Tänker och tänker. Vet inte hur jag ska göra i eftermiddag? Har käkat lunch och avnjutit kaffe med hembakt pepparkaksmuffins som jag slängde ihop igår. Sååå satans goda blev dom!! Saftiga och kryddiga ☺ Syrran frågade om jag och mamma ville komma till dom i eftermiddag och fika o träffa Otto. Hon kände sig krasslig så orkade inte åka hit som planerat. Jag orkar egentligen inte flänga runt de två dagar jag är hemma. Vill bara va hemma och vila då. Men får så dåligt samvete om jag väljer att stanna hemma framför att träffa dom. Vet att jag ska göra det JAG vill men är så svårt. Får ångest av sånt här! Vill gärna träffa dom men orkar verkligen inte. Vill ligga här på soffan och äta pepparkaksmuffins resten av dagen men känns "fel"...
Anonym

Men Ida då är det de du ska göra! Vila och vara ensam! Det är så viktigt att lyssna på kroppen. Bara du vet ungefär varför du väljer det du väljer. Jag kan ibland när jag mår dåligt välja ensamhet men konsekvens att jag mår sämre. Mår ju ibland bättre av att komma iväg. Men kan ofta också njuta av just ensamhet. Och det är väl bristvara i ditt nya liv nu låter det som? Så viktigt DU känner efter vad du och din kropp behöver idag. Kram Lisa

Svar: Jag blev kvar hemma. Somnade och sov så gott! Orkar inte att träffa folk de få dagar jag är hemma. Har folk runtomkring mig dygnet runt annars. Stor kram
Ida

Nathalie

Det du känner och vill är aldrig fel! Det är viktigt att lyssna på sig själv och inte köra över sina känslor. Orkar du inte så orkar du inte. Jag vet dock hur jävla svårt det är, men det går att träna upp! Jag tror på dig Ida <3

Svar: Ja det är svårt. Tackade nej och va hemma och vilade istället. Fick såå dåligt samvete över det men orkade bara inte åka iväg... Tack snälla! Hur mår du nu för tiden?
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress