9 december 2017

Drömhuset!

Allmänt

Gokväll gott folk! Här är ljusen, staken och stjärnan tänd och chokladen framdukad. Kom hem för en timma sedan då jag varit hos en vän och spanat in hans och hans tjejs nya hus. Asså HERRE GUUUUD!!!! Det va det vackraste hus jag någonsin varit i. Skojar inte, det va drömmen liksom. Precis så som jag skulle vilja bo. Huset ligger på landet men bara 15 min till stan, är gammaldags utvändigt då det en gång i tiden varit en kvarn men superfräscht och modernt inuti med högt i tak, bjälkar, golvvärme, underbara fönster med utsikt mot forsen som ljuder avslappnat. Jag började gråta när jag gick omkring där och tittade (ja jag är känslig). Julgranen va klädd och stakarna uppe. Julkänsla verkligen. Liiiiiite avis bara ;-) Deras tvättstuga va typ lika stor som min lägenhet... Mitt drömhus ser typ ut som nedan:
Ångesten är sjukt hög. Känner mig ensammast i världen. Saknar kärlek, närhet, vänskap, tillhörighet och meningsfullhet. Jag tror jag behöver känna som jag gör för det får mig ändå att inse att jag inte vill leva så här. Jag behöver få gråta. Behöver få känna. Behöver ut med det. Jag drömmer också om att bo i ett fint hus med min käraste en dag <3 Tror dock aldrig det kommer ske...
Ida

Så jäkla snyggt!! :D

Svar: Eller hur 😃
Ida

Celine

Åh så fint <33

Svar: Verkligen mitt drömboende!!
Ida

Matilda Berlin

Men alltså WOW vad fint!!! <33

Svar: Vill bo så nån gång men känns långt bort...
Ida

Mia

Det som är bra med framtiden är att saker och ting kan förändras snabbt, du är ung och vad som helst kan hända. Kram!

Svar: Sant <3 32 år är inte så ungt dock... Haha
Ida

Felicia

Alltså åh herregud vilket drömhus!! Så otroligt fint 😍
Kan relatera till dessa hemska ensamhetskänslor som är så fruktansvärda! Men vi måste fortsätta tro och hoppas att en dag kommer vi slippa de känslorna. Och en dag kommer vi också bo i vårat drömhus med den vi älskar och bilda en familj! ”If you can dream it, you can do it” - ett citat som kan peppa mig när mina drömmar och mål känns otroligt långt bort eller känns som de aldrig kommer ske samt när det känns som mest hopplöst.
Kram till dig fina Ida!

Svar: Ja eller hur!!! Så underbart!!! Ensamhet är verkligen fruktansvärt! Det gör såå ont!! Hoppas vi får leva vårt drömliv en dag. Vi får fortsätta kämpa <3 Finns här om du vill skriva eller bolla tankar. Kramar fina du <3
Ida

ninna

Tro bara; även de vildaste drömmarna kan bli sanna. Från omöjligt till möjligt. Finns massor med personer som gjort något eller uppnått något de aldrig trott. Oprah Winfrey, One direktion, Eminem, JK Rowling, Jamie Oliver...Livet kan överraska. Allt är möjligt. Tråkigt höra att du känner dig ensam och värdelös; det är du inte. Du är unik.

Svar: Jo det är sant. Känns bara så hopplöst ibland... Kram
Ida

maria

Tråkigt att du känner så, det är aldrig försent. Jag tror absolut du kan bli frisk och få allt det där. Du vet ju vad du vill och du jobbar för det, klart du klarar det fina du <3 Jag märkte själv att jag mådde extra dåligt av att läsa sjuka bloggar. Alltså det finns bloggar som beskriver sin sjukdom men som ändå jobbar aktivt med att bli frisk och gå emot. Sen finns det bloggar som bara skriver om sin sjukdom, klagar hur jobbigt de har det men som vägrar gå emot och jobba emot sjukdomen. Du tillhör den första. Jag brukade som sagt läsa en del av kategori två, men ena tjejen lilliskutt gjorde den låst och den andra Helena skriver inte längre så mycket, så jag slutade läsa. Helt underbart för då insåg jag hur mycket negativt påverkad jag blev. Rekommenderar verkligen at sortera ut de sjuka och bara välja såna som faktiskt vill leva. kram

Svar: Nej det är inte för sent än. Men barn kan man ju inte skaffa i så många år till :-( Jag följer inte bloggar jag mår dåligt av. Läser nån ibland men inser då att jag bara mår skit av det o loggar ut...
Tack snälla för dina fina ord <3 Värmer. Jag kämpar verkligen och är så less på allt som har med ätstörningar att göra. Fy fan för den världen!!! Kram
Ida

Anonym

Har din terapi inte börjat ?

Svar: Nej
Ida

Meg

men wow, vad drömmigt!! tänk att tända den öppna kaminen när det är vinterrusk ute, så mys!

Svar: Jaaa!!! Jag vill verkligen bo så!!!
Ida

Anonym

Håller med Mia, bloggar kan vara så destruktiva fast man inte förstår det varken som läsare eller bloggare. Man måste backa några steg och först då inser man vilken sjuk värld det är alltsammans. Instämmer också med att din blogg är toppens liksom Saras. Älskar att kika in på era bloggar och bli peppad, men även det svarta är en del av vardagen men absolut inte på ett destruktivt sätt. Komiskt, för även jag följde båda dessa bloggar men kände att helenamaria och lilliskutt bara blev irriterade när folk kommenterade istället för att faktiskt agera och det är ett ypperligt tecken på att man inte vill bli frisk (alltså tillräckligt för att bryta). Nej, kämpa på ida. Du gör det bra <3

Svar: Alltså tack så jävla mycket!!! Vill INTE vara en destruktiv blogg om folk mår dåligt av att läsa (även om jag skriver om att jag mår dåligt). Men beror ju på HUR man skriver o hur man tar kritik. Jag är så mycket starkare numera och vägrar låta äs styra livet. Jag kämpar på <3
Ida

Anonym

Nej alltså din blogg är INTE destruktiv. Läs det igen. Din och saras blogg peppar och beskriver vardagen på ett bra sätt. Ni vill båda framåt och det inspirerar.

Svar: Blir såå glad att höra detta 😃😍
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress