20 oktober 2016

Tankens kraft!

Allmänt

Min ångest är hög nu. Det är hemsk jobbigt! Har brutit massa mönster och vanor. Gått emot äs. Varit i känslan istället för att fly från den. Detta utan nån att prata med. Inget stöd. Känner mig så jävla ensam i min kamp för ingen här förstår HUR jobbigt det är att slå sig fri från en roll man haft i 17 år. Vem är jag om jag inte är smal? Vem är jag utan min ätstörning? Vem är jag utan massa problem? Vem är jag om jag inte mår dåligt? Allt handlar om mina tankar. Tankes kraft är OERHÖRT stark!!! Börja byta ut negativa ord om dig själv till positiva. Börja beröm dig själv. Klappa dig själv på axeln. Det går inte att bli frisk endast genom att följa ett matschema och nå en sund vikt. Tankarna behöver hänga med. Det är bara DU som kan ändra ditt tankesätt och din syn på dig själv. Ingen medicin eller terapi kan ta bort dina negativa känslor och tankar. DU har makten över DITT liv! Jag försöker fokusera på framtiden nu. Mår skit men hoppas det är värt det. Hoppas att en dag få lön för mödan.
Alex

WORD på den altså.
Sitter här o grinar o känner mig så uppgiven

kan man ens bli frisk efter 14 år?
Jag ORKAR inte mer:(

Inget vet, ingen ser vilket helvete det är varje dag:(

Svar: JA! Jag har läst och hört om dom som blivit friska efter 30 år. Så det går! Krävs dock oerhört mycket energi, mod och vilja. Man måste vara 110% ärlig mot sig själv och andra. Våga söka hjälp o be om hjälp o stöd. Kan du berätta för någon hur du mår? Sök hjälp vännen. Kurator, psykolog el behandlingshem. Capio o mhe bryr sig inte om ens vikt. Våga ta hjälp. Kram
Ida

Camilla

Du kommer få lön för mödan <3 bara du håller i och står ut. Låt det gå sakta framåt, låt allt ta sin tid. Har man levt länge i sin Box så tar det lång tid att ändra både tanke och handling. Det fick jag med mig från Mora idag. Men att utmana sig och gå utanför boxen är nödvändigt för att ta sig framåt.

Kram!

Svar: Tålamod är en bristvara hos mig. Behöver öva upp det. Jag tar steg framåt och alla steg framåt är bra. Jag utmanar mig mycket nu. Sjukt jobbigt. Hur går det för dig? Kram
Ida

Freja

Du klarar det. Tänk på vad du har för alternativ... och tänk på att det är du som bestämmer :)
Min mamma säger ofta; "tänk inte så mycket, bara gör". Jag vet att det är skitsvårt, men för mig funkar det ofta. Jag är liksom en robot när jag gör min frukost.
Kram

Svar: Ja jag tänker ofta så. Inte lyssna på känslan utan bara agera. Köra på för att man vet att det är rätt även om det känns fel. Kram
Ida

Johanna

Utan ätstörning är du Ida, då du kan forma ditt liv utifrån vad du vill göra och uppleva utan massa käppar i hjulet. Det är as läskigt, men jag tänkte alltid att vad jag än gör så mår jag skit. Om jag kämpar mot det friska mår jag så äckligt dåligt och gör jag inte det och lever utifrån min ätstörning då mår jag precis lika sämst MEN skillnaden då är att jag inte gör någoting åt situationen överhuvudtaget. Så varför inte må skit och försöka förändra samtidigt? Det är enda vägen att gå. <3

Svar: Så försöker jag också tänka. Väldigt bra tankesätt! Mår skit hur jag än gör känns det som... Så kan lika gärna göra "rätt" o må skit som att göra fel o må skit.
Kramar 😍
Ida

Anonym

Hej! Mötte en tjej på capio för många år sedan. Hon var LPT mässigt sjuk och livrädd. Blev flera vändor på capio, en uppnått normalvikt och ett liv sen återfall djupt igen MEN sen blev hon frisk. Nu har hon Bode utbildning, jobb, sambo, ett rikt liv mm. Så går gör det ju absolut! Men vilken metod hon tog vet jag inte riktigt. Nu är hon jättesöt och strålar. Det gjorde hon inte då.. Hon hade vart sjuk länge!
O min terapeut har botat en 50-åring och en 60-åring bla 👍🏻 kram

Svar: Underbart att höra att det GÅR att bli frisk 💜💜
Ida

Camilla

Det går sådär, är väldigt tufft precis som du säger. Men tänker aldrig ge upp!
Kramar

Svar: Nej ge inte upp! Testa att ge ALLT istället ❤
Ida

Alex

De bryr sig om vikt i början men sen e det inte primärt. Har varit flera vändor i Varberg. Men motarbetade allt då för ville inte gå upp i vikt.
Har kontakt med kbt nu äntligen. Så får vi se hur det går..
Kram hjärtat!
Svårt att bli frisk i en värld där folk svälter o bantar..:(

Svar: Jo vikten är viktig när man är undernärd. Det är svårt men det GÅR!! Vill du inte bli frisk till 110 % o är beredd att satsa så hjälper ingen behandling tyvärr. Hoppas du finner modet hos kbt terapeuten 😍
Ida

Alex

Tack anonym för hopp❤️

CykelStyre

Väldigt bra att du går mot tankarna, men det är klart att det tar på krafterna. Utomstående har nog väldigt svårt att ens förstå en liten bit av det du genomlider.
Tänker på dig ofta. Var stolt över att du är så stark och kan trotsa gamla vanor.

Svar: Ja utomstående kan omöjligt förstå. Därför jag känner mig så ensam ibland. Som att jag är ensam i ett fängelse utan att nån vet om det. Tänker på dig med! Kramar
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress