Hej! Idag hälsade syrran och Otto på hos mamma så jag for dit för att fika med dom. Men Otto va inte på bra humör alls. Han gallskrek och va otröstlig. Trött och hade ätit dåligt så jag hann typ säga hej och hej då innan de beslöt sig för att åka hem. Så jag och mamma fick fika ensamma... Synd :-( Men mer fika till oss haha :-D
Blev mammas hemgjorda lussekatter, pepparkakor med ost och sedan satt vi och knäckte nötter så skalen yrde. Älskar att knäcka nötter på jul, så mysigt! Påminner om min pappa som älskade att knäcka nötter. Han satt alltid i sin gröna gung-fåtölj i källaren och lyssnade på musik och knäckte nötter på jul. Medan mamma bytte till julgardiner, pyntade, bakade och klädde granen med oss barn. Pappa va inte mycket för julen eller högtider över huvud taget. Han va lite av en ensamvarg. Satt helst framför brasan eller akvariet och filosoferade. Eller va ute i naturen och fotade. Nu skulle detta inte handla om min pappa men han finns hos mig ofta, speciellt nu vid jul är tankarna på honom mer intensiva. Annars har jag varit sjukt trött och haft ångest som vanligt. Men jag ska klara att härda ut tills medicinen är ute ur min kropp. Det får vara okej att vara utmattad, ledsen, arg, illamående, skakig ett tag. Bara det blir bättre med tiden. Nu ser jag fram emot bachelor ikväll. Så jävla bra!! Räddar mina måndags och tisdagskvällar :-) Ser ni på det?
Anonym

Nu behöver du inte svara om du inte vill men jag undrar hur din mamma hanterade din pappas missbruk? Ställde hon ultimatum eller blev hon medberoende och bara fann sig i situationen? Hoppas ni inte blev misshandlade.❤ kramar

Svar: Svårt att svara kort på det här. Men hon blundade för problemet länge. Förminskade det. Såg inte allvaret. Jag o syrran som tjatade på henne att hon måste agera och be honom flytta. Han misshandlade oss inte fysiskt men det sätter spår psykiskt. Kramar
Ida

Netti Starby

Jag har också fastnat för bachelor :-D Kramis

Svar: Visst är det bra? :-) Helt besatt haha! Har du nån favorit bland tjejerna?
Ida

Boel

Åh vad gott med pepparkaka och lussekatter!

Svar: Ja love it :-)
Ida

Camilla

Du är grym som tar dig igenom nedtrappningen, vet hur otroligt tufft det är. Sen när du har det gjort så kan du känna dig bra stolt. Jag tittar inte på bachelor. Har alltid tittat på det men strunta i det i år. Kramar

Svar: Tack! Har stannat av nu på 20 mg/dag. Behöver landa lite här. Fortsätter trappa ned efter jul tror jag. Är sjukt jobbigt, så mycket mer ångest nu.
Ida

Anonym

Valnötter är heaven att bara sitta och snacksa på 😀 har du något annat umgänge förutom din mor och syster m familj? Barndomskompisar, skol eller gymnasievänner eller från folkis? Inget bachelor för mig, tycker de ör så ytliga. Gilöar däremot aupair på svt så kikar på den snart😊

Svar: Ja jag älskar valnötter!!! Nej jag har ingen annan att umgås med direkt. Alla andra har barn, man, hus, jobb och nya vänner. Väldigt svårt att komma in i nån ny krets :-(
Ida

Nathalie

Mysigt minne! Brukar själv tänka på min mormor extra mycket runt jul. Saknar henne så mycket och alla grejer hon alltid hade för sig!
Kram ❤️

Svar: Förstår att du saknar din mormor <3
Ida

ISA

haha frustrationen med den där typen av nötter: måste kämpa i fem min innan man får EN nöt ;) Kanske extra god då iofs..
Har inte sett Bachelor men jag blev så paff när jag såg vem som är snubben i år, har varit vän med honom på FB hur många år som helst. Tror vi var ute några gånger ihop i Uppsala, hha. Min reaktion ba "jag känner honom!!", hehe *känner*..

Svar: Haha, fem minuter är att ta i ;-) Skaffa en bra nötknäckare så går det på fem sekunder :-) Va? Va coolt!! Tycker han är skitsnygg :-)
Ida

Matilda Berlin

Tråkigt!! Men så himla mysigt med mammafiak i alla fall =) Kram finaste <33

Svar: Ja det va mysigt :-) Kramar <3
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress