Hej! Dan före dan före dan före dopparedan (eller hur blir det? haha). För mig känns inte julafton som någon speciell dag. Julafton är barnens högtid tycker jag. När jag va liten va julafton något jag längtade till och jag tyckte dagen varade i en evighet. Såg fram emot att tomten skulle komma och att få träffa mina jämnåriga kusiner. Känns som det typ alltid va snö på julen förr men så var det säkert inte. Jag längtar tills jag förhoppningsvis får en egen familj att fira jul med och skapa traditioner med. Att fira jul utan några barn alls är ganska tråkigt faktiskt. Otto är så liten ännu att han inte uppskattar eller fattar något haha! Men ska såklart bli trevligt att träffa släkten, vi ses inte så ofta. Skönt ned en lugn jul.
Har tänkt en del ang mitt bloggande. Jag vet inte hur jag ska fortsätta. Om jag ska fortsätta. Jag gillar att skriva och fota. Ska köpa mig en kamera i mellandagarna så jag kan utvecklas mer och kanske visa mer foton här OM jag fortsätter att blogga. Jag är verkligen inte en person som klagar eller har taggarna utåt som nån skrev i en kommentar. Aldrig hört det i hela mitt liv. Det visar på hur lite en blogg speglar en som person. Här visas bara en liten strimma av mig. Oftast en mörk sådan då jag oftast håller ihop utåt sett och behöver en ventil att få ur mig allt på. Den ventilen har blivit min blogg så kan tänka mig att jag uppfattas som negativ och "klagig" ibland. Det är inte kul att ses som en sådan person. Det stämmer verkligen inte med hur jag är irl.
Fått höra att jag inte "agerar" vilket är SÅ långt ifrån verkligheten man kan komma. Om ni bara visste allt jag gör för att ta mig ur min situation. Jag skriver inte om allt pga olika orsaker. Men jag kämpar och försöker finna lösningar att ta mig framåt på. Har saker på gång men det skriver jag inte om. Det är så lätt att döma andra. Vill bara påminna er om att det ni ser endast är en liten strimma av mitt liv. Bloggen är inte JAG. Det är en DEL av mig. Har tusen andra delar som jag håller för mig själv. Nu ska jag slå in julklappar och sedan iväg till kiropraktorn. Önskar er en fin torsdag :-) Kram!
Asta

Julen blir ju vad man gör av den själv. Självklart blir det annorlunda med barn around.
Men man kan ju göra det meningsfullt ändå. Du har du familj att umgås med. Mysigt!
Lycka till med kiropraktorn!
Jul-kram!

Asta

Julen blir ju vad man gör av den själv. Självklart blir det annorlunda med barn around.
Men man kan ju göra det meningsfullt ändå. Du har du familj att umgås med. Mysigt!
Lycka till med kiropraktorn!
Jul-kram!

Svar: Ja absolut är det så 😃 Kan va väldigt skönt utan barn också 😉 TACK
Ida

Helena

Jag förstår hur du tänker. Blir också sjukt irriteras på att en del tror sig veta hela ens liv genom några rader på en offentlig blogg. Vem skriver ut precis allt? Ingen skulle jag tro. Jag tycker ofta att en del kommentarer du får är så orättvisa. Jag tycker att jag kan läsa mig till att du försöker få hjälp, att du går emot dina ätstörda tankar, att du försöker ta dig ut och hitta alternativ i ditt mörker. För mig är det rätt tydligt så jag har svårt att förstå en del kommentarer. Du ska ju givetvis blogga för att DU vill och du ska skriva om det som DU vill. Jag skulle sakna dina inlägg om du slutade, men jag förstår dig också isåfall. Tänker mycket på dig! Stora kramar och god jul ❤️

Svar: Ja det är svårt det där. Jag kan ge sken av att va en viss person men i verkligheten är jag en helt annan kanske? Att döma en person efter några få rader på en blogg är verkligen inte rättvist. Men huvudsaken är att de som känner mig vet hur jag är och att de gillar mig :-) Sen skriver jag mest när jag mår dåligt o då kan det verka som att jag alltid mår dåligt vilket inte är fallet. Jag söker hjälp, aktivitet, tar mig ut, kämpar på med nedtrappning av medicin och klarar maten själv. Jag kämpar verkligen och sitter inte bara här o väntar på att nåt ska ske som vissa tycks tro... Tänker på dig med <3 Vore så kul att ses! Stor kram o God Jul!
Ida

Camilla

Skulle sakna din blogg om du slutar men tycker att du ska lyssna på dig själv och göra det som är bäst för dig ❤️ Kram

Svar: Tack fina du <3 Kram
Ida

Anonym

Håller med Helena kring vissa kommentarer som kan ramla in upp här men vill att du ska veta att jag är en som uppskattar det du skriver och tycker du bjuder på intressant och givande läsning:)

Svar: Tack så jättemycket. Behövde verkligen höra det <3
Ida

Matilda Berlin

Det är verkligen sant! Bloggen speglar bara en sån liten del utav vem man är. Så svårt!! Jag skulle i alla fall se fram emot ännu mer bilder om du väljer att fortsätta sen (vilket jag tycker att du ska!). Alla kramar sötaste <33

Svar: Åh va kul att höra :-) Får se hur jag gör framöver. Gillar att blogga men får se på vilket sätt jag ev kommer fortsätta. Stora kramar till dig <3
Ida

Ida

Du är grym och jag blir glad av din blogg för den är äkta och inte ytlig, även om jag önskar att du snart få må bättra. Kramar Mia

Svar: Tusen tack! Jag är ärlig och låtsas inte som att allt är bra när det inte är det (som jag vet många andra bloggare gör). Kan börja skriva bara positiva saker o inte dela med mig av mitt innersta men hur intressant är det? Kramar
Ida

Mia

Ida!
Det var jag som skrev fel på översta fältet, där mitt namn skulle stå ;) Är klantig som f.n...
Hoppas att du får en God Jul!
Kram Mia

Svar: Haha, sånt händer :-) God jul <3
Ida

Maria

Kikar in här för att önska dig en GOD JUL!
Jag har aldrig förstått mig på folk som ska skriva taskiga kommentarer. Det är väl självklart att man inte lämnar ut allt om sig själv och sitt liv på sin blogg. Gör det som känns bäst vad det gäller att fortsätta blogga eller inte. Ta en liten paus och känn efter vad du vill, och så bestämmer du dig sedan...
Kram

Svar: Tack snälla! God jul till dig också <3 Nej folk är snabba med att döma en trots att de egentligen inte vet nåt om en. Kram
Ida

ninna

Önskar dig (iförväg)riktigt fridfull, rolig och glad Jul! Njut av dina nästående, speciellt Otto och systern. Bara Otto lite växer blir Julen ännu händelserikare och samtidigt livligare(egna brodern har 4och 1åriga barn)Tackar för bloggen. Hoppas den fortsätter men beslut själv, bara bloggen inte blir ett "måste" för dig. Jag tycker du varit så ärlig, trovärdig och öppen. Självklart allt skall man inte avslöja, bara det som käns bekvämt. Njut av helgdagarna låt inte äs förstöra den.

Svar: Tack detsamma! Ja det blir roligare när han blir äldre :-) Ha en fin julhelg! Kram
Ida

Maria at Inredningsvis

Jag önskar dig en riktigt God och mysig Jul :)

LOVE Maria på Inredningsvis

Svar: Tack detsamma :-) Kramar
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress