11 september 2016

Svar om skolan

Allmänt

Sitter och gör en skoluppgift just nu. Vi får alltid en reflektionsuppgift över helgen att jobba med. Passar mig bra då jag gillar att filosofera och skriva. Fått en del frågor om skolan så tänkte svara på dom nu. På internatet bor ca 45 personer delat på flera hus. I mitt hus bor alla som läser på Livslinjen plus några till. Åldern varierar i min klass men de flesta är typ 25 år men vissa är 47 år. Vi är 16 stycken i min klass varav fyra killar. Alla i klassen bor inte på internatet men de flesta gör det. Vi har två /tre lärare varav en håller i yoga/meditation och den andra i personlig utveckling och psykologi. Vi har inga klassiska bänkar och bord i klassrummet utan vi sitter i en cirkel på mjuka, sköna fåtöljer ☺ Tänder levande ljus ibland också! Så mysigt! Frukost, lunch, middag och två fikor ingår varje dag för de som bor på internatet. Väldigt god och vällagad mat ☺ Annars delar vi i mitt hus på ett stort kök med matbord och ett vardagsrum med två stora soffor och tv. Där hänger vi varje kväll och ser på film, så mysigt ☺ Härlig sammanhållning! Väldigt tomt att kolla på tv ensam hemma nu... Har ni fler frågor så är det bara att fråga på 😃
Hade en fin eftermiddag /kväll med x igår. Va hos honom. Kanske hinner vi ses idag också innan jag drar iväg till Färgelanda ☺ Ha en skön söndag! Kram!
Helena

Låter som en härlig skola!
Hur länge är det tänkt att du ska gå där? Är det en termin eller två? :)
Och känns det som att du gjorde rätt som började där? Tänker att du var så orolig innan <3 Kram <3

Svar: Är en underbar skola, iaf min linje 😊 Slutar i maj nästa år så 2 terminer. Är stolt över mig själv att jag vågade ta steget att börja där! Trivs bra :)
Ida

Rebecca

Låter väldigt bra! Trivs du? :)

Svar: Jag trivs bra 😊
Ida

Sanna

Hej, Vad fin du är, vackra ögon.
Kul att läsa din blogg om hur man kan bli bättre från Anorexin.
Vilket gott recept du lagt ut..
Kram

Svar: Tack snälla! Vad glad jag blir 😃 Ja det ska gå att bli frisk men är fan sjukt svårt...
Ja äpplepaj och äpolekak är mums!!
Kram Sanna!
Ida

Anonym

Va kul! ovanlig skolmetod, tänker på en film från 70talet med hippies och krama träd ;) men härligt att du trivs. Måste också va skönt att slippa pressen som en högskola eller universitet ger. Kram

Svar: Haha vi har faktiskt kramat träd på riktigt 😂😂 Ja det är så skönt! Hade aldrig orkat krav o press just nu.
Kram
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress