Känner mig tom och ensam idag. Avslut med psykologen och hejdå till x som nu är i Kalmar. Dessutom har jag beslutat mig för att inte börja livslinjen på måndag. Det känns bara stressigt att gå halvtid och har ingen som kan hyra min lägenhet än så rent ekonomiskt går det inte heller. Ska ge dbt:n en ärlig chans samt börja sjunga i kör. Är rädd att känna mig utanför och inte passa in i dbt-gruppen. Rädd att påverkas negativt av andra som mår dåligt. Min psykolog sa igår till mig att jag har kommit väldigt långt och kommer förmodligen ligga "före" många andra i gruppen. Vet inte hur det kommer kännas. För många är dbt: n första terapin de går i medans jag har gått i terapi i över 10 år... Skulle även behöva göra rehabövningar på gym för att undvika mer värk i rygg, höft och knän. Det finns saker att sysselsätta mig med i höst med andra ord. 
 
 
Imorgon ska jag på bröllop! Bara varit på ett bröllop tidigare i mitt liv men va då barn så minns inget. Min kusin gifter sig. Skäms över att jag inte ser fram emot det 😦 Känns mest jobbigt. Men hoppas det blir kul när jag väl är där. Känns jobbigt för jag känner mig verkligen inte fin. Slitet hår och kan inte göra några frisyrer. Ingen av mina outfits jag har att välja mellan känns bra. Skor har jag ett par som är gamla men knappt använda för dom gör så satans ont. Kommer inte kunna gå i dom länge... Känner stress över allt detta. Behöver köpa ett halsband idag också. Vet inte hur länge jag kommer orka vara med imorgon. Det håller ju på till mitt i natten och jag samåker med mamma så vi måste åka hem samtidigt... Känner att jag är lite negativ. Beror nog på att jag är trött och lite nere. Inte sugen på fest alls. Men får göra det bästa av det :) 
 
Camilla

Tycker att du tog rätt beslut och satsar på dig själv. Vet du hur upplägget på dbt kommer bli, både i grupp och individuellt? När man syster gick var det både och. En dag i veckan med grupp och en dag individuellt. Hon ska börja i dbt igen nu till hösten, fast då bara individuellt pga försämrat mående.
Det kommer bli en bra höst för dig det känner jag på mig. Många kramar

Svar: Blir både grupp o individuella samtal. Hoppas det blir bra. Är nervös. Hut går allt för dig? <3
Ida

Bella

Det kommer nog bli bra när du väl är där imorgon, kram på dig!
Så himla roligt förresten för min mamma ska också på bröllop imorgon haha, men jag gissar ändå på att det inte är samma?

Svar: Haha nä det är inte samma! Då skulle hon behöva åka 40 mil eller nåt 😉 Har inget fint att ha på mig o det känns piss :(
Ida

Anonym

Skönt att ha kommit fram till ett beslut!

Rehabövningar kan man göra hemma!:)
Av egen erfarenhet vet jag att gym inte är ett jättebra ställe om man är sjuk i anorexi:/
Många tjejer i träningstoppar, jämförelse, utseendefixering, folk som går på diet, är magra etc etc.
Jag tränar hemma. Det kostar mindre och jag slipper dras med i allt det där igen:) Bara en tanke om man ärlättpåverkad.

Svar: Jag behöver vissa maskiner för övningar. Vill kunna vara på ett gym utan att påverkas negativt så vill prova iaf. Dessutom skönt att komma hemifrån. Får se hur det blir.
Ida

Nathalie

Jag tror att det kommer bli bra! Jag var också så rädd att börja i gruppterapin jag gick i. Tänkte som du att de andra kanske skulle påverka mig negativt, men för min del blev det inte så i alla fall och jag upplevde att det var ganska skönt att höra andra berätta om liknande problem, att jag inte är ensam om det liksom. När kör den igång?
Kram

Svar: Jag hoppas verkligen att det ska bli bra! Enskilda samtal börjar nästa vecka tror jag och gruppen i september.
Hur mår du? Stor kram till dig ❤
Ida

Matilda Berlin

Men åhh! Älskar bröllop!! Hoppas det blir fantastiskt!! Kram

Svar: Det blev super 😃
Ida

Anonym

Jo klart du vill. Men tänk hur du påverkades av allt dietsnack på skolan..
Tror man får vara lite aktsam när nan varit sjuk så länge.
Det felaktiga tankesättet är väldigt inrotat.

My

Hoppas bröllopet går bra för sig och att du får en fin upplevelse med sig hem! Tror du gjorde ett jättebra val i att satsa på DBT:n, och hur bra som helst om du får möjlighet att rehsbträna :) kram

Svar: Tack snälla 😊 Bröllopet blev trevligt 😃
Ida

Johanna

Skönt att ha fattat ett beslut. Ambivalensen är ofta värre. Låter klokt, samt att finna andra sociala sammanhang i vardagen. Jag ska själv böja RO-DBT i höst. Hoppas det att det ska vara hjälpsamt. Kram

Svar: Ja att tveka är såå jobbigt. Jätteakönt att jag bestämt mig nu :) Har läst lite om RO DBT och det verkar oerhört bra! Skulle själv vilja gå det. Kram
Ida

ajlimullersandvik.blogg.se

Min framtid är KBT också blandat grupp och enskilt. Har också gymkort så den fysiska rehaben ser jag också fram emot. Jag tror att ditt beslut är väldigt klokt! :)

Svar: Hoppas du känner att det hjälper dig med kbt! Jag har inget gymkort än :( Så dyrt. Får bara 6000 i mån så det är knapert.. Tack! Hoppas det blir bra!
Ida

Anonym

Alltså vad har Sophia emot dig? Har ni ngn dispyt, läste hennes blogg och det var inga roliga ord hon hade att säga om dig?

Svar: Haha ingen aning 😂 Läser aldrig hennes blogg men slank in där o lämnade en kommentar som hon tydligen ogillade. Hon är så sjuk. Hon inser inte själv. Skiter i henne faktiskt. Jag är starkare än att jag skulle ta åt mig av hennes osanningar om mig.
Ida

Anonym

Skit i sophia! Riktigt elakt av henne men nånstans tror jag inte hon förstår sina handlingar då hon är så gravt sjuk och underviktig att hon inte kan tänka klart. Hon söker nog mest uppmärksamhet tyvärr. Synd att hon inte vill bli frisk. Men det är också skillnaden mot dig ida. Du är ärlig och medveten om dina problem. Och jobbar mot frihet. Det är raka motsatsen till sophia som verkar vara ute efter ett nytt lpt. Kram till dig fina Ida 😘

Svar: Jag skiter verkligen i henne. Hon påverkar mig inte det minsta. Hon är så hemskt sjuk och det är bara tragiskt att hon hoppar på mig istället föf att ta tag i sitt eget liv. Kram och tack 😍
Ida

Malin

Hoppas att bröllopet gick över förväntan idag. Jag har ett i december som jag är lite nervös över (känner bara bruden, ingen annan och jag dricker inte alkohol så vet att jag kommer vara den enda där som är nykter) men tror som du att man nog får kul när man väl är på plats. Håller verkligen tummarna för att du blev positivt överraskad.

Svar: Jo det gick bra! Va trevligt 😊 Jag drack inte alkohol, fler som inte drack för många som ska köra bil hem. Tror inte alla kommer dricka alkohol. Man kan ha kul utan 😃
Ida

Helena

Fina Ida!
Jag tycker du gör helt rätt, även om jag förstår din ambivalens.
När jag skulle börja i DBT var jag skitnervös inför gruppdelen, men det var faktiskt den delen jag uppskattade allra mest.
Att dela med sig av erfarenheter och tankar med personer som faktiskt förstod vad jag menade, var befriande.
Visst kan det vara så att du har kommit "längre", men jag tänker att alla som börjar i gruppen har olika erfarenheter.
Sådant som du klarar av, kanske någon annan har svårt för.
Något som andra klarar av, kanske du har svårt för.
Det är det som är så himla bra med gruppen! Alla har något att lära varandra!
Jag hoppas bröllopet blir lite trevligt och att du känner dig fin.
För du är fin ❤️❤️❤️

Svar: Ja det finns alltid mycket att lära sig av andra. Jag har massor att lära mig. Bara jag inte påverkas negativt av andra som mår dåligt. Tack fina fina du ❤❤
Ida

Anonym

Vem är denna Sophia som det pratas om?? En annan bloggare?

Svar: En annan bloggare ja. Hon bloggar på devote. Läser typ aldrig hennes blogg för hon är såå sjuk. Men slank in där och lämnade en kommentar som tydligen inte va så populär 😂 Antar den träffade henne rakt in i hjärtat eftersom hon reagerade så starkt och började skriva skit och osanningar om mig ist för att ta tag i sitt eget liv.
Ida

Mia

Det kommer att gå bra, sjunga i kör är jätteroligt och ger så mycket energi. Dbt´n kommer att ge mycket hoppas jag, tycker att du är grym som tar tag i det. Du kämpar ju hela tiden så låt ingen säga något annat! Om du känner att Dbt´tn är jobbig i början så hoppa inte av, det ÄR skitjobbigt först men sen när man väl kommer in i det så får man verkligen ett annat sätt att tänka, hoppas att det skall passa dig med!
Kram Mia

Svar: Tack för ditt stöd ❤ Jag ska inte ge upp! Är förberedd på att se kommer bli tufft men vet såklart inte hur tufft... Stor kram
Ida

Anonym

Suck på denna sophia...sjukare person får man leta efter. Komiskt dock att gärna kommenterar andra på tex instagram ät mer, du behöver mer, mat är inte farligt osv. När det i skönsång verket är hon själv som behöver äta mer.😀 din blogg är såååå mycket bättre en hennes sjuka blogg!

Svar: Ja jag håller verkligen med dig! Hon är hemskt sjuk och det är bara tragiskt och synd om henne. Tusen tack 😍
Ida

Josefina

Du är grym och bra mycket mer peppande än Sophia. Svarade igen på hennes svar att det syns långa vägar att hennes kropp inte mår bra invändigt, men som vanligt publicerar hon inte kommentarer hon ogillar ;)

Svar: Ja det hoppas jag verkligen haha 😂 För hennes blogg är hemskt tragisk. Hon har noll självinsikt eller vilja att ta tag i sitt liv. Ständigt undanflykter.
Ida

My

Till anonym, en bloggare på devote som bör stänga ner sin blogg i ärlighetens namn och ta tag i sin hälsa. Helt ärligt fattar jag inte varför hennes föräldrar inte bara kör in henne till psyket? Helt klart en av de mest tragiska bloggarna jag läst på länge. Kämpa på IDA! Du är stark <3

Svar: Fattar inte heller. Hon är så sjuk, märks inte bara på hennes magra kropp utan i hennes sätt att tänka och agera och reagera på kommentarer. Folk vill bara hjälpa henne att inse allvaret men det går inte. Tror det bästa vore om ALLA slutade kommentera helt! Då får hon noll uppmärksamhet. Hemskt tragisk blogg. Tack snälla du ❤❤
Ida

Becca

Hoppas bröllopet kändes bättre än vad du tänkt dig ❤ Kramar❣️

Svar: Ja det gjorde det 😊 kramar
Ida

Evahle - en blogg om psykisk hälsa

Jag kände så jag med när det gällde syrrans bröllop men det blev bättre när jag väl var där och då kändes det jättebra :)

SVAR PÅ KOMMENTAR: Vi träffades genom facebook faktiskt. Jag berättade ganska tidigt vad jag bloggade om men vi pratade inte så mycket om det, men han fick veta i stort sett med en gång när vi träffades att jag lider av psykisk ohälsa och går i terapi och han har inte lagt så mycket vikt vid det faktiskt. Han läser bloggen ibland, läser intervjuer jag är med i osv så han vet väldigt mycket och försöker förstå och jag kan prata med honom, men vi gör inte så stor sak av det. Han har sett att jag är mer än min ångest och även om mitt humör svänger mycket så tror jag att han förstår att inte ta det på så stort allvar om du förstår vad jag menar. Han försöker vara som vanligt även när jag svänger mycket.

Svar: Skönt att han tog det så bra! Det behöver ju inte va en stor grej liksom. Vi är ju så mycket mer än vår problematik. Stor kram
Ida

Ninna

wow vilken debatt här på gång. jag har märkt att du börjat ta bättre ansvar och göra konkreta handlingar framåt det är så fint. jag hoppas du jag och alla som VILL bli friska och GÖR något åt saken blir friska., inte bara önskar för det leder till ingenting endast handlingar leder till resultat. massor med styrka till ny vecka. pro ana suger!

Svar: Ja jag agerar o tar ansvar. Att skylla allt på att vården suger är inget skäl till att inte bli frisk. Pro ana är sååå hemskt!
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress