Behöver skriva av mig lite. Vet inte om någon läser min blogg längre ens men skriver för att jag mår bra av att uttrycka mig i skrift. Jag har hemsk ångest just nu. Mamma är ute och går med hundarna och jag har precis käkat lunch och fikat. Blev lite för mycket av det goda känns det som... Blev både macka, kaka, marsipanbröd, jordnötssmör mm efter lunchen. Va så sötsugen! Inget fel med det men ångesten kommer nu. Hatar att få ångest pga mat. Orkar inte bry mig längre! Vill bara bli fri! Kunna äta vad jag vill UTAN dåligt samvete! Hur kommer man dit? Jag äter vad jag vill men MED ångest.
Vill slå mig fri men är så rädd. Men samtidigt rädd för att inte slå mig fri. Skulle vilja börja om någonstans. Ny stad, ny frisyr, ny stil, nya vänner. Komma bort och finna mig själv utanför den här miljön jag är i nu. Den miljön som påminner mig om alla sjuka år. Vill ge allt nu för jag är OBESKRIVLIGT TRÖTT på att leva med ätstörningar! Vad fan spelar det för roll om jag tex blir mullig? Ingen alls! Hellre det och fri än mager och fast i äs klor. Ska strax köra iväg till Färgelanda. En vecka kvar innan påsklovet börjar. Tiden går så fort...
Helena

Jag läser fortfarande och jag imponeras fortfarande av att du kämpar så som du gör! Du besitter så mycket energi och vilja och jag vet att du kommer bli fri. Det kommer kanske ta lite tid, men du kommer klara av det. Jag förstår att du är less på ätstörningen. Kan du försöka använda ilskan emot ätstörningen?
Det här med att du vill börja om är någonting du skrivit om många gånger. Det kanske inte vore så himla dumt? Jag tycker iofs att du gjort ett stort kliv genom att du går på Färgelanda. Jag minns att du var livrädd innan, men du klarade av att flytta den där gången i höstas.
Om du vill börja om någonannanstans så är jag övertygad om att du klarar det!
Jag tror att det kan vara viktigt att du har en sysselsättning då så att du inte isolerar dig eller så.
Jag hoppas verkligen att din ångest släpper snart och att du hittar ett inre lugn.
Tänker ofta på dig och imponeras även av dina otroliga fotografier! Tänker ofta att du borde bli fotograf ❤️
Kramar!

Svar: Din kommentar gör mig så glad ska du veta 😍 Den inger hopp! Jag har en vän i Ystad och har ibland tänkt att jag skulle kunna testa att flytta dit men behöver ha en sysselsättning. Vill å andra sidan inte vara så långt bort från Otto. Vill kunna träffa honom oftare. Sen är det svindyrt att köpa lägenhet i Ystad. Jag älskar att fota och mår som bäst när jag gör det. Skulle vilja köpa en kamera i sommar!
Hur mår du? Önskar att jag kan bli fri men känns så avlägset.
Stor kram till dig ❤
Ida

Carro

Jag tittar in här ibland, sänder massa styrkekramar och jag är säker på att du kommer slå dig fri. Ge dig fan på det bara!! ❤

Svar: Tack fina du ❤ Du kan också om du verkligen bestämmer dig! Hoppas du får hjälp av Högsbo! Kram
Ida

Asta

Finns det något annat folkhögskoleprogram som skulle intressera dig? Tror absolut att du skulle kunna fixa en nystart i en annan stad! Du är starkare än du tror!

Svar: Finns många men får inte studera när jag är sjukpensionär... Detta jag går nu är ingen utbildning utan mer personlig utveckling så denna kurs får jag gå. Tack snälla för att du tror på mig!
Ida

CykelStyre

Jag läser din blogg med stor behållning! Du är bra på att beskriva och berätta. Du ger tips och försöker bena upp dina egna problem, det är alltid väldigt intressant. Sen händer det en del tråkigt också i ditt liv, vilket är mindre kul, men jag är glad att du är stark och modig som delar med dig av allt.
Du får tänka på att du förmodligen fortfarande dras med en skev uppfattning om din egen kropp och vikt. "Mullig" är nog inte ordet som någon skulle använda för att beskriva dig. Vad du vill ha är ett neutralt och okomplicerat förhållande till mat – eller hur? Äta lagom mycket för att det smakar bra och känns rätt. Fina livsmedel och en hygglig spridning runt kostcirkeln, med lite avsteg ibland för att det bara är så gott.
Fortsätt att skriva. Det finns en process där, att sätta tankarna på pränt, som jag tror är väldigt bra. Och någon gång skulle du ge dig ut och föreläsa i skolorna, berätta och informera om ÄS. Lära andra, sprida kunskap.
Kram!

Svar: Nej jag är inte mullig men kanske blir... men då får det va så. Orkar inte kriga mot min kropp längre. Är helt slut både psykiskt och fysiskt. Gillar att skriva så fortsätter nog med det även om bloggen inte är som jag önskar. Orkar inte lägga mer energi på den nu.
Stor kram till dig ❤
Ida

Tilda Barkselius

Du är så stark!!!

Svar: Tack snälla!
Ida

Minna

Jag tittar också in ibland!
Dock har jag minskat en hel del på mitt blogg läsande med kategori äs och då också recovery. Som sagt, inte tagit bort utan minskat. Jag tror att om man går in dagligen fastnar man och även om många är positiva och frisk tänkande finns ändå äs där som en gemensam komponent. Jag tycker ändå inte att man ska förbjuda sig. Sedan att du får mat ångest (vilket inte är konstigt) jobbar du sjukt bra med. Att fortsätta exponera mot förbjudna livsmedel tror jag kommer vara din vinst. Du är grym🙏🏻💖

Svar: Förstår dig. Jag har också minskat på att läsa sjuka bloggar. Du ska läsa det du mår bra av ❤ Tack! Kämpar på. Kram
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress