar det lugnt. I stort sett är det så min tillvaro ser ut just nu. Äter upp mig.
Förstod inte i din text vad du menade med BMI, är du på rätt enligt skalan? Det behöver du inte svara på. Huvudsaken är att du mår bra och får den hjälp du förtjänar fina du. Kram

Svar: Usch va jobbigt för dig :/ Mitt bmi är inte inom det normala än. Läkaren ansåg att jag inte behövde upp till bmi 20 , att det va orimligt. Så knäppt sagt. Har haft bmi 20 och tom bmi 25 förut så fattar inte varför hon sa att jag ska nöja mig med undervikt
Ida

Anonym

Har dem på Högsbo rekommenderat inläggning ?
Om ja , så kanske de är värd att försöka får hjälp där ....
Bättre där än ingenting. Om du kan inte få remiss till Mora ( och har inte råd att betala behandlingen där själv) är de en bra alternativ kanske...
Hoppas du får den hjälp som du behöver. Du är värd ett bra liv.

Svar: Dom rekommenderade inget. Det va korallen som rekommenderade Högsbo men det är inte den sortens hjälp jag behöver. Kram
Ida

Alex

Har du fått panikångest någon gång Ida?
Har flera gånger nu haft ett hjärta som rusar och fått ringa ambulans.
Det är fett obehagligt..men EKG ser ok ut. Dock extremt hög puls.
Funderar på om det kan vara ångest.

Svar: För längesen. Tror det är ångest du fått. ❤❤
Ida

Anonym

Är din värk utredd? Tänker om det kan bero på något annat typ fibromyalgi som också skulle förklara en del av din trötthet, hade ju varit fint om det gick att lindra om du fick mer info om vad det beror på. Behöver ju inte vara medicin utan ex sjukgymnastik.

Svar: Nej den är inte utredd. Alla säger det beror på äs. Att jag misshandlat min kropp.
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress