24 oktober 2016

Tjuvstart

Allmänt

Idag är det bara två månader till julafton! Helt galet vad tiden rinner iväg. Får panik över det. Va nyss sommar ju... Snart dags att ställa tillbaka klockan vilket innebär att det blir mörkare om kvällarna snart. Både mysigt och jobbigt tycker jag. En mysig sak är att tända massa ljus, gå i mörkret och titta in i folks fönster, snart sätta upp adventsljusstakar och stjärnor, börja dricka glögg mm. Igår tjuvstartade jag med pepparkakor och med att knäcka nötter. Även druckit julmust. Jag fullkomligt ÄLSKAR pepparkakor och nötter. De med skal på är tusen gånger godare än de utan, håller ni med? När börjar ni äta pepparkakor och dricka glögg? Lite tidigt innan Halloween kanske 😉
Haft ett bra samtal med min lärare/coach idag. Det ger mer än samtalen på Korallen. Funderar på att sluta där då det inte ger mig nåt. Får se. Jag har iaf gjort förändringar och utmanat mig mycket. Åt tex pizza i helgen. Möter mina rädslor mer nu vilket är pissjobbigt men nödvändigt. Vill utvecklas. Vill framåt. Att stå på samma ställe år ut och år in ger mig enorm ångest och stresspåslag. Usch! Nu ska jag sova. Godnatt mina stjärnor 🌛
Linda

Bra jobbat Ida! Nötter med skal ska det va. Vill gilla glögg men det går bara inte. Inte julmust heller. Vad är det för fel på mig liksom 😏?!

Svar: Ja de med skal är mycket godare 😊 Smaken är olika men jag älskar glögg, helst utan alkohol o massa russin i är mumma 😃
Ida

Asta

Bra jobbat! La du ÄS-enheten i göteborg åt sidan?

Svar: Skjutit upp gbg iaf. Orkar inte pendla dit härifrån. Kram
Ida

Helena

Åh vad gott med pepparkakor! Det är min absoluta favoritkaka. Älskar kryddblandningen 😍 Skulle lätt kunna äta pepparkakor året om. Har tyvärr inte ätit av kakorna på ett par år pga ÄS. Gjorde dock en pepparkaksdeg i förra veckan o smakade då en liiiten bit av den, mumsigt(men ångestfyllt.) Får se när jag bakar ut degen, frös den tillsvidare.
Du är grym som utmanar så mycket. Väldigt inspirerande 🌟
Hoppas du får sova gott. Kramar ❤️

Svar: Älskar också pepparkakor!!! Både hårda o mjuka. Snälla låt inte äs styra dig! Livet är så kort. Njut och tillåt dig själv må bra ❤
Ida

Ochlivet

Längtar så himla mycket till julen nu! Brukar vänta med julpynt och glögg och allt till första advent, men i år tror jag nästan att jag måste fuska lite haha. Behöver verkligen julen i år.

Svar: Starta nu vettja 😃 Njut!!!
Ida

Kristina

Inte en dag innan första advent. :)

Svar: Haha okej 😃
Ida

Hanna

Äsch vi har redan druckit glögg=)Passar så bra ruggiga dagar på hösten.

Svar: Håller med! Så gott 😃
Ida

Hanna

Äsch vi har redan druckit glögg=)Passar så bra ruggiga dagar på hösten.

Anonym

Testa nya Fazer chokladen winter edition med cinnamon biscuits, smakar pepparkaka:)

Svar: Åh!!! Måste testa 😃
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress