11 september 2016

Mörkt nu

Allmänt

Jag har inte mått bra i eftermiddag. Varit väldigt nere och haft nära till tårar hela dagen. Hemsk ångest och ett mörker ligger över mig. Är stressad inombords. Drömmer mardrömmar. Skulle kört tillbaka till Färgelanda förut men jag va så yr och illamående att jag inte vågade sätta mig bakom ratten. Hoppas må bättre imorgon så jag kan köra upp då. Önskar att nån kunde skjutsa mig egentligen... Har legat på x:s soffa hela eftermiddagen. Han lagade mat och jag låg på soffan. Skönt att slippa va ensam. Sen blev det mys och Youtube innan jag drog hem. Nu käkar jag mackor med makrill i tomatsås på. Samt lite choklad 😍 Hoppas få sova gott i natt. Är så ledsen men känner att jag inte har någon att prata med.
Anonym

Synd att du avbokade tiden på ätstörningsenheten. Hoppas du hitta styrka och kraft och mod att gå dig nästa vecka. Kram

Svar: Jag ska dit nu på fredag 😊
Ida

Jannica

Hoppas du får komma till Korallen snart, så du kan prata med någon och få den hjälp du behöver. Låt nästa tid du får där gå före allting i världen, du är värd att få hjälp och att få må bra! Ta hand om dig, din hälsa går före allt. Massa kramar och styrka till dig!!!! <3

Svar: Ska dit på fredag. Då SKA jag verkligen dit! Massa kramar till dig! Du inspirerar 😍
Ida

Lovisa

Sänder massor av kramar <3 Var längesen jag var här inne men blir inspirerad av din kämpaglöd, du är sådan krigare Ida! Fortsätta kämpa, en dag kommer du vinna kampen!

Svar: Tusen tack 😍😍
Ida

Evahle - en blogg om psykisk hälsa

Gott med choklad :)

Svar: Choklad är bäst 😊
Ida

ajlimullersandvik.blogg.se

Åh, stackare, vad tråkigt att det blev en sådan dag :( Men tur att du fick vara med x lite.

Angående sötpotatiscurry så använder jag det här receptet: http://skinnyms.com/slow-cooker-sweet-potato-chickpea-curry-recipe/

Men jag hoppar över lime, lägger till röd paprika och en matsked röd currypasta. Har jag för mig, är inte så bra på att följa recept ;)

Risgrynsgröd på korv har jag aldrig ätit så jag kan inte uttala mig, antar att jag gillar hemkokt bäst ;P

Svar: Tack för receptet ☺
Ida

Sanya

Hoppas du mår bättre snart! Kram

Svar: Tack snälla!
Ida

Christina

Jag läste en rapport från WHO om att dålig tarmhälsa orsakar allt från depression till allvarligare sjukdomar, detta pga att de fina håren i tarmarna inte kan ta upp näringen i maten man äter. Alltså äter man jättenyttigt men har fullt med skräp i tarmarna så ger det ingen effekt. Det jag vill säga med detta är att jag vill tipsa dig om att rena dina tarmar genom att t.ex. dricka Aloe vera dagligen. Visst, jag säljer men det är inte därför jag tipsar dig :) Immunförsvaret mot allt sitter i tarmarna.

Svar: Vet att immunförsvaret sitter i tarmarna. Äter Probiplex som är bra bakterier för magen.
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress