18 februari 2017

Högsbo och café

Allmänt

Hej på er! Inte orkat blogga sedan jag kom hem från Göteborg igår. Orkar egentligen inte nu heller men ville slänga in ett hej och säga att det gick bra iaf. Gav inget direkt. Inte den typ av vård jag behöver. Vi skulle höras i april/maj och se hur läget va då. Finns växelvård där som isf kommer vara aktuellt. Men får se då. Va inget nytt som sas på mötet. Tror mer på dbt och livslinjen!
Tog en god och mysig fika ensam efter mötet. Sååå mysigt café i Uddevalla ☺ Varit där förut och fullkomligt älskar det stället! Underbar miljö och gott fika och jättefin trädgård man kan sitta i på sommaren. Skönt att tänka över mötet i lugn och ro.
Nu blir det mello och godis här på internatet. Puss
Evahle - en blogg om psykisk hälsa

Så mysigt ut :) Synd att det inte gav så mycket och inte var den vården du behöver...

Svar: Va supermysigt 😊 Ja, ätstörningsvården är så fyrkantig. Jag önskar få komma till ett annat behandlingshem i Mora men dom skickar mig ej dit pga ekonomiska skäl. Såå sjukt att pengar ska styra över ens hälsa.
Ida

Anonym

Upplever du att Livslinjen varit hjälpsam för dig så här långt?

Svar: Ja
Ida

Photo by E M E R E L L A

Härliga bilder :)

Svar: Åh tack 😀
Ida

Jennifers.nu - Fotograf & mamma tack vare IVF

Tråkigt att du inte fick den hjälpen du behövde!

Svar: Ja det är svårt hitta rätt hjälp!
Ida

Asta

Dbt låter bra

Svar: Ja 😊
Ida

ellen

Önskar verkligen att du fick komma till mhe igen, så sjukt att pengar ska få styra hela tiden...för även om du varit där förut så är ju läget ett annat nu. Försök att stå på dig Ida, jag tror på dig! ❤️

Svar: Ja det är tragiskt att pengar styr. Kämpa på o ta vara på tiden på mhe du ❤❤
Ida

linda

Jag har varit sjuk i ätstörning i 13 år och vet att det är svårt att få vettig hjälp. Varit Inlsgd i perioder men det ger Inget i längden. Jag har också diagnosen borderline och det är ett problem när jag ska få ätstörningsvråd. De tar inte emot mej för dubbeldiagnosiserad. Skär mej och tar överdoser av mediciner. Händer inte längre men de blir livrädda när de ser min journal

Svar: Ja det är svårt. Jag skär mig inte o tar inte överdoser men svårt få rätt hjälp ändå. Ätstörningsvården passar inte alla.
Ida

Anonym

Mysigt café! Vart ligger det i Uddevalla och vad heter det? Hoppas du får rätt hjälp snart! Tycker synd om dej som inte riktigt hittar nåt som passar.. kram och fortsätt kämpa!

Svar: Ja det är så himla mysigt! Café Yerba heter det och ligger i centrala Uddevalla :)Ja det är svårt att hitta rätt hjälp... Kram
Ida

Beatrice Jakobsson - Fotograf

Vilket mysigt ställe! :)

Svar: Ja det är sååå mysigt!!
Ida

Bella

Hoppas det löser sig med vården för dig, kram!

Svar: Tack snälla!
Ida

Anonym

Å yerba 😀 Deras salladsbuffé är ju kanon! Ska äta där före kbt:n någon dag! Kram L

Svar: Aldrig ätit deras salladsbuffe'. Kan man äta bara salladsbuffen? Kram
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress