28 augusti 2017

Sensommarens skörd

Allmänt

Nu är det snart september. Sommaren gick fort. Känns knappt som det va nån "riktig" sommar, bara badat typ fyra gånger vilket är sjuukt lite för att vara mig! Men jag älskar verkligen september månad :) De kyliga morgnarna, daggen i gräset, dimman, spindelnäten som klättrar mellan trädgrenarna.
 
Sen är jag GALEN i alla äpplen som har sin högtid just nu. För att inte nämna plommon. Såå gott 😋 Har fyllt på fruktkorgen med sensommarens skörd nu. Gillar ni äpplen och plommon? Vad är det bästa med sensommaren tycker du? 
Camilla

Jag tycker att det känns både och att sommaren redan är över och hösten är på intåg. Tycker om hösten och den kalla friska luften, men ser inte fram emot vinter, snö och kyla, brr! Tycker du om vintern?
Jag älskar äpplen, dock kan jag inte äta det pga min IBS. Äpplen är väldigt starkt och svårsmält. Kramar ❤️

Svar: Nej jag ser inte fram emot vintern alls. Hatar slask och halka. Kylan har jag inget emot dock. Vintern är mysig om det är snö men det blir det sällan. Så jobbigt att ta sig fram och man kan inte cykla osv. Nej, nu njuter va av hösten och tar vintern sen 😉 Åh va synd. Går det inte bättre i paj tex? Då är de ju tillagade. Kram
Ida

Emilia

Om det inte vart att vi åkte utomlands hade jag badat sammanlagt 1 gång hahah

Svar: Haha ja det är inte så mycket 😂
Ida

A M

Alltså mums vad gott! Jag sa senast igår när jag var på promenad att det kändes som höst, vet inte om jag ska skratta eller gråta... Vill ha sommar och sol :(
Kram

Svar: Skratta är trevligare så jag röstar på det 😉
Ida

Anonym

Åhh Äppelpaj med massa vaniljsås 😍 läs dränkt i sås😍 finns få saker som är så goda som en knackig Äppelpaj. Ibland är jag extra lyxig och kör både glass vaniljvisp och vaniljsås.

Svar: Håller med!! Älskar äppelpaj med vaniljsås 😃😃
Ida

Hanna Karlsson

Vilka fina bilder. Det bästa med sensommaren tycker jag är alla vackra färger och höga, krispiga luften.

Svar: Tack! Ja den luften är underbar 😃
Ida

HL

Jaaa älskar äpplen och plommon! Och björnbär! Kokade björnbärssylt för första gången igår, så gott :)

Svar: Åh ja björnbär är såå gott!!! Önskar jag kände nån som ville dela med sig :)
Ida

Anonym

Jag har badat ute bara en gång sämre än du. Frisk luft, färgerna, ordentlig dag-natt(ljust-mörkt)och människorna börjar med nya hobbyn då de är pigga och glada. I släkten har vi massor med födelsedagar; jag mina kusiners 2barn i september, morbror i oktober nu60år, mormor i november.

Svar: Den friska krispiga luften är underbar! Kul med så många kalas :) Jag fyller år i november :)
Ida

Pernilla

Jag skall ju erkänna att denna sensommar är allt annan än efterlängtad. Här nere hos oss har sommaren knappt visats sig, något som verkligen får en att fantisera om en flytt till varmare länder. Men visst, sensommaren har sin charm den också!

Svar: Sensommaren är ju mer välkommen om det varit en riktig sommar... Kanske kan du ta nån resa till värmen? :)
Ida

ninna

Bästa med sensommaren är när man får börja efterlängtade hobbyn igen efter sommarpaus och naturens färger.

Svar: Vad för hobby? Färgerna är underbara!!
Ida

My

Jag har inte badat/varit på stranden en enda gång iår förutom att jag badade med hästen en gång, men inte riktigt samma sak haha!

Svar: Oj! Haha nä det är ju inte samma sak direkt 😂
Ida

Mia

Ida vänligen skicka alla plommon hit ;)
SÅ tokgott!
Kramar Mia

Svar: Hahaha alla är slut redan 😂 Hett tips; ut och palla 😉
Ida

Camilla

Tyvärr går det inget bättre med tillagade äpplen. Förr åt jag 2-3 äpplen om dagen så det var verkligen svårt att sluta. Magen tål nästan ingen frukt utan mer bär. Jag kör på jordgubbar och hallon. Kramar

Svar: Jordgubbar och hallon är aåå gott! Godare är äpplen 😉
Ida

Bella

Hahah alltså nu måste jag dela med mig, när du började prata om september så blev jag så himla förvånad. Vad långsökt tänkte jag, det är ju bara augusti. Sen insåg jag att det är den 29 redan? Tiden går så fort, hänger inte med!

Svar: Hahaha 😂 Ja tiden går såäå fort!!! Hänger inte heller med...
Ida

Amanda Jona [FOTOGRAF]

Åh vilket vackert inlägg! Tyvärr verkar det bli ett väldigt dåligt äppel-år för äppelträden hos mina föräldrar, så får se om jag får plocka några egna i år eller inte :(

Svar: Åh tack! Ja det är ett dåligt äppleår för alla pga den kalla våren har jag hört.
Ida

Petra

Så vackra bilder ,så fina på svamparna.💕Kram

Svar: Tack snälla 😃 Kram
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress