Just nu är det en daglig kamp. Inte mot ätstörningen utan mot min depression. Jag befinner mig i ett svart hål och det hålet har ätit upp all min glädje, lust och energi. Hålet har ätit upp HELA MIG! Den som varit deprimerad vet hur det känns. Det är verkligen ett helvete. Jag känner NOLL glädje eller några känslor annat än sorg och mörker. Brukar kunna bli på bättre humör av en promenad eller musik men nej det fungerar inte nu. Det hjälper ju inte direkt att jag får dåligt samvete över hur jag känner. Att jag känner mig som en tråkig syster, moster och dotter. Får dåligt samvete när jag är på dåligt humör. Mamma frågade om jag ville komma och baka julgodis idag och i normala fall hade jag tyckt att det vore kul men nu känner jag inget. Vet inte ens hur jag ska ta mig utanför dörren. Vill bara gå och lägga mig igen. Får även åka till syrran och Otto idag om jag vill men orkar verkligen inte åka 12 mil för det. Önskar vi bodde i samma stad, allt hade varit så mycket enklare då. Bara komma förbi över en kaffe eller promenad.
Nu kanske vissa undrar varför jag vill sluta med mina mediciner när jag mår som jag gör? Men jag vill ge mig själv och hjärnan en chans att återhämta sig från dessa "droger". För jag ser det som droger. De har fuckat upp min hjärna totalt. Såklart kommer jag må piss under tiden jag trappar ner och säkert ett bra tag efteråt också MEN med tiden tror jag att jag kan må bra utan mediciner. Eller med en annan medicin. Det finns andra orsaker till att jag är deprimerad också men det vill jag inte gå in på här. Hoppas bara att det blir bättre snart så jag kan må hyfsat vid jul.
Min självmedicinering är just nu pepparkakor, tända ljus och att skriva. Puss o kram på er <3
Nora Bååth

Det är okej att inte alltid må så bra, man får må dåligt <3
Hoppas du mår bättre snart!

Svar: Tack fina du <3
Ida

Camilla

Kramar ❤️

Svar: Kramar <3
Ida

Anonym

Att åka till din syster är väl lite att ta i när avståndet är sådant. Men att din mamma bjuder in till lite bak ser jag som nått du borde kunna klara av. Det är ju allmänt känt att man som deprimerad bara mår sämre av att vara hemma allt för mycket och med tanke på att du saknar jobb och skola är det nog viktigt att ta sig ut om så bara nån timme. Sen tycker jag faktiskt att det är fint av din mamma att tänka på dig när du ändå mår dåligt. Det visar att hon bryr sig och vad har du att förlora på att åka? Du får sällskap, lite mammakärlek och julgodis? Vad kan gå fel, det är himlen i en ask. Hoppas du tog dig iväg. Kram ❤😘

Svar: Jag åkte allt dit :-)
Ida

Jenny

Styrkekramar till dig!

Svar: Tack o kram tillbaka :-)
Ida

Maria

Stor kram till Dig <3 Vet själv hur det är, har varit i deprimerad och det var ingen lätt sak att ta sig ut eller att åka hem till någon när man mådde som sämst. Hoppas du mår bättre snart

Maria

Stor kram till Dig <3 Vet själv hur det är, har varit i deprimerad och det var ingen lätt sak att ta sig ut eller att åka hem till någon när man mådde som sämst. Hoppas du mår bättre snart

Svar: Tack fina! Nej det är hemskt att vara deprimerad. Usch! Kram
Ida

Anonym

Pga vilken anledning har inte terapin inte kommit i gång. Du har sagt att de ska börja i slut av november?

Svar: Den skulle börjat i september redan men allt blev framskjutet av nån anledning jag inte vet... Sen är commitmentfasen sjukt lång.
Ida

Netti Starby

Många styrkekramar från mig <3

Svar: Kramar tillbaka <3
Ida

lilliskutt

Jag tog en paus från bloggandet och att aktivt kommentera andras bloggar och att skriva i min egen men nu är jag tillbaka och vill ge dig pepp, vill också säga att jag följt dig hela tiden då jag kan känna igen mig i mycket av det du skriver och jag önskar av hela mitt hjärta att du ska få må bättre. Jag är i exakt samma situation skulle man kunna säga, jag är så otroligt deprimerad. Ser ingen ljusning, ingen mening med något. Får schemalägga duschning,städning, varje liten sak i vardagen är en kamp och jag skulle helst bara vilja sova bort hela livet. Jag känner dock lite tvärtom med medicinerna, jag var jätte anti det i många år men just nu skulle jag bara önska att jag var så nerdrog att jag sov hela dagarna och nätterna och slapp plågan att leva :/ "Tyvärr" 'är det en omöjlighet i och med hunden som måste ut regelbundet, tack gode gud för honom <3

Jag kämpar en massa med maten och önskar att jag som du skriver skulle kunna se maten som något som ger lite positiva känslor istället för ångest och tvång. Känner du aldrig ångest över mat? Tänker att du skrivit att du blev påverkad av folkhögskolan och när du inte kan äta hemma i lugn och ro, det är väl någon sorts problem i vardagen?

Stor kram i alla fall och det känns skönt att få skriva till dig igen för du är en kämpe och vi som varit sjuka så länge behöver allt stöd vi kan få.

Svar: Ibland behöver man en paus från sociala medier. Det kan va riktigt skönt! Tack för att du vill peppa mig :-) Hemskt att du mår så dåligt som du gör :-( Får du ingen hjälp?

Jag vill verkligen inte ta mediciner och bli avstängd. Vill känna och våga acceptera det jag känner och ta mig igenom det. Ingen lösning att lägga locket på. Då kommer man aldrig framåt.

Jag älskar mat och njuter av det. Typ det enda jag ser fram emot om dagarna ;-) Kan få lite ångest av vissa livsmedel men kämpar med det. Inte själva maten som är jobbig utan mer annat just nu.
Visst kan det va jobbigt att äta bland massa människor som sitter o pratar om bantning o kalorier som i skolan men man får försöka fokusera på sin egen resa. Kram
Ida

Ebba

Usch vad tråkigt!! Supermodigt av dig att skriva om det!! Stora kramar till dig och hoppas det ordnar sig!!

Svar: Tack snälla!! Oerhört viktigt att våga skriva om sådant då det är tabu tyvärr :-(
Ida

Anonym

Du är en bra människa ida som tyvärr hamnat i mörkrets klor. Men det viktigaste är att du ändå kämpar på. Äter och tar dig ut. Du skriver ärligt och klokt på ett bra sätt. Informativt och beskrivande utan att vara triggande❤ inget illa menat mot nr 9 lilliskutt, men som några andra skrivit så är din blogg extremt triggande. Kanske bör du sätta en triggar varning för att skydda mot din extrema livsstil.

Svar: Tusen tack fina du <3 Jag tar mig ut varje dag även om det tar emot. Men mår bara sämre av att sitta här inne... Kram
Ida

Anonym

Bor du nära din mamma?

Svar: Ja, tar 15 min att gå och 5 min att cykla :-)
Ida

Anonym

Vad hände med planerna att gå med i en kör? Kram

Svar: Det blev aldrig så då jag va sjuk de första gångerna och sedan hade jag svårt att ta mig dit :-( Får satsa på vårterminen ist :-)
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress