20 september 2016

Ska va med i radion!

Allmänt

Nu är skoldagen slut och jag ligger i sängen och pustar ut! Blev visst rim 😉 Sov så fruktansvärt dåligt i natt. Hade värk i benen och vaknade och va hungrig. Sen drömde jag massa konstiga drömmar om pappa... Imorgon ska jag vara med i radio angående min bild på Valboån (ej Dalboån) och jag är sjukt nervös inför det. P4 väst ringer upp mig 10.40 och intervjuar mig. Asså shit!!! Så rädd få tunghäfta eller blackout! Men ska försöka andas och tänka att det bara är en vanlig person jag snackar lite med och inte att det går ut i radio. Gillar inte att höra mig själv! Usch! Men ser detta som en utmaning. Något jag kommer växa av. En erfarenhet.
Annars så mår jag inget vidare faktiskt. Behöver bestämma mig fullt ut för att ge ALLT för att bli frisk och fri. Men så svårt här tycker jag. Får ingen ro vid matsituationerna. Kanske kan näringsdrycker vara ett bra tillskott en period? Men tar emot såklart. Jobbigt är bara förnamnet!
Mia

Har röstat på dig!

Svar: Tack snälla 😃
Ida

Alexandra

Men gud vad roligt! Lycka till <3

Svar: Tack så jättemycket! Sååå nervöst!
Ida

Camilla

Så spännande med radio 😊Lycka till!
Jag tar två näringsdrycker om dagen, tycker att det funkar bra och då vet jag att jag får i mig bra näring.

Svar: Äter du fulla portioner numera? Ja det ska bli spännande 😃
Ida

Asta

Kul! Ska se om jag kan lyssna via podd från USA 🇺🇸!

Svar: Ja gör det 😃
Ida

Camilla

Får inte till fullstora portioner än, men äter sex gånger om dagen.

Svar: Ok. Kämpa på med det!
Ida

Anonym

Att bli frisk är svårt. Men är inte en del i att bli frisk just att kunna äta tillräckligt även med andra?

Tänker precis som du att jag ska börja en ensam. För då får jag lugn o ro och kan ha koll på läget.
Men ärligt, är inte det igentligen bara att dra ut på lidandet?
Nån gång måste man ju kunna äta fullt även med andra.

Känner att jag inte har tid att dra ut på det mer. Så många år har gått! Får panik när jag tänker så.. vet att jag äter sjukt restriktivt när jag är med andra vilket inte är ok..
Men så svårt o ändra!
Önskar ofta att det bara fanns ett matpiller.
Så man slapp tänka. O slapp denna jobbiga mat:(

Du borde tänka samma.

Svar: Absolut ska man kunna äta med andra. Gör det alla dagar i veckan flera gånger om dagen. Bara öva på. Jag älskar mat så skulle inte vilja ta ett piller istället. Kram
Ida

Matilda

Fina du!

Svar: Tack rara ☺
Ida

Hanna

Klart man kan torka ihjäl en kaktus=p Ligger i generna, min mamma har också gjort det.

Det här med att bestämma sig för att satsa fullt ut är så svårt. Man behöver ju fortfarande i dom allra flesta fall ett bra stöd och det är fasen inte lätt att hitta någonstans eller någon som funkar bra för en. Äs-vården är lite för fyrkantig och människor är liksom inte fyrkantiga.

Svar: Absolut behövs stöd och det är svårt att få rätt sorts stöd. Ätstörningsvården är inte alltid rätt för en...
Ida

Alex

Åh va kul o höra din röst! Du lät inte alls som jag tänkt;)
Jättebra svar:)

Svar: Haha hur hade du tänkt då? :)
Ida

Ulrika

Haha vilken söt ljus röst du har:) hade föreställt mig en vuxen kvinno röst och så dyker det upp en liten flicka. Så sött !:)

Svar: Haha ja så låter jag :)
Ida

Alex

Vet inte. Äldre kanske?
Men jag låter också väldigt ung på rösten:p

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress