7 oktober 2016

För mycket?

Allmänt

Hej på er. Är nu hemma i Lidköping och sitter med en godisskål framför teven. Invirad i en filt, raggsockor på och levande ljus på bordet. Det blåser kraftigt ute vilket gör det ännu mysigare att sitta inne och kura ☺ Känner dock att det blivit lite för mycket av det goda denna vecka. Inget fel att äta sötsaker varje dag om man vill det men för mig hat det blivit FÖR mycket. Ångesten kommer först nu. När jag tänker på allt jag ätit. Ätit saker jag inte ätit på måångaår. Jag utmanar mig varje dag. Väldigt bra att det serveras olika slags mat i skolan som pizza, hamburgare men även fisk och sallader. Efterrätt är frukt eller kaka. Bra balans. Inget är förbjudet för mig längre. Äter allt. Idag bjöds det på både rulltårta och chokladpudding med grädde. Jag tog en bit av rulltårtan efter maten för chokladpuddingen va slut då till min besvikelse. Men Johnny som jag åt med orkade inte äta upp sin pudding så jag fick hälften. Äs skrek: NEEJ FÖR FAN!!! ÄT INTE MER SÖTSAKER NU DITT ÄCKEL!!! Men jag va så sugen på att smaka då det va evigheter sen jag åt det. Resultatet blev att jag åt upp ALLT! Grädde och pudding och rulltårta. Shit! Och nu ätit smågodis. Äs är inte glad alls. Blivit för mycket känns det som. Typiskt mig att gå all in när jag gör nåt. Allt eller inget. Svart eller vitt. Nu sitter jag här med hemsk ångest! Usch o fy!
Helena

Åh rulltårta mums! Det är en av få mjuka kakor jag gillar, det o mjuk pepparkaka.
Du är verkligen så inspirerande! Att du ständigt krigar o går emot ÄS, gör de val som är bäst för dig, att du äter precis det du gillar. Du är grym! Enda vägen ur sjukdomen är att gå emot allt nonsens den försöker övertyga en om. Finns tyvärr inga genvägar. Jag tror på dig Ida, det har jag alltid gjort ❤️ Kramar

Svar: Jag är inte jätteförtjust i rulltårta med sylt men däremot med chokladkräm som fyllning. Mjuk pepparkaka är topp tre 😃 Sååå gott!!! Tack så jättemycket! Jag VILL bli fri! Vi får kämpa på o aldrig ge vika för äs! Kram 😍
Ida

Alex

Den rulltårtan såg faktiskt hemskt god ut:)
Till och med för mig som faktiskt sällan blir sugen.
Men när suget kommer så äts det!

Svar: Jag är ofta sugen haha 😂
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress