Bröt ihop nyss. Tog en promenad med V i skogen. Va skönt att prata med honom. Dock brast allt när jag kom hem igen. Hade sagt att jag skulle med på bio ikväll men orkar verkligen inte. Är så fruktansvärt trött och ledsen. Ingen förstår HUR trött jag är. Försökte förklara men möttes av besvikelse och att jag är dålig som inte håller det jag lovar. Bröt ihop! La mig på sängen och bara skrek. V knackade på och tröstade mig. Vi satt i min säng och kramades. Känner mig så dum som inte följer med på bion när jag sagt att jag ska göra det. Hade hoppats jag skulle orka men orkar inte ikväll. Handlar inte om att jag inte VILL. Jag VILL men orkar inte. Lyssnar på mig själv nu men ändå blev allt fel. Jag vill bara va här ikväll o se på film o mysa. Hoppas ingen är sur för att jag inte håller mitt löfte ang bion. Känns som vissa blev arga... Pallar inte sånt! Messade min lärare o frågade om hon hade tid att prata men tyvärr inte. Försöker andas o lugna ner mig nu. Vill bara må bra.
Helena

Jag kan såklart inte förstå hur du känner exakt, men jag känner igen mig så mycket. Just den här förlamande tröttheten är svårt att förstå om man inte upplevt den själv. Även om omgivningen vet att man är sjukt trött så förstår de flesta inte vad det faktiskt innebär att vara så trött. Det är "lätt" för andra att glömma bort att tröttheten beror på en sjukdom, det går inte att vila bort över en helg. Jag tycker att det är bra att du sa ifrån om kvällen. Det går inte pressa sig hur mycket som helst! Ta hand om dig själv i första hand 💜💜💜 du är fantastisk 💜

Svar: Tack snälla 💜 Det går inte förklara om man inte varit i samma situation. Tyvärr. Vila hjälper inte som sagt. Är du oxå trött? Kram
Ida

Anonym

Det är jättejobbigt! Jag minns hur trött jag var efter en sjukdom jag haft och fick behandling. Många vänner ville ses och förstod verkligen inte hur jag hellre valde att sova (med skorna på..) på patienthotellet. Det är så jobbigt men fortsätt vara öppen och tydlig mot din omgivning. Tror det är så att dom gillar dej och bryr sej om dej. Dom hade säkert känt sej mer tillfredsställda om du följt med men det är ju dej själv och dina behov du ska tillfredsställa. När man tar hand om sej finns också risken en liten skara kan missförstå det som ego. Men det är bara nödvändig ego, rörigt svar men hoppas du förstår vad jag försöker säga.. Kram

Anonym

Det är jättejobbigt! Jag minns hur trött jag var efter en sjukdom jag haft och fick behandling. Många vänner ville ses och förstod verkligen inte hur jag hellre valde att sova (med skorna på..) på patienthotellet. Det är så jobbigt men fortsätt vara öppen och tydlig mot din omgivning. Tror det är så att dom gillar dej och bryr sej om dej. Dom hade säkert känt sej mer tillfredsställda om du följt med men det är ju dej själv och dina behov du ska tillfredsställa. När man tar hand om sej finns också risken en liten skara kan missförstå det som ego. Men det är bara nödvändig ego, rörigt svar men hoppas du förstår vad jag försöker säga.. Kram

Svar: Förstår precis vad du menar. Dom bryr sig säkert men kan bli så fel. Kan inte förklara min trötthet. Kram
Ida

Anonym

Du äter tillräckligt och sover bra. Har du själv funderat på orsaken till varför du är trött?
Tror du också det är psykiskt endast?
Kan det vara dina mediciner?

Svar: Tror det är en blandning.
Ida

Asta

Hur känns det idag?
Kram

Svar: Lite bättre tack!
Ida

Hanna

Tror jag har ett hum.... jag är ju inte du men jag är slutkörd på alla sätt och ja.. nej du vet hur det är, går inte att beskriva. Har lösenordsskyddat min blogg så om du är intresserad av att läsa mer får du gärna maila så får du inloggningen.

Svar: Vill gärna ha inloggningen! [email protected]
Ida

Anonym

Jo, jag förstår... tyvärr😏.Kram!

Svar: Kram ❤
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress