Jag skakar av ångest just nu. Kan knappt skriva. Svårt att få luft och hjärtat hoppar snabbt. Hatar denna jävla ångest!! Den har blivit mycket värre sedan jag började trappa ned på min Fluoxetin. Men vill inte höja dosen igen. Ska stå ut. Vill bli av med den. Hoppas verkligen att detta är övergående och att jag kommer må bättre på sikt för jag står fan inte ut med denna hemska ångest dagarna i ända.
Idag ska jag kolla på en lägenhet här i stan. Den är större än min nuvarande och med ett riktigt kök. Får se om jag gillar den. Efter det ska jag luncha ute på stan med mamma. Minns inte senast jag åt på restaurang :-O Hoppas det blir nice trots all ångest. Vad ska ni hitta på idag?
Gaby

Hej! Bara lite funderingar nu.. Varför vill du egentligen sluta med medicinen? Är det värt att sluta när du inte mår särskilt bra? Eller mådde du bättre innan du började trappa ner, så det bara är utsättningssymptom? Kram

Svar: Jag har ätit dem under så sjukt många år och jag vet inte om de gör nån nytta faktiskt. Vill se om jag klarar mig utan dom. Vill inte bli bedövad pga medicinen. Vill vara mig själv. Vill prova. Känns allt skit så får jag väl börja igen... Men just nu tror jag det handlar om utsättningssymptom.
Ida

Anonym

Åt du inte ute nyligen? Eller ser du skillnad på restaurang och café. Har för mig jag har läst att du var ute och åt sist du var vid dbtn. Hur går det förresten ?

Svar: Ja det är skillnad på cafè och restaurang tycker jag :-)
Ida

ninna

Vau! Hur stor lägenhet har du nu? Hur stort söker du? Hyres eller egen? Idag stor dag i Finland när det var 100års jubileum. Noterades Finlands 100år i Sverige alls? Vore kul och veta. Lycka till med restaurangen. Vilken var ni på?

Svar: Min nuvarande lägenhet är på 30 kvm och den jag kollade på 40 kvm. Bostadsrätt. Ej hyres. Jo Finland uppmärksammades mycket i Sverige tycker jag.
Vad menar du med "lycka till på restaurangen"? Det är inga problem för mig att äta på restaurang.
Ida

Gaby

Ja, har man ätit samma medicin och i samma dos länge och ändå inte mår bra så är det ju inte direkt någon nytta... Jag är också nyfiken på hur man skulle må om man slutade, men har cymbalta och glömmer man ta den på ett par dagar så mår man verkligen skit och nedtrappning ska tydligen inte göra saken särskilt mycket bättre så det vågar jag inte nu!
Hur var lägenheten? Så kul att gå på visningar 😊

Svar: Nej precis. Känner ingen större effekt av den. Den har mest bara förstört för mig känns det som. Så svårt att sluta med den och reparera min hjärna nu efter 15 år av skiten :-( Lägenheten va sååå fin!! Ja jag älskar också att gå på visningar.
Ida

ninna

"lycka till med restaurang"= ha det trevligt/mysigt/socialt, inte förknippat med maten. vet att du klarar av det.

Svar: Ok 😊
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress