Hej på er! Hur var er julafton? Hoppas den va fin! Min va trevlig men den gick väldigt fort... Åt årets första tomtegröt igår kväll vilket va heaven <3 Älskar verkligen risgrynsgröt (bara jag som säger tomtegröt?) Ska serveras med enbart massa kanel på utan mjölk tycker jag. Men skönast på hela dagen var ändå när jag kom hem vid halv tio efter allt firande, landade ensam i min soffa och åt kvällsmat och dök i skålen med choklad och kollade lite på "tomten är far till alla barnen". Då kopplade jag av. Imorgon blir det julmat och lite mer firande hemma hos mamma med syrran, hennes kille och Otto.
Efter all julmat så va det gott att äta nåt annat till lunch idag. För ett tag sedan fick jag ett smakprov från Smartson som jag deltar i. Denna gång en portion med biffig broccoli från Dafgårds. Broccoli- och ostbiffar med linsröra med ingefära i samt grönsaker. Va lite skeptisk först men när jag smakade blev jag positivt överraskad. Biffarna va SÅÅ GODA!!!! Linsröran va riktigt stark vilket jag gillar så denna rätten får högt betyg av mig. Har ni inte testat så gör det :-) Nu ligger jag i soffan och ser på film och äter marsipangodisar, så gött! Ha en fin juldag hörrni <3 Puss!
ninna

Har aldrig förstått varför tomtegröt, risgrynsgröt är det för mig också. Absolut bara kanel och Ceylon(eko)även vaniljpulver. bäst som kall. du då; kall eller varm? och en mandel skall det vara i kastrullen den som får den får önska sig något. har ni sådan tradition? föräldrarna äter alltid med plommonsoppa, det är lite speciellt. ha du också en bra juldag. fick du mycket presenter i jul?

Svar: Varm gröt såklart :-) Jo en mandel i kan man ha men sällan nån som har det längre.. Inte fått några julklappar än. Vi byter bara en med varandra ikväll.
Ida

Netti Starby

Vad mysigt och ha en fortsatt trevlig jul! <3 Kramis

Svar: Detsamma <3 God fortsättning!
Ida

Becca

Den maten du fått smaka lät verkligen god! 😍
Och nej du är inte ensam om att älska tomtegröt! Jag vill ha den precis som du utan mjölk och med kanel 😍

Svar: Ja den va verkligen SÅ god!! Älskar gröt när den är kladdig (blir så blaskig med mjölk på) ;-)
Ida

Camilla

Så mysigt du har det 😊 fick Otto många julklappar? Agnes fick så mycket fint, populärast blev frost dockorna Anna och Elsa. God fortsättning! Kramar

Svar: Otto har firat jul på flera ställen så jag har ingen koll faktiskt. Vet att han fick en docka och några leksaker och duplo. God fortsättning <3
Ida

Anonym

Nej risgrynsgröt heter det😉 lät lite snålt tilltaget tycker jag, föredrar att kräma på med mycket mjölk och kanel och socker. Känner liksom att varför snåla? Är så sjukt trött på denna hälsohets med så kalorisnålt som möjligt med gröt gjord på vatten och tillbehör som mandelmjölk (som innehåller 2 procent mandel resten vatten) och stevia på. Det är liksom inte farligt med rödmjölk och riktigt socker. Växte upp med skogaholmslimpa och oboy och älskar sånt. Idag är så många nojiga över allt som innehåller socker och fett. Men det är nog farligare att hamna i ett ätstört tänk och bli fast i ett helvete. Hellre rödmjölk och va glad än kalorisnålt och ångestfylld.

Svar: Asså jag äter risgrynsgröt utan mjölk för att jag ALDRIG har gillat mjölk. Har inget med min ätstörning att göra. Aldrig ätit gröt kokt på vatten med stevia som sötning... Vill ha "riktig" gröt, är godast :-)
Ida

Matilda Berlin

Äter min risgrynsgröt precis likadant - en massa kanel och ingen mjölk =) När jag var liten dränkte jag den i både socker och kanel, men det har jag växt ifrån, haha! Kram finaste och God Fortsättning <33

Svar: Blir så blaskigt med mjölk i tycker jag haha! Samma här, inget socker men gärna en dl kanel ;-) haha! God fortsättning <3
Ida

Anonym

Håller sååå med nr 5 om denna hets. Många som har blogg och kommenterar här skriver att de är fri från sin ätstörning. Men hallååå, kikar man på deras blogg så är det liksom idag har jag bakat saffransmuffins och klämt i mig en hel. Sen läser man receptet. Inget som ens är i närheten av muffins ingredienser som ägg socker smör och mjöl. Nej där är det stevia creme fraiche pofiber mm så himla ätstört om nått. Nej man ska inte kalla sig fri när man bakar såna grejer. Fram för riktigt fri från äs. Då äter man allt och bakar man gör man det på rikitgt och dessutom äter av det.

Svar: Följer eller läser inga bloggar där de bakar med sådana råvaror. Mest synd om dom som missar så mycket gott! Jag bakar o äter alltid sånt med "vanliga" livsmedel. Det är tragiskt att de påstår sig vara friska om de beter sig som du skriver. Men det är deras förlust tänker jag :)
Ida

Anonym

Äter du mycket färdigmat ellet lahar du mest själv? Gillar att blanda och ibland hittar man några extra goda färdigrätter. Kan varmt rekommendera findus falafel med matvete som är grymt god. Sen klassisk pytt i panna älskar jag också liksom ett paket nudelsoppa med bröd😍

Svar: Blir en del halvfabrikat. Finns faktiskt mycket som är gott! Älskar falafel 😍
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress