Tjoho! Varit hemma i Lidköping en sväng i helgen och har då inte hunnit med att blogga. Åkte hem en snabbis på lördag kväll och sen tillbaka på söndag igen. Träffade en vän i lördags och såg på melodifestivalen (som för övrigt va kass) och åt småplock. Vi dukade upp med ölkorvar, kex, ost, oliver, choklad och wasabinötter mm. Så gott! Jag åt fritt och tänkte inte på hur många kex eller korvar jag åt. Så skönt! Och just nu äter jag syltkakor och salta jordnötter framför teven. Orkar inte bry mig längre. Varför ha en platt mage om man ändå inte orkar leva och uppleva saker i livet? Vad ska man med en platt mage till egentligen? Den fyller ingen funktion annat än att tillfredsställa ätstörningen och den ska INTE tillfredsställas!!!
Ska till Högsbo på fredag för bedömning. Men som det känns nu så är det inte den typ av vård jag behöver/önskar. Vill inte sitta i ett rum med en personal o äta. Vill inte dela rum med andra sjuka. Vill inte äta övervakad och bli behandlad som sjuk. Vill inte börja vägas. Jag önskade en remiss till MHE men dom vill inte bekosta det. Blir så förbannad för MHE är enda stället som verkligen fungerat för mig. Får se vad dom säger i Göteborg. Är öppen för förslag ändå. Men tänker gå klart skolan vad som än händer. Ha en fin kväll! Puss
Anonym

Det känns som om du får flera erbjudande men ingenting passar dig, du skriver att det inte är den vården du behöver. Vet du själv vad du vill ha/behöver? Vill inte ge dig kritik eller vara negativ. Kanske så att du behöver fundera över om det inte är värt att ta en av alla de chanser du får..

Svar: Jag vill till MHE. Men aka åka till gbg o lyssna på vad dom erbjuder. Alla chanser? Vilka syftar du på?
Ida

Anonym

Tycker du ska åka dit ocy höra med dom iallafall! Kanske är det äs som inte vill att du ska göra det. Ge det en chans. Kram

Svar: Självklart ska jag åka dit
Ida

Anonym

Tror inte heldygnsvård är vad de kommer erbjuda dig. Men kanske dagvård eller nått?
Eller enstaka ätträningar. Men..behöver du verkligen det?

Nu vet jag inte helt vad ditt problem är för tillfället? Du skriver som om du får i dig mat. Men att det är vikten som du har svårast att acceptera?
Kanske endast terapi vore bäst i ditt fall?

Svar: Dagvård går inte eftersom jag bor 13 mil bort. Heldygn är inte aktuellt. Tror inte att ätstörningsvård är rätt för mig. Ätträning är inte det jag behöver utan mer samtal med en BRA psykolog /coach. Sant att jag har svårt att acceptera min kropp o viktuppgång.
Kramar
Ida

Ida

Gud vad gott det där såg ut!! :)

Svar: Ja eller hur 😃
Ida

Anonym

Ge dem i Göteborg en chans. DU var tre gånger på MHE och kunde inte ta i dem informationer och all vad dem säger. Har du fortfarande kontakt med dem. Lycka till !

Svar: Jo jag tog in informationen från MHE. Därför jag vill tillbaka. Nej ingen kontakt med dom nu. Tack!
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress