Jag orkar inte längre. Är helt slut både psykiskt och fysiskt. Tänkte dra hem i helgen men blir kvar. Orkar inte köra hem. Har inget att göra hemma ändå. Ska försöka hänga med på bion ikväll. Börjar 20.45 och är slut vid 23 typ. Sen ska vi köra hem hit också så kanske är tillbaka vid tolv. Vet inte sist jag va uppe så sent. Brukar somna vid nio här annars. Kommer va helt slut imorgon.
Jag har hemska känslor nu. Känslor o tankar på att inte orka leva. Mår så dåligt! Vill gråta men inget kommer ut. Vill skrika men får inte fram ett pip. När jag umgås med de andra här visar jag inte hur jag mår riktigt. Säger att jag inte mår så bra men försöker ändå vara social och glad. Men innerst inne mår jag åt helvete. Vill stänga in mig på rummet och bara sova. Äter mer och mer. Känner att jag tappat "kontrollen ". Den falska kontrollen. Ingen kan förstå hur jag mår för ingen här kan nåt om ätstörningar och dess konsekvenser. Folk här tror att det endast handlar om maten. Men det är så fel. Jag mår skit psykiskt och vet inte hur jag ska få det att vända? Korallen har gett mig ett papper med matportioner på. Hur en dag bör se ut i matväg rent visuellt. Hjälper föga då jag redan vet hur jag ska äta.
Önskar jag kunde gå i dbt som alla anser jag behöver. Sjukt att det ska va så lång kö! Känner att jag egentligen inte orkar med korallen just nu. Samtidigt som jag går på Livslinjen blir det för mycket för mig. Skapar bara stress. Tror jag skulle behöva en livscoach ist för ätstörningavård. Dom sa på Korallen att jag inte kan bli frisk med deras hjälp ändå. Igår kväll åt jag popcorn, smågodis och choklad till filmen vi såg. Allt detta utöver maten. Skapade ångest. Önskar jag slapp ångest så fort jag lever lite. Allt är så jobbigt nu!
Anonym

Är det dina portioner eller korallens? Tänker för min egen skull..
Tror jag mår dåligt för min kropp vill ha mer mat nämligen.


Svar: Du ska äta så mycket DIN kropp vill ha. Lyssna på dig själv. Detta va bara exempel. Finns ingen mall som passar alla. Kram
Ida

Anonym

Tyvärr kommer du nog nte slippa ångest. Den är där som en jävligt jobbig fiende vad man än gör.
Du hade det hemma och du har det här. Och den gör dig trött.

Man tror att det blir bättre bara man gör si eller så. Bara man flyttar eller bara man går i terapi.
Men kanske måste du lära dig bli vän med ångesten? Som en känsla som kommer finnas där?

Svar: Vet att ångesten följer med mig. Men just nu är den värre än vanligt. Även mina mörka tankar är värre.
Ida

A

Oj så mycket anonymt det blev här. Fortsätter på första frågan:p

Jo vet men min kropp känner inte vad den vill ha så jag måste bestämma. Men vet inte vad den behöver:/
Kan bli mätt av en pommes ibland när jag inte ätit på flera timmar. Och ibland kan jag äta mer än en byggarbetare.


Svar: Ät "normalportioner" under en längre tid oavsett om du är mätt eller inte. Kroppen behöver det. Gör inget om man äter mer ibland. De flesta tar ju om mat. Kram
Ida

Anonym

Jag tycker du borde lägga in dig ett tag eftersom du har tankar på att inte orka leva, då kan du få en paus och vidare hjälp med öppenvården. Det brukar gå fortare att få hjälp från öppenvården när man är inlagd, så har det varit för mig iallafall! Kram

Svar: Ingen anser att jag ska lägga in mig. Inte vården och inte min lärare heller.
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress