31 oktober 2016

Tomt och tyst hemma

Allmänt

Vaknar upp hemma i min egen säng idag. Väldigt förvirrande. Tror alltid att jag är på internatet när jag sover här. Känns konstigt att va hemma. Tomt och tyst. Skönt emellanåt men saknar internatlivet. Det positiva med att va hemma är att kunna äta vad jag vill som tex jordnötssmör, nötter och lagrad ost! Sånt får vi inte i skolan. Ska åka till Skövde och hälsa på Otto och syrran idag. Han växer och växer och är redan två månader. Längtar tills man kan börja kommunicera med honom. Längtar tills han känner igen mig. Tills vi kan hitta på saker ihop. Just nu äter och sover och skiter han mest 😂
Har inga direkta planer på lovet annat än att tvätta, byta till vinterdäck och packa med mig vinterkläder till Färgelanda. Mamma fyller år på torsdag och jag på fredag. Får se om jag stannar hemma i helgen och "firar" med släkten eller om jag drar till Färgelanda. Inte så mycket för släktkalas...
Måendet är sådär. Väldigt trött och ångestfylld. Borde lägga i en högre växel men nåt stoppar mig. Vad är jag så förbannat rädd för? Behöver ge allt för att bli fri men jag gör det inte. Har frågat om remiss till MHE i Uddevalla men nej det får jag ingen pga ekonomin. Deras dagvård två gånger i veckan ska tydligen va likvärdigt med MHE. BULLSHIT!! Finns inga likheter alls! Så arg på att när man vill ha hjälp och hittat en behandling som är bra så får man inte börja där pga ekonomin. Grrrr!!!!
Camilla

Så sjukt när pengarna ska avgöra om man ska få behandling eller inte 😡 Jag fick inte fler dagar i Mora pga. Budgeten. Tre samtal kvar så snart slut 😔
Du verkar orka med att göra mer saker nu än förr, är det så?

Har köpt jordnötssmör men inte öppnat burken.tycker inte om att ha det på smörgåsen, har du något tips förutom att äta direkt ur burken?
Kraam

Svar: Nej va synd :( Hoppas du kan få bra hjälp på hemmaplan då! När jag är på internatet så försöker jag va social men har inte orkat följa med på bio/utekvällar/restaurang i Uddevalla tex. Är jävligt trött egentligen men kämpar emot.

Varför köpt jordnötssmör om du inte gillar det? Haha!
Jag har det på mackan, äter med sked, har det som toppning på yoghurt, pannkakor, glass, gröt mm. Även gott i matlagning / i smoothies/ i bröd o kakor. Endast fantasin sätter gränser ☺
Ida

Anonym

Det är kanske för att du just börjat i Uddevalla. Dom vill väl göra ett försök. Men funkar inte det kanske dom går med på det? Hade du vart där förut? Varför blev du ibte frisk och tror du det funkar bättre andra gången? Har själv aldrig provat MHE, bara capio Varberg. Kram

Svar: Nej allt handlar om pengar. Hon sa det rakt ut. Jag har varit på mhe tre gånger förut och blivit hjälpt alla gånger men fallit tillbaka efter en period hemma då vården här är kass. Hann aldrig bli frisk o fri i mora innan mina dagar gick ut o fick inga fler dagar pga ekonomin...
Ida

Linda

Vilken söt liten krabat han är den där Otto 😍

Svar: Ja visst är han 😍
Ida

CykelStyre

Guuuuud vad han är söt, Otto! Men du är också snygg! :-)
Hoppas allt går bra hemma. Snön kommer imorgon (tisdag) så du måste verkligen lägga på vinterhjulen. Kör säkert!
Tänker mycket på dig. Du vet var jag finns. Är du hemma på din födelsedag?
Kram

Svar: Jaaa han är ljuvlig 😍 Har kontaktat bilverkstaden så hoppas få en tid snarast. Önskar jag hade nån som kunde byta däck åt mig så jag slapp betala i vänta på tid. Tänker på dig med ska du veta!
Vet inte om jag är hemma på fredag eller inte men troligtvis. Kram
Ida

Helena

Men jag smälter vilken söt lite grabb 😍
Hoppas innerligt att det löser sig för dig så du får någon slags vettig hjälp. Du är verkligen värd att få stöd o hjälp för att må bra ❤️ Du skrev att du ville testa den BestBar jag tipsade om. Skickar gärna en till dig om du vill? 😊 Kramar

Svar: Ja han är sååå söt!!!! 😍😍 Men hur gullig är inte du då? ❤❤ Jättegärna ☺ Den verkar god!
Isf till Folkhögskolegatan 6 i Färgelanda. Ida Jansson heter jag 😘
Önskar dig en fin dag!
Ida

Anonym

Ok förstår. Synd inte dom kan ge tillräckligt med dagar när dom ändå satsar.. Så var det för mej med i Varberg. Hade behövt mkt mer eg. Men sen kom liksom livet emellan, utbildning osv så jag fungerade mkt bättre. Men vet inte om det var att jag aldrig blev färdig som jag fick återfall långt senare eller om det var andra omständigheter. Tror vården här är bra för vissa men för andra nej.. Synd bara dom med god ekonomi kan ta del av dom bästa privata terapeuterna. Lycka till! Envishet kan göra dej bättre iaf och med ett jobb sen kan privat terapi vara en klok investering i framtiden! Kram igen

Svar: Lätt att falla tillbaka tyvärr :/ man behöver va på sin vakt hela tiden. Så synd att hälsa ska hänga på ekonomin. Hemskt!!!
Jag får hjälpa mig själv ❤
Ida

Camilla

Jag tycker om jordnötssmör men inte på macka ;)

Svar: Ok 😃
Ida

Helena

Åh tack snälla! Hoppas du med får en lugn dag. Ta hand om dig ❤️
Toppen, fixar en leverans 😉😘

Rebecca

Vilken söt bebis! Och fin bild på dig :)
Det gör ont i hjärtat att ekonomin ska stå i vägen för om man ska få en behandling eller inte. Jag håller alla tummar att något kommer göra att det löser sig så du får rätt vård! Kram

Svar: Ja han är superfin!!! Ja jag hoppas oxå det. Orkar inte må så här längre...
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress