8 oktober 2016

Det brast!

Allmänt

Jag är så stressad. Över allt. Det är inte optimalt för mig att åka hem på helgerna känner jag. Iaf inte endast fre-sön. Ska hinna med så mycket då. Träffa mamma, syrran, städa, handla, plugga mm. Att köra så långt tar energi också. Hade tänkt åka till mamma idag på lunch tillsammans med syrran, hennes kille och lilla Otto. Men har fruktansvärt ont i huvudet och är supertrött. Vill träffa dom men samtidigt vill jag bara va ensam hemma och vila. Inte umgås med någon. Bara va med mig själv. Äter med andra alla måltider, alla veckans dagar annars. Saknar att sitta ensam och äta i lugn och ro med en tidning. Jag hinner aldrig reflektera över saker vi lär oss i skolan. Känns som jag aldrig har egentid. Det brast idag. Jag blev sittandes på dörrmattan i hallen och bara grät. Kände mig som världens sämsta syster, dotter och moster som hellre ville va ensam hemma än träffa min familj. Pratade med syrran i tel och berättade hur jag kände. Hon förstod vilket va skönt. Så jag blev hemma. Behövde det.
Cykel%20Styre

Du gör helt rätt som känner efter vad som är bäst för dig själv. Du kan se veckorna som en tuff arbetsuppgift där du ständigt utmanar dig själv. Då måste du också kunna vila och reflektera. Känna efter. Brottas med ÄS och känna att du gör rätt saker.
Du är supergullig som tänker på alla andra och hur de mår/känner. Men det kan inte ske på bekostnad av att du själv mår dåligt. Erkänn för dig själv att du behöver återhämtning. Ta tid på dig.
Jag finns här om du behöver något, det vet du.
Kramar

Helena

Stopp Ida!!! Du är INTE en dålig dotter, syster eller moster. Du är snarare en väldigt bra sådan! Tänk att du klarar av att säga ifrån istället för att ständigt pressa dig.
Det är inte ett dugg konstigt att du inte orkar.
Du anstränger dig så sjukt mycket HELA tiden.
Även du behöver få stänga ner och vila lite.
Och jag behöver också ensamtid <3

Svar: Tack för påminnelsen ❤ Jag behöver vila o egentid när jag är hemma känner jag. Vill mer än jag pallar med...
Stor kram
Ida

Johanna

Vila fina Ida! Att åka hem under helgen ska GE energi, du ska göra det du känner för och inte ha ett pressat schema på saker och ting du ska göra! Kram

Svar: Ja jag vet. Men blir lätt så att jag ska hinna träffa dom jag inte träffat på länge då. Kram
Ida

Anonym

Kanske du ska prova medicin ?! En diabetiker kan inte heller leva utan insulin. Take care!

Svar: Tror inte mediciner är lösningen. Äter dessutom redan mediciner... Kram
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress