15 februari 2017

Driv!

Allmänt

Idag är det kaos i skallen. Tankarna snurrar fram och tillbaka och upp och ned. Det handlar INTE om min ätstörning! Är så jävla trött på den och den sjuka världen. Vill ifrån den. Är på väg ifrån den. Haft en inre drivkraft det senaste. Ett driv att ta mig framåt och bli den jag är ämnad att vara. Äs ska inte få skugga mig längre. Går emot hela tiden och det är sjukt tufft men ser ingen annan väg att gå än att gå emot det sjuka och med det friska. Min kropp är så sliten och nött efter alla år. Det skrämmer mig. Rädd att den aldrig ska rehabilitera sig igen. Rädd för vad jag gjort mot mig själv.
Just nu är det andra problem än mat och kropp som gäller. Befinner mig i en knivig sits som jag behöver ta mig ur men så rädd att såra någon på köpet vilket är det sista jag vill. Men behöver fokusera till 100% på mig själv och min utveckling nu. Jag ska inte såra mig själv mer. Hoppas allt löser sig till det bästa. Är så orolig...
Helena

Förstår att du är orolig för att kroppen inte kommer återhämta sig, men kroppen är ju så fantastisk att den klarar så mycket mer än vi tror! Jag hoppas du hittar en väg ut ur den kniviga sits du skriver om! Tänker på dig ❤❤❤

Svar: Jo den är ju det men ändå rädd för jag har mycket värk i kroppen och benskörhet. Tack snälla ❤
Ida

Asta

Ta väl hand om dig. Att fokusera på dig själv låter bra. Hur gick det på Högsbo? Kram 💜❤️💛💚💙

Svar: Inte varit där än. Ska dit imorgon em. Kram
Ida

Evahle - en blogg om psykisk hälsa

Det är så jobbigt när tankarna snurrar sådär. Hoppas det känns bättre imorgon <3

Svar: Ja det tar så mycket energi! Tyvärr inte lättare idag. Inget som löser sig automatiskt över en natt. Tack för omtanken 😍
Ida

Josefine

Hoppas att det löser sig på bästa sätt!!

Svar: Tack det hoppas jag med!
Ida

Camilla

Du är otroligt stark Ida som orkar kämpa och gå emot hela tiden. På så vis kommer du att ta dig sakta men säkert framåt.
Om du fick välja fritt vad skulle du då behöva ha för hjälp om du bortser från Mhe?
Kraam

Svar: Tack vännen! Jag kämpar och jag VET att jag kan fixa detta. Jag behöver en bra psykolog. Inte som fokuserar på ätstörningen utan annat. Kanske kan dbt fungera annars en livscoach typ. Men sånt är dyrt...
Kram
Ida

Helena

Det tar så mycket energi o fokus att ha en tankeverksamhet som blåser på i 180. Hoppas innerligt att det löser sig på smidigast möjliga sätt för dig! Många kramar ❤❤

Svar: Ja det är såå jobbigt! Mår väldigt dåligt över det. Tack snälla du ❤❤
Ida

lilliskutt

Jag känner också det där drivet, att nu ska jag banen mig bli frisk efter alla dess år! Min kropp är också skadad och vissa saker som t.ex. min benskörhet kommer aldrig bli bra men när jag igår gjorde en lista på dom symptom som finns kvar sen jag var i svält/underviktig så är det ytterst få kvar. Det är så mycket som blivit bättre av mat och normalvikt. Men visst är det härligt att känna att man får utdelning av allt slit man gör? Att man kämpar åt rätt håll. Och på ett sätt är det friskt att du oroar dig för andra saker än mat och vikt och kropp, inte att jag vill att du ska må dåligt alltså men att det finns plats för normala saker i ditt liv. Stor kram

Svar: Ja nu jävlar är det vår tid att bli friska!!! Kroppen kan repa sig bra men benskörhet har jag med o den går ju inte över. Jag vill inte misshandla min kropp längre.
Stor kram
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress